ארצות הברית: טרה-דטה הגישה תביעה נגד סאפ

האם אנחנו עומדים בפתחו של קרב משפטי טכנולוגי גדול נוסף? ● יצרנית מערכות האנליטיקה לדטה-סנטרים תובעת את ענקית התוכנה הגרמנית בטענה לגנבת סודות מסחריים, הפרת זכויות יוצרים ואף עבירה על חוקי ההגבלים העסקיים ● סאפ בתגובה "הופתענו מהתביעה"

הטרדת ענק - והרשעה. אילוסוטרציה: digitalista/BigStock

טרה-דטה (Terradata) – יצרנית מערכות אנליטיקה לדטה-סנטרים – תובעת את ענקית התוכנה הגרמנית סאפ (SAP) בגין גנבת סודות מסחריים, הפרת זכויות יוצרים ואף עבירה על חוקי ההגבלים העסקיים.

לפי טרה-דטה, סאפ שכנעה אותה לחתום על חוזה שיתוף פעולה שסיפק לה גישה לנכסי ההון הרוחני שלה, וזאת במטרה לשים ידיים על קוד וטכנולוגיה ששימשו אותה בכדי לפתח את בסיס הנתונים המוביל שלה, SAP HANA, הפועל בזיכרון ומשמש כבסיס בעבור פתרונות יישומי ה-ERP במשפחת ה-S/4HANA ופתרונות ה-CRM במשפחת ה-C/4HANA, שהושקו לאחרונה.

"לאחר שסאפ השיקה את SAP HANA היא הפסיקה את שיתוף הפעולה, וכעת היא מנסה לכפות על לקוחותיה לשימוש ב-HANA בלבד, תוך מניעת שימוש בטרה-דטה", טוענת התובעת לגבי ההסכם שנחתם ב-2008.

כן טוענת החברה שסאפ מנצלת את מעמדה המוביל בתחום יישומי המשאבים הארגוניים, ובאופן שנוגד את חוקי ההגבלים העסקיים, כדי לפעול ישירות נגד טרה-דטה, תוך שהיא מודיעה ללקוחות "לאמץ את HANA" בכדי שהיא תשדרג להם את יישומי ה-ERP שלהם, בצורה שבעצם מונעת מטרה-דטה למכור פתרונות משלה ללקוחות אלו.

התביעה הוגשה לבית הדין המחוזי של צפון קליפורניה וטרה-דטה דורשת פיצויים כספיים בלי לקבוע את גובהם וכן נקיטה בכל צעד חוקי שבית המשפט ימצא לנכון כנגד סאפ, ששחררה הצהרה בה היא אומרת כי "למרות שאנחנו לא נוהגים להגיב בנושאים משפטיים, סאפ הופתעה מהתביעה שהוגשה בידי טרה-דטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים