אלקסה: פופולרית כעוזרת קולית – אבל מאבדת גובה כשם לתינוקת

הוא אמנם לא שם נפוץ בישראל, אך בארצות הברית דווקא נהגו לקרוא לבנות אלקסה ● הבחירה הזו כבר פחות נפוצה, אחרי שהכינוי הפך למזוהה עם שם העוזרת הקולית של אמזון

אלקסה. צילום: יח"צ

הסיבות לבחירת שמות לילדים לא תמיד ברורות, אבל ניתן בכל זאת ללמוד על מגמות נפוצות ושמות רווחים בהתאם לרוח התקופה. כעת מסתבר שהשם אלקסה (Alexa), שאותו העניקה אמזון (Amazon) ב-2015 לעוזרת הקולית שלה, הפך את הבחירה לכנות בשם זה תינוקות שנולדו להרבה פחות נפוצה כיום – כך על פי דיווח של Recode.

נתונים של הביטוח הלאומי האמריקני מראים כי בעוד שב-2015 נקראו 6,050 ילדות בארצות הברית בשם אלקסה, רק 3,883 תינוקות נקראו בשם זה ב-2017. מתן שם זה לתינוקות ירד מ-311 לכל 100 אלף תינוקות ב-2015 ל-207 לכל 100 אלף אשתקד.

על שם מי קרויה אלקסה?

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, סיפר כיצד נבחר השם של העוזרת הקולית בוועידה שארגן הוושינגטון פוסט (Washington Post). לפי הסיפור, בתקופת בית הספר היסודי שיחקו בזוס וחבריו משחקים שבהם העמידו פנים שהם דמויות מהסדרה מסע בין כוכבים. בסדרה הייתה חברת צוות ביחידת המחשבים המדברים שנקראה אלקסה, והיא היוותה את ההשראה לבחירת שמה של העוזרת החכמה והמצליחה של בזוס והחברה שלו.

אמזון השיקה את מכשיר ה-Echo, שאלקסה טבועה בתוכו, ב-2015, ואחריו את ה-Echo Tap ,Echo Dot ,Echo Show ,Fire TV Stick ו-Fire Tablets – כולם מציעים את שירות העוזרת הקולית.

כיום פועלים עוזרים קוליים רבים, כשהידועים שבהם אלה Google Home של גוגל (Google), שאינו מתאים כשם לילדים בלאו הכי, וסירי (Siri) של אפל (Apple), שנגישה ב-iPhone מאז 2011. לסירי יש השפעה דומה על שמות הילדות כמו לזו שיש לאלקסה של אמזון, אלא שמספר הבנות שכונו מלכתחילה סירי היה קטן בהרבה: ב-2013, למשל, רק שישה מתוך 100 אלף תינוקות שנולדו בארצות הברית נקראו כך – 120 בסך הכל, בעוד שב-2017 המספר ירד ל-20 בלבד, או תינוקת אחת לכל 100 אלף תינוקות.

עכשיו נשאלת השאלה האם תקום חברה שתכנה שירות קולי חכם שלה בשם שכיח במיוחד בעולם, כמו אחמד או לי, סופיה או שרה, והאם במקרה שכזה השם יאבד את קסמו וינוכס לעולם הטכנולוגי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים