סמסונג תשלם לאפל פיצויים בגובה 538.6 מיליון דולר

בתביעה הוותיקה פסק בית המשפט המחוזי של ארה"ב על הפרת חמישה פטנטים של עיצוב מכשירי ה-iPhone במכשירי הגלקסי, וקבע את סכום הפיצוי העצום ● מנגד, במקרה אחר בניהולה של אותה שופטת, ושטרם הוכרע, מסמכים חושפים כי אפל הונתה את הלקוחות

פעם זוכים ופעם מפסידים ובגדול! אפל וסמסונג

חברת אפל (Apple) נמצאת כמעט תמיד בעיצומו של מאבק משפטי בכמה נושאים – רק חלקם הקטן מגיע לתקשורת. השבוע טיפלה בענייניה של הענקית מקופרטינו שופטת בית המשפט המחוזי של ארצות הברית, לוסי קו, ושני המקרים עשו כותרות – באחד מהם זכתה אפל בהרבה כסף מסמסונג (Samsung); ובאחר, אפל תיאלץ, ככל הנראה, לפצות חלק מהלקוחות שלה, בעליהם של מכשירי iPhone מסוימים, בגין הונאתם.

מאבק הפטנטים המתמשך הספציפי שלה מול סמסונג החל לפני שבע שנים, עוד בימים שבהם סטיב ג'ובס היה בחיים. כעת הגיע הפרק הנוכחי סופסוף לסיומו כשחבר מושבעים פסק שעל החברה הדרום קוריאנית לשלם לאפל פיצויים בסך 538.6 מיליוני דולרים בגין העיצוב של הטלפונים שלה. המושבעים התלבטו בנושא במשך חמישה ימים, עד שהחליטו על הפסיקה התקדימית.

המאבק המשפטי הזה עסק בהפרת חמישה פטנטים במכשירי האנדרואיד של סמסונג, מסדרת Samsung Galaxy S. הפסיקה של בית המשפט הוכיחה כי פטנטי העיצוב המסוימים שעליהם נסוב המאבק שייכים ל-iPhone, ושווים הרבה הרבה כסף. אבל כנראה שהמפגשים של שתי הענקיות עדיין לא נגמרו – סמסונג הודיעה שבכוונתה להיאבק בפסק הדין, וזאת למרות שבעצם, אם מתייחסים לדרישה הראשונית של אפל לפיצויים בגובה מיליארד דולר – אולי היה מוטב לה לקבל את פסק הדין הנוכחי.

לאחר ההחלטה, בהצהרה לתקשורת, כתבה אפל כי "אנו אסירי תודה לחבר המושבעים על השירות שלהם ושמחים שהם מסכימים כי סמסונג צריכה לשלם בעבור העתקת המוצרים שלנו. אנו מאמינים עמוקות בערכו של העיצוב, והצוותים שלנו פועלים ללא לאות בכדי ליצור מוצרים חדשניים המענגים את הלקוחות שלנו".

Bendgate – סיכויי התכופפות ידועים מראש

אבל לא בכל המקרים רווה אפל נחת – אותה שופטת, קו, טיפלה גם במקרה אחר של אפל וקבעה כי ענקית הטכנולוגיה הייתה מודעת לכך שמכשירי ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus מתוצרתה היו עלולים להתכופף בסבירות גבוהה יותר מאשר מכשיר ה-iPhone 5s. הדברים הם חלק מתובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2016, וניתן ללמוד אותם מהמידע שפורסם בתיק בית המשפט, ושהושג על ידי המגזין Motherboard.

המסמכים הציבוריים של בית המשפט חשפו כי אפל ידעה של-iPhone 6 Plus היו פי 7.2 סיכויים סבירים יותר להתכופף מאשר ל-iPhone 5S. עוד קובע בית המשפט כי החברה ידעה גם שלמכשיר iPhone 6 היו פי 3.3 סיכויים סבירים לאותה פגיעות. אבל, אפל מכרה את הסמארטפונים הללו בכל מקרה.

החברה מקופרטינו מעולם לא הודתה כי למכשירים אלו הייתה בעיית כיפוף המוכרת לה. בהודעה שפורסמה לתקשורת (באמצעות CNBC), לאחר שהמכשירים יצאו לשוק ב-2014, אמרה אפל כי בעיות עם כיפופים של מכשירי iPhone הן "נדירות ביותר" והוסיפה וקבעה כי באותו זמן שני הטלפונים החדשים "נבדקו ביסודיות" והוערכו כ"חזקים ועמידים".

התביעה הייצוגית, שזכתה לכינוי Bendgate – פרשיית הכיפוף – עדיין נמשכת ולא כל המסמכים פורסמו. נמתין לפסק הדין בכדי לגלות האם אפל אכן תמצא אשמה בהונאת משתמשיה, ואם כן כמה היא תיאלץ לשלם להם כפיצוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים