תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ISUG 2016, יום ב' 6 ביוני, LAGO

"המגמות בשוק מחייבות ארגונים להשתמש בכלים טכנולוגיים לייעול ניהול ההון האנושי שלהם"

25/05/2016 12:44
שרון בן ארי, מנהלת שותפים עסקיים בסאפ ישראל

לקראת כנס SAP Innovation Forum בשילוב המפגש השנתי של ISUG שיתקיים ב-6 ביוני 2016, דיברנו עם שרון בן ארי, מנהלת תחום פתרונות ניהול ההון האנושי בענן בסאפ (SAP), שתוביל את מסלול INSPIRE & ENGAGE YOUR EMPLOYEES.

ספרי לנו על האתגרים והמגמות בשוק העבודה וניהול הון אנושי עימם מתמודדים הארגונים בעולם ובישראל בפרט?
"שוק העבודה וניהול ההון האנושי עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות ,שמאתגר חברות וארגונים רבים. ידוע כי ניהול ההון האנושי בארגון הוא מהאתגרים המורכבים והמשמעותיים עימם מתמודדת הנהלת הארגון לרבות המנכ"ל. כוח העבודה הופך להיות גלובלי ומגוון יותר, ולראשונה אנו ניצבים בתקופה בה שוק העבודה מורכב מחמישה דורות שונים. כל אחד עם סגנונות, אופי העבודה והצרכים שלו".


"לצד זה, שוק העבודה מושפע בצורה משמעותית מהטכנולוגיה ומאופן החלפת מידע בין מנהלים, עובדים ושותפים לעשייה. אתגר נוסף ולא פחות חשוב הוא מודלי ההעסקה השונים – מעובדים קבועים, דרך עובדים זמניים ועד פרילאנסרים ועובדי קבלן. מצב זה מקשה על ניהול ההון האנושי בארגונים ומיצוי יעיל יותר של כוח האדם בארגון".

"בנוסף, במציאות היומיומית בה אנו חיים, של סביבה עסקית המשתנה במהירות, מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים להגיב במהירות לשינויים, לתהליכי עבודה חדשים, לשינוי מבנים ארגוניים, לשינויים רגולטוריים ומשפטיים עם מינימום הפרעה לעבודתם היומיומית ולמחלקת ה-IT. אתגרים ומגמות אלו מחייבים את הארגונים למצוא כלים טכנולוגיים יעילים אשר יסייעו להם להתמודד באופן יעיל יותר עם ניהול ההון האנושי וזאת עוד לפני שדיברנו בכלל על האתגר של גיוס ושימור העובדים בכלל והטאלנטים בארגון בפרט. טאלנטים שכל ארגון נלחם כדי לגייס אותם אליו, ומצד שני לשמר אותם לאורך זמן".

מה סאפ מציעה לאותן חברות כדי להתמודד בהצלחה עם אותם אתגרים?
"סאפ מציעה ללקוחותיה את פתרון SAP SuccessFactors, המדורג כבר כמה שנים ברציפות כמוביל בתחומו על ידי חברות מחקר מובילות כדוגמת גרטנר (Gartner) ואחרות. פתרון זה מסייע לארגונים לפשט תהליכי HR, תומך בגיוס, פיתוח ושימור הטאלנטים, וממקסם את מעורבות העובדים, ויתרה מכך מאפשר להפוך אסטרטגיות ארגוניות לתוצאות עסקיות הלכה למעשה הניתנות לכימות ומדידה".

"הפתרון מספק מענה רחב ומקיף לניהול מחזור חיי העובד מגיוס ועד לפרישה ובתוך כך נותן מענה גם לניהול הדרכה ומסלולי קידום וקריירה, תכנית יעדים, מעקב אחר ביצועים, הטבות ועוד. כל זאת תוך ייעול שירותי משאבי האנוש לעובדים והגדלת שביעות רצונם. הפתרון מתאים לכל סוגי החברות ומתממשק בצורה טבעית לסביבות המובייל והרשתות החברתיות, בכל מקום ובכל זמן".

מה הייחודיות של סאפ בתחום פתרונות ניהול ההון האנושי?
"SAP SuccessFactors משרת כיום יותר מ-4,500 לקוחות, ולמעלה מ-20 מיליון משתמשים ב-177 מדינות. נתון אשר הופך אותו לשירות התוכנה בענן עם מספר המשתמשים הגדול ביותר בעולם. חבילת הפתרונות של SuccessFactors בנויה באופן המאפשר לארגון להתחיל בהטמעת כל אחד מהמודולים הנכללים בה, ולהתרחב עד להטמעת כלל הפתרונות בחבילה. זאת בניגוד למקבץ פתרונות טלאי על טלאי שחברות אחרות מציעות אשר אינם יודעים לתקשר זה עם זה בהצלחה".

"בנוסף, הפתרון מגיע עם Best Practices ותוכן מובנה – דבר המקצר זמני יישום והטמעה באופן משמעותי. כמו כן, הפתרון מאד אינטואיטיבי וקל לשימוש, זמין כמובן גם במובייל באופן מלא ומאפשר מתן שירות HR יעיל וזריז כדי לענות על האתגרים העסקיים של היום – ומחר. כחלק מהמחויבות של סאפ לישראל, לאחרונה השלמנו לוקליזציה של הפתרון לעברית ולישראל, והכשרנו מספר שותפים עסקיים מובילים בתחום שמקדמים את יישום הפתרונות במקצועיות רבה בקרב הלקוחות".

ספרי לנו על המסלול שאת מובילה בכנס בתחום ה-HR ולמה כדאי להגיע?
"השנה נקיים לראשונה בכנס את המסלול INSPIRE & ENGAGE YOUR EMPLOYEES שיעסוק בעולם משאבי האנוש ופתרונות לניהול ההון האנושי בארגון. מסלול זה מיועד לסמנכ"לים ומנהלים בתחום משאבי האנוש. במסלול נסקור את האתגרים והמגמות בתחום ניהול ההון האנושי בארגון בעידן הדיגיטל, ובכלים שמסייעים לנו להתמודד איתם בהצלחה תוך השגת היעדים של העוסקים בתחום. כל זאת מפי מומחים בתחום ניהול ההון האנושי ובפתרונות הטכנולוגיים".

"המסלול ימחיש כיצד ניתן להשתמש בפתרונות טכנולוגיים על-מנת ליישם אסטרטגיה עסקית מנצחת, וכיצד פתרון SAP SuccessFactors מסייע ללקוחותינו בייעול שירותי משאבי האנוש לארגון. בנוסף נעסוק בנושא של מיתוג מעסיק ואיך עושים זאת נכון בעידן שהקושי בגיוס עובדים מתאימים מאתגר כמעט את כל החברות והארגונים. בנוסף נציג סיפורי לקוחות מעוררי השראה והטמעות מוצלחות שבוצעו בחברות וארגונים, בארץ ומסביב לעולם".

אירועים קרובים