מהנדסת גוגל עברה לפרויקט המכונית האוטונומית של אפל

הענקית מקופרטינו שכרה את המהנדסת הבכירה, גיימי ווידו, שעבדה בשורות גוגל בפרויקט הרכב ללא נהג שלה, במטרה לתת פוש למכוניות האוטונומיות שעליהן היא שוקדת, מיזם שמסתמן כמדשדש הרחק מאחורי יתר המפתחות

תפתחות משמעותית בעולם הרכבים האוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

חברת אפל (Apple) פיתתה את ג'יימי וויידו, המהנדסת הבכירה של מיזם הרכב בנהיגה עצמית של גוגל (Google), המכונה וויימו (Waymo) לעבור לשורותיה.

וויידו עזבה את וויימו של גוגל בעבור אפל, במהלך שאמור לעזור להשתיק את כל מי שהעלה ספקות לגבי רצינותה של הענקית מקופרטינו בנוגע לפיתוח היכולות האוטונומיות לכלי רכב.

וויידו מתארת את עבודתה הישנה בחברת הבת של אלפבית (Alphabet) ככזו שבמסגרתה עזרה "להפוך את המכוניות בנהיגה עצמית למציאות", וסביר להניח שזה מה שהיא תנסה לעשות גם במשרתה החדשה באפל.

וויימו אישר את הדיווחים על המעבר לרויטרס (Reuters), ואמרה כי "אנו מאחלים לג'יימי הצלחה בהתנסות הבאה שלה".

לשעבר מהנדסת בפרויקט החלל האמריקני

וויידו שירתה כ-14 שנה בעברה בתפקיד מהנדסת במעבדה להנע סילוני (Jet Propulsion Laboratory) של נאס"א (NASA). היא מהנדסת מערכות בהכשרתה, ובאמתחתה פרויקטים מורכבים במיוחד שאותם הצליחה להוציא לפועל בצורה חלקה, כך שיגיעו לכדי סינרגיה, כך על פי הדיווחים אודותיה.

וויידו, שכיהנה כמנהלת הנדסת מערכות ב-וויימו, מתוארת על ידי עמיתיה כ"אינסטרומנטלית". היא הובילה את אימות הבטיחות בעבור האבטיפוס של החברה, והייתה מי שקבעה את העיתוי הבטוח להשקת הפיילוט למכוניות של גוגל על כבישים אמיתיים בפניקס, כבר בשנת 2016.

אפל – מתמהמהת בפיתוח מכוניות אוטונומיות

לאפל יש בהחלט נבחרת שעובדת על מכוניות בנהיגה עצמית, אבל לאורך השנים האחרונות החברה הקפידה לחשוף מעט מאוד פרטים על תוכניותיה בתחום.

לפני שנה בדיוק, ביוני 2017, אישר בפעם הראשונה טים קוק, מנכ"ל החברה, שהענקית שאותה הוא מנהיג בונה טכנולוגיה שתוטמע (אולי) במכוניות אוטונומיות. בראיון לאתר בלומברג (Bloomberg) אמר קוק כי החברה שלו "מתמקדת בימים אלה במערכות אוטונומיות", אך הבהיר שמדובר לאו דווקא במכוניות, כפי שניתן להבין, אלא לצורך שימוש במערכות שונות.

לפי דיווחים, בחטיבת פיתוח הטכנולוגיה האוטונומית של אפל פועלים מאות מהנדסים. על פי מה שפורסם עד היום, בתחילה תכננה החברה – כנראה ברוח חזונו של המייסד המיתולוגי שלה סטיב ג'ובס – לעצב מכונית משלה. אבל בהמשך, וככל הנראה כדי להיות יותר ריאליים, השאיפות שלה מותנו לכדי יצירת מערכת ניווט בלבד, שיצרניות רכב יכלו להוסיף למכוניות מתוצרתן.

על פי הספירה האחרונה, לאפל יש כיום היתרים שמאפשרים ל-55 כלי רכב אוטונומיים במבחן לנסוע על כבישי קליפורניה. לפני שנה, כשהחלה בפיילוט, עמד מספר זה רק על 3 מכוניות, ולכן אין ספק שהחברה נמצאת בהתקדמות. צירופה של ויידו לנבחרת המפתחת את הטכנולוגיה בעבור הענקית מקופרטינו אמור לתת דחיפה גדולה לתהליך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים