תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Cisco Metapod - Private Cloud, יום ד' 18 למאי, אולם אירועים רידינג 3 נמל תל אביב

אלון סלע, סיסקו ישראל: "המסע לארגון הדיגיטלי עובר דרך הענן"

16/05/2016 12:46
אלון סלע, מנהל תחום ענן, סיסקו ישראל

כתב: הילל יוסף

"ארגונים נדרשים להאיץ את ליבת העסקים שלהם, כחלק מהפיכתם לארגון דיגיטלי. רכיב מפתח באותו מסע הוא הענן, ואנו, בסיסקו (Cisco), נותנים פתרון כולל ומוכלל לכל ענן – פרטי או היברידי". כך אמר אלון סלע, מנהל תחום ענן, סיסקו ישראל.

סלע התראיין לקראת כנס שעורך הסניף המקומי של ענקית התקשורת. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום רביעי הקרוב, 18 במאי, באולם אירועים רידינג 3 נמל תל אביב. הוא יישא את הכותר Cisco Metapod – Private Cloud ובמסגרתו תיחשף פלטפורמת ענן פרטי-היברידי מבוססת OpenStack.


לדברי סלע, "הפתרון שלנו לכל ענן – פרטי או היברידי, נותן מענה לכל צרכי ארגון הרוצה לעבור לעידן הדיגיטלי, ומחפש מענה למערך הפיתוח וה-Devops. המעבר לדיגיטל דורש כמה התייחסויות: הרצון לספק חוויית לקוח משופרת, יכולת לאספקת שירותים חדשים מהירה יותר, עידוד innovation וטיפול shadow IT. כל אלה מחייבים את המנמ"ר לתת לארגון יכולות מהירות ואוטומטיות, לצד גמישות הכרוכה בשינוי".

עוד ציין סלע כי "בתוך הארגון, יש יחידות עסקיות, אשר יש להן דרישות עסקיות. למשל, אנשי יחידת השיווק רוצים מעכשיו לעכשיו קמפיין, או אנשי יחידת הפיתוח רוצים תשתיות רובסטיות וגדלות, לטובת פיתוח מהיר ומיידי. לכן, נדרש לחבר בין הפיתוח ובין התפעול. לאחר מכן, נדרש להחיל הליכים אוטומטיים לאספקת שירותים בתוך הארגון, תוך כדי מתן חוויית משתמש – גם ללקוחות הארגון עצמו. לכלל ההיבטים, השכבות והדרישות הללו – המנמ"ר נדרש להתייחס".

לעסוק במה שחשוב

סיסקו, אמר סלע, "מציעה פתרון ענן פרטי והיברידי, המורכב מכמה רבדים. האחד, תשתית כשירות, IaaS, מבוסס OpenStack, בו סיסקו שותפה, ותורמת משמעותית. סיסקו מטמיעה ומתפעלת את הענן בדטה סנטר של הלקוח. הרובד השני הוא פלטפורמה כשירות, PaaS, במסגרתו אנו מציעים  פתרון של Apprenda. או פיבוטל. זו שכבה המאפשרת ללקוחות להתעסק בקוד ובמאגר הנתונים שלהם מבלי לדאוג לתשתית".

הרובד השלישי, ציין, "הוא פלטפורמה לניהול עננים של CliQr Technologies , אותה רכשה לפני מספר שבועות סיסקו. היא מאפשרת לקחת כל אפליקציה, לייצר לה פרופיל ולהטמיעה על כל ענן שהוא ולנהל את כל מחזור החיים שלה – מחצר הלקוח".

הרובד הרביעי, אמר סלע, "הוא עולם הקונטיינרים, עולם הולך ומתפתח: אנו נותנים סביבת פיתוח במתכונת PaaS לקונטיינרים, עם תוכנה לניהול סוגי המיכלים השונים – Docker,Kubernetes ואחרים". לדבריו, "הרכישה מוצעת במודל תשלום לפי צריכה ולא מנוי מסורתי-קנייני. התחלנו כבר להציע את השירותים השונים לארגונים בישראל".

"עוד נדבר בכנס", אמר סלע, "על מחשוב הצללים. השקנו שירות חדש, המראה לצוותי ה-IT אילו שירותי ענן נצרכים 'מאחורי גבם' בארגון. אנו מנפיקים לאנשי המחשוב דו"ח ניהול סיכונים, עם פירוט מה מידת הצריכה, מידת הסיכון, בכמה עננים מדובר ועוד נתונים".

היתרונות הגלומים בהטמעת טכנולוגיות אלו, אמר סלע, "הם בתפעול במתכונת שירותים מנוהלים, אשר מספקים גמישות עם יעילות תפעולית וחיסכון כספי. בדרך זו הלקוח הארגוני יכול לעסוק במה שחשוב לו – פיתוח שירותים, מוצרי IT ואפליקציות – חדשים".

סיסקו, סיכם סלע, "מתמקדת בעולם הקוד פתוח, מבוסס מיזם הענן של OpenStack, בו סיסקו שותפה. זאת, על מנת לאפשר ללקוחות הארגוניים את חופש הבחירה, לצרוך ולהטמיע מגוון רחב של כלים, ולהשתמש בהם תוך שהם אינם תלויים ביצרן זה או אחר".

אירועים קרובים