תביעה נגד אפל: מכשיר שלה גרם להתרסקות מטוס מצרי

המשפחות של חלק מ-66 הנוסעים שנהרגו באסון טוענות שהתרסקותו נגרמה מאחר שטייס המשנה הטעין את ה-iPad mini או ה-iPhone 6s שלו בתא הטייס - וזה התחמם והתלקח ● הן דורשות פיצויים הן מאפל והן מחברת התעופה איג'פט אייר

לא עלינו. אילוסטרציה: BigStock

האם אפל (Apple) אשמה בתאונה שבה התרסק מטוס מצרי? התשובה חיובית, לדעת קרובים של קורבנות האסון, שהגישו בסוף השבוע תביעה נגד החברה.

לפני כשנתיים התרסק מטוס איירבוס (Airbus) בטיסה מספר 804 של איג'פט אייר (EgyptAir), שהייתה בדרכה מפריז לקהיר. באסון נהרגו 56 אנשים – 40 אזרחים מצריים, 15 נוסעים צרפתיים וגבר בריטי אחד. על פי התובעים, השריפה שהביאה להתרסקות לתוך מימי הים התיכון החלה לאחר שטייס המשנה בחר להטעין את מכשיר ה-iPhone 6S או ה-iPad mini שלו בתא הטייס, והמכשיר התחמם יתר על המידה.

המשפחות טוענות בכתב התביעה שהחקירה חשפה את העובדה שמכשיר של אפל הוא זה שגרם לאסון, ותובעות פיצויים הן ממנה והן מחברת התעופה.

הרשויות המצריות סיימו את חקירתן והתיק הועבר לתובע הכללי של המדינה. חקירה מקבילה ונפרדת שבוצעה על ידי הצרפתים נעצרה בשל סירוב, לכאורה, של המצרים למסור חומרים ונתונים גולמיים מהקופסה השחורה של המטוס לידי החוקרים, שלפי הדיווחים בחנו שלושה גורמים אפשריים לאסון: פעולת טרור, תקלה מכנית או שריפה שנגרמה על ידי מכשירים ניידים של טייס המשנה, שאחד או יותר מהם התחממו יתר על המידה לאחר חיבור לשקע חשמל שגוי בתא הטייס.

אפל עדיין לא התייחסה לפרסום דבר התביעה והחשדות שמכשיריה הם שגרמו לתאונה הקשה. בעבר ציינה החברה כי היא לא קיבלה פנייה מאף רשות שחוקרת את הטרגדיה והוסיפה שאין ראיות שקושרות את המקרה למוצריה. על אף שכבר דיווחנו מספר פעמים על פיצוץ מכשירי אפל עקב התחממות יתר במקרים שונים – כמו זה שאירע באחרונה בחנות של אפל בלאס וגאס – החברה הדגישה ש-"אנחנו בודקים בקפידה את המוצרים שלנו בכדי להבטיח שהם יעמדו בתקני הבטיחות הבינלאומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים