תוכן שיווקי
לקראת אירוע - FUTURE READY TOUR, יום א' 22 במאי, LAGO

אילן הוכמן, אינטל: "המסע לענן – במימוש תפיסת תשתית מוגדרת תוכנה"

16/05/2016 08:48

כתב: הילל יוסף

"מנמ"רים נדרשים לספק יותר מוצרי ושירותי IT, ובמהירות רבה יותר. המענה לדרישות הללו הוא במעבר למחשוב ענן, המתבסס על התפיסה הדינאמית, Software Defined Infrastructure, תשתית מוגדרת תוכנה", אמר אילן הוכמן, מנהל שיווק ופיתוח עסקי, אינטל (Intel) ישראל.

הוכמן התראיין לקראת כנס שעורך הסניף הישראלי של דל (Dell). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, תחת הכותר FUTURE READY TOUR, ייערך ביום א', 22 למאי, באולם LAGO, ראשון לציון.


"כיום", אמר הוכמן," הצרכים העולמיים לדטה מהרשת הולכים וגדלים באופן משמעותי כתוצאה משימושים מוגברים בפייסבוק (Facebook), יוטיוב (YouTube), טלפונים חכמים וחוויות משתמש חדשות כמו זיהוי קולי, זיהוי מחוות, עוזר אישי וכו"'.

"כתוצאה מכך המשתמשים צורכים יותר ויותר מידע מהדטה סנטר, לרבות גידול משמעותי של פי 16 בתעבורת הווידיאו לטלפונים חכמים, גידול של פי ארבעה בשרתים בחיפוש גרפיקה ומדיה וגידול של פי 20 בתעבורת קול, וזיהוי דיבור. נתונים אלה, לצד השימוש הנרחב בטכנולוגיות Big Data וניתוח אנליטי, מביאים לגידול משמעותי של כ-43% בתשתיות ה-IT".

בשל כך, הסביר הוכמן, "עולה צורך גדול ביותר משאבי מחשוב, לטובת טיפול במידע ובנתונים הגדלים באופן מתמיד – הנשאבים מהדטה סנטר. המנמ"ר ניצב בפני שלל אתגרים, ונדרש לתת פתרון ומענה מהירים גמישים וזמינים לאותם שירותים וצרכים גדלים, והפתרון לכך הוא שימוש בענן, אשר ניתן לחלקו לשני סוגים : פרטי וציבורי או השילוב ביניהם, תלוי בצורך. האתגר הגדול אם כך הוא לתת מענה דינאמי, גמיש ויעיל באמצעות תשתית מתאימה מוגדרת תוכנה, אנחנו קוראים לה SDI", אמר הוכמן.

כיצד אינטל מייצרת אבני בניין למחשוב העתידי

אינטל, אמר הוכמן, "מייצרת כיום את אבני הבניין לעולם המחשוב הקיים והעתידי. אנו מייצרים מעבדים, כרטיסי רשת ופתרונות לאחסון מבוססי SSD, התומכים בסביבות החדשות. כך אנו מספקים את אבני היסוד למימוש תפיסת ה-SDI המשמשת כתשתית לענן הציבורי והפרטי".

"אינטל פועלת בשלוש שכבות ה-IT; מחשוב, אחסון ורישות – ולכל אחת מהן מספקת מענה", אמר הוכמן. "בעולם המחשוב אנו מספקים את מעבדי Xeon. באחרונה הכרזנו על הדור הרביעי מסדרת ה-E5, העונים אוטומטית לצרכים המשתנים, ונותנים ביצועים לעלות יותר טובים ויכולות מיטוב לקשר בין שלוש שכבות ה-IT. לפי אופי האפליקציה, אנו עונים לצורך בביצועי I/O (קלט-פלט) – או לביצועי מחשוב וזיכרון".

האחסון על גבי הענן נעשה באמצעות דיסקים חכמים מבוססי פלאש SSD ובקרים מבוססי תוכנה. "אינטל מציעה שתי משפחות דיסקים", ציין הוכמן, "SATA ו-NVMe, שיתרונה בדיסקים שהם בעלי חיבור ישיר למחשב, דרך ערוץ ה-PCIe. יש להם מהירות גדולה, נפחים גדולים וזמן השהייה נמוך מאוד, כי אין תיווך בינם ובין המעבד".

"לפי IDC, ב-2018 דיסקים מסוג NVMe יובילו את השוק עם נתח של 38%, ודיסקים SATA יהוו 34% מהשוק. זו טכנולוגיית העתיד שתספק את הביצועים הטובים ביותר לעולם האחסון, עם מענה אוטומטי לצורכי האחסון לפי דרישת הנגישות לנתונים – 'קר', 'חמים' ו'לוהט'".

בעולם הרישות, ציין הוכמן, "יש לאינטל משפחה חדשה של כרטיסי רשת, XL710 – הפועלים במהירות של עד 40 ג'יגה-ביט. יתרונם של אלה הוא שהם מבוססי תוכנה ולכן מאוד גמישים, עם יכולות מתג מובנות, הורדת עומסים מהמעבד ושליטה בניתוב המידע.

"מטרת מנהל ה-IT היא לתת מענה דינאמי וגמיש לצרכי המשתמשים", סיכם הוכמן, "ואינטל מייצרת מגוון פתרונות מחשוב לטובת צרכים אלה. האתגר הוא לספק תשתית מתאימה לדטה סנטר המודרני, על בסיס מימוש תפיסת תשתית מוגדרת תוכנה, עם מיטוב בין כל משאבי המחשוב, וכך אינטל בונה את הפתרונות שלה".

"בדטה סנטר כיום, ייצור של שירות חדש אורך יותר משמונה שבועות, ואילו בתפיסת SDI ניתן לפתח שירות מנוהל תוך דקות. אינטל ודל משתפות פעולה שנים רבות: אינטל מספקת לדל את אבני הבניין עליהן מושתתים פתרונות המחשוב שלה. המרכיבים של אינטל, בשילוב המחשוב של דל, נותנים מענה מלא וגמיש לצורכי המנמ"ר בדטה סנטר המודרני – אם בענן, אם ב-Big Data, במחשוב הארגוני, או בעיבוד ובניתוח הנתונים".

אירועים קרובים