פייסבוק שיתפה נתונים עם 52 חברות טכנולוגיה

ענקית הרשתות החברתיות סיימה כבר את השותפות הזו עם מרבית החברות, כך לדבריה, ובכל מקרה היא טוענת שכל ייעוד הקשרים היה לצורך אספקת היישום או חוויית פייסבוק ללקוחות ● את הדברים מסרה החברה כתשובות לוועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים האמריקני

פייסבוק. אילוסטרציה: Pe3check, Bigstock

פייסבוק (Facebook) נכנסה לשותפות לשיתוף נתונים עם 52 חברות טכנולוגיה, כולל חברות סיניות כמו עליבאבא (Alibaba), וואווי (Huawei), לנובו (Lenovo) ו-Oppo, כך הודתה ענקית הרשתות החברתיות בתגובתה האחרונה שסיפקה לוועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים האמריקני. חלק מהחברות הסיניות הללו נחשדות כמקיימות קשרים רצופים עם הממשל בסין. בעיקר וואווי, הנחשבת לאיום ביטחוני לאומי בעיניי הממשל בארצות הברית.

במסמך בן 747 עמודים, שבו ענתה החברה לשאלות שהועלו על ידי הוועדה, כתבה פייסבוק כי היא כבר סיימה שותפויות עם 38 מהחברות, עם 7 נוספות החוזה יפוג החודש (יולי), ועם עוד חברה אחד – באוקטובר השנה, כך על פי דיווח של Engadget מסוף השבוע.

קשרים אחרים יתמשכו עם עליבאבא, מוזילה (Mozilla) ואופרה (Opera) וזאת כדי לאפשר התראות מפייסבוק בדפדפנים, אם כי לדברי החברה הקשרים שיוותרו לא יכללו גישה לנתונים של חברים.

"בשביל המשתמשים שלנו"

"ערבנו חברות בכדי לבנות אינטגרציה בעבור מגוון רחב של מכשירים, מערכות הפעלה ומוצרים אחרים, שבהם אנו והשותפים שלנו רוצים להציע לאנשים דרך לקבל את פייסבוק או את חוויית פייסבוק", מסרה החברה במסמכים. "האינטגרציות הללו נבנו על ידי השותפים שלנו, בשביל המשתמשים שלנו, אך אושרו על ידי פייסבוק", הוסיפה הענקית.

עם זאת, פייסבוק אמרה כי קשריה בשלוש שותפויות – שבהן נכללים אפל (Apple), אמזון (Amazon) ו-Tobii, יישום נגישות המאפשרת לאנשים עם ALS להשתמש בפלטפורמה שלה – אמורים להמשיך מעבר אוקטובר הקרוב.

פייסבוק אמרה כי היא יישמה בקרות שיתוף קשוחות יותר ב-2014, ונתנה ארכה של שנה למפתחי אפליקציות של צד שלישי בכדי לציית לכללים החדשים. עם זאת, לדבריה, 61 חברות זכו בהארכת זמן של עד חצי שנה על מנת לסיים את נוהל איסוף הנתונים שלהן, כך פירט הדו"ח.

המסמך שיצא בסוף השבוע הזה היה מקבץ שני של מענה לשאלות שפייסבוק הגיש לקונגרס מאז הופעתו של מארק צוקרברג בפני חבריו, בעקבות חשיפת שערוריית קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica). הראשון, שכלל כ-500 עמודים, הוגש בתחילת יוני לוועדת המשפט ולוועדת הסחר של הסנאט.

למרות השקיפות הנוכחית, לכאורה, חששות רבות עלו שפייסבוק משתמשת בסמנטיקה בכדי לשתף נתונים מעבר לצו הסכמה שדורשת ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, המחייב את הרשת החברתית לקבל אישור לפני איסוף נתונים נוספים מעבר להגדרות הפרטיות של האדם, כך על פי הכתבה של ה-Engadget. עם זאת בתגובה החדשה שלה, טענה פייסבוק כי היא לא הפרה את הצו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים