מובילאיי ו-ווייז: הדור הבא

סטיק שמזהה רכיבים אלרגניים במזון; רחפן עם ציוד לסיוע רפואי בשעת מצוקה; שעון מעורר המבוסס על ריח ואפליקציית תיירות בדואית ● הזוכים הגדולים בתחרות יזם השנה 2018 של בני הנוער חניכי עמותת יוניסטרים

02/08/2018 16:27
חברי המקום הראשון שנה ג מרכז היזמות בעכו.צילום: מורג ביטן

אלפים השתתפו אתמול (ד') בטקס בחירת יזם השנה 2018 ע"ש טד ז"ל והדי אורדן ומשפחתם, שנערך ביוזמת עמותת יוניסטרים בהיכל התרבות בתל-אביב. באירוע התחרו מאות חניכי העמותה, נערות ונערים מכל רחבי הארץ בכיתות ט' עד יב' אשר פיתחו רעיונות למיזמים פורצי דרך בתחומים שונים.

בני הנוער ניהלו בעצמם את המיזמים שהגו כחברת סטארט-אפ לכל דבר ועניין תוך מינוים לבעלי תפקידים בחברה, והסתייעו בליווי מקצועי של אנשי עסקים ויזמים מובילים בישראל ביניהם בכירים בגוגל (Google) ופייסבוק (Facebook).

המשתתפים הציגו למעלה מ-80 סטארט-אפים שפותחו על ידי 2,000 בני הנוער מ-60 יישובים ברחבי הארץ, מכל קשת המגזרים בישראל: יהודים נוצרים ומוסלמים, חילונים ודתיים, בדואים ודרוזים הפועלים יחדיו לאורך כל השנה.

את הסטארט-אפים החדשניים בחנו מאות אנשי עסקים בכירים במשק הישראלי כאשר הקבוצות המנצחות זכו למענקים כספיים להמשך פיתוח מיזמיהם.

במקום הראשון לשנה השלישית(כיתות יב')  של התכנית זכו בני נוער מעכו אשר פיתחו את ה- Safe Allergy– סטיק המזהה רכיבים אלרגניים במזון.

לדברי אסף כהן, תלמיד כיתה יב' וממפתחי המיזם הזוכה, "אנחנו מחפשים משקיע. המטרה שלנו היא כרגע לשווק את המוצר בעיקר באירופה ובהמשך אנחנו מקווים לשווק את זה גם לארצות הברית. כרגע המוצר מיועד לזיהוי מזון המכיל לקטוז בלבד אבל בהמשך אנחנו מקווים לפתח את זה לרגישויות אחרות כמו בוטנים, סוכר, גלוטן ושאר האלרגיות".
לדברי כהן, "היו לנו 250 רעיונות ובעזרת המנטורים שלנו צמצמנו את האפשרויות לשלוש. חשבנו שאם יש משהו שהוא גם רעיון טוב וגם יכול להציל באמת חיים נלך עליו".

אראל מרגלית, היזם ויו"ר קרן ההשקעות jvp, שגם שימש כשופט בתחרות, אמר כי גם הוא התרשם במיוחד מהמיזם הזוכה. "הזמנתי אותם אליי וזה הולך להיות דבר גדול".

חברי מיזם SmellUp. צילום: רלי כהן

חברי מיזם SmellUp. צילום: רלי כהן

 צמיד אייקונים המיועד לילדים בעלי לקויות דיבור

במקום הראשון בשנה השנייה של התכנית זכתה קבוצה ממרכז היזמות עמל חדרה, עם המיזם GODEE – פלטפורמה אינטרנטית הכוללת אתר ואפליקציה אשר מציעה למשתמש מתנות מקוריות, שונות ומיוחדות בטווח מחירים נרחב ובהתאמה אישית.

במקום הראשון בפרס ליצירת השפעה חברתית זכה המיזם Embracelet – צמיד הכולל אייקונים עם צרכים בסיסיים, המיועד לילדים בעלי לקויות דיבור אשר יוכלו להיעזר בצמיד, אשר פותח כמיזם משותף של בני הנוער מהמרכזים ג'וליס ונתניה.

חברי המיזם Bedu-way. צילום: רלי כהן

חברי המיזם Bedu-way מציגים בפני שופטים בתחרות. צילום: רלי כהן

"אתם זאת מדינת ישראל האמיתית"

בת שבע משה, מנכ"לית העמותה, אמרה כי "בוגרי יוניסטרים הנהדרים שמוכיחים, כבר עכשיו, שהם הפכו למנהיגים שמייצגים את החזון של הארגון והקהילה העסקית שבוחרים שנה אחרי שנה, לקחת חלק בפעילות, לנסוע לכל חלקי הארץ, להעביר סדנאות לבני נוער, להיות מנטורים ולתת עצה- אתם זאת מדינת ישראל האמיתית".

מרגלית הוסיף כי "הדבר שהכי מרגש אותי זה חבר'ה צעירים שמנסים להקים חברה ולחשוב על רעיון גדול. אני תמיד אומר להם שהם המוצר והרעיון. ברגע שהם מקימים חברה, יושבים, מציעים, טועים, מתקנים, שואלים- אין דבר יותר מרגש מזה. יזמות זה דבר ענק ואם יזמות יכולה לשנות עיר כמו ירושלים, עם מיזם כזה אפשר לשנות מדינה".

חברי מיזם הרחפן לסיוע רפואי. צילום: רלי כהן

חברי מיזם הרחפן לסיוע רפואי. צילום: רלי כהן

הזדמנות לבני נוער ולצעירים להקים חברות סטארט-אפ

יוניסטרים, הפועלת בשותפות הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס, סיטי, ,USAID JP Morgan ורשות החדשנות, פועלת לקידום שינוי חברתי באמצעות הכשרת בני נוער וצעירים מהפריפריה ליזמות עסקית וחברתית ומתן הזדמנות לבני נוער ולצעירים להקים חברות סטארט-אפ ולהשתלבות בעולם העסקים.

התחרות הינה אירוע השיא של העמותה החותם את סופה של שנת הפעילות. האירוע נערך במעמד אלי כהן, שר הכלכלה; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; רוני צארום, מייסד ויו"ר יוניסטרים ואחרים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים