אפל עוברת למודמים של אינטל – אבל לא לחלוטין

לעת עתה תגבה ענקית הטכנולוגיה את עצמה ואת מכשירי ה-iPhone החדשים שתשיק גם בידע וביכולות של יריבת הפטנטים שלה, קוואלקום ● רק ב-2019 ככל הנראה תספק אינטל לאפל את כל המודמים בעצמה

החשד: אייפונים מזויפים שימשו להונאה. צילום אילוסטרציה: יאסטרמסקה, BigStock

אחד ההיבטים של הקרב המשפטי המר בין אפל (Apple) לקוואלקום (Qualcomm) הוא ששתי החברות ששיתפו פעולה לאורך שנות ה-iPhone נפרדות לשלום. המרוויחה הגדולה מהגירושים הללו היא כזכור אינטל (Intel), שהמודם החדש שלה, XMM 7560, יהיה זה שיתפוס את המקום של המודם הסדרתי מבית קוואלקום במכשירים של החברה.

עם זאת, בכל מה שנוגע לעסקים, חברות כבר הוכיחו שהן יכולות לבלוע צפרדע אחת או שתיים, ובמקרה של מכשירי ה-iPhone השנה זה אומר שאינטל תספק את עיקר המודמים לטלפונים החדשים שיושקו בספטמבר הקרוב, אבל שגם קוואלקום נשארה בתמונה.

הסיבה? אינטל צירפה תמיכה ברשת ה-CDMA הוותיקה למודם החדש, אבל זו דריכת רגל ראשונה שלה בתחום, בעוד שבמודמים במשפחת ה-Snapdragon X של קוואלקום, התמיכה הזו כבר קיימת כמה דורות. באפל פשוט לא רוצים להסתמך עדיין על הצעדים הראשונים של אינטל בתחום.

שוק מכשירי ה-CDMA עדיין נחשב גדול למדי. בארצות הברית ובסין רשתות CDMA מציגות כ-900 מיליון משתמשים, וגם ביפן יש משתמשים לא מעטים שעדיין מחוברים לרשת CDMA. אפל כנראה רוצה לחסוך לעצמה בעיות מראש, בהיבט של המודם, בשווקים הללו.

דרך אגב, מכיוון שמהירות העברת הנתונים המרבית של ה-XMM 7560 היא 1 גיגה-ביט/לשנייה, המודמים של קוואלקום יוגבלו למהירות הזו, למרות שהם כבר מציעים מזה זמן מה מהירות שגדולה, לפחות, ב-20%.

ב-2019 כבר אמורה אינטל לספק לאפל את כל המודמים בעצמה. כנראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים