חפשו את המטמון: הילדים הרעים של השכונה

זה בסדר להודות בכך שהורות היא דבר קשה - בייחוד כשאתם הורים לאפליקציות שלכם ● יותר מדי יישומים משאירים מאחוריהם סימנים וממשיכים לתפוס חלק מהזיכרון היקר והמוגבל של המכשירים שלכם - בדרך כלל בזיכרון המטמון המצומצם מאוד ● לנו יש בשורה טובה עבורכם

Cache Cleaner Super clear cache & optimize

עוד מימי ה-PC העליזים, בהם אנשים התלהבו עדיין מטלפונים אלחוטיים שאפשר להסתובב איתם בכל הבית אבל לא ממש יותר, יישומים לא תמיד התנהגו כמו ילדים טובים עד הסוף. אפשר אפילו לומר בדרך כלל. הם לא ממש ידעו לנקות את השטח אחרי שהשימוש בהם חלף עבר. יותר מדי יישומים השאירו מאחוריהם סימנים, מצביעים וחמור מכל – המשיכו לתפוס חלק מהזיכרון היקר והמוגבל של המחשבים, בדרך כלל בזיכרון המטמון המצומצם מאוד.

מי שלא ידע הלכי מחשבים כהלכתם, יכול היה לגלות אחרי זמן מה של פעילות ענפה במחשב, שהוא מתחיל להאט, שלוקח יותר זמן לבצע חלק מהדברים, שגרירה של קובץ ארוך יחסית מהכונן נמשכת יותר זמן מכרגיל ועוד ועוד תופעות דומות.

אז מסתבר שגם אחרי שנים רבות, וגם אחרי שאנחנו משתמשים היום הרבה יותר בטלפונים שלנו אפילו ממה שחשבנו אי פעם, המנהגים וצרות העבודה לא השתנו באופן מובהק. אמצעי המחשוב אולי קטן יותר פיזית, ומערכת ההפעלה היא בעיקר אנדרואיד – מצטער אפל (Apple), אבל ממש אי אפשר לברוח מעובדות – ולא Windows כזו או אחרת של מיקרוסופט (Microsoft) – אך מסתבר שגם כאן המפתחים לא תמיד עושים עבודה מושלמת.

הרבה מאוד אפליקציות, גם אחרי שסוגרים אותן, משאירות מאחוריהן זיכרון תפוס שאינו מוחזר למערכת לטובת אפליקציות אחרות. בדרך כלל מדובר בזיכרון המטמון בו הן השתמשו – אותו זיכרון ייחודי מהיר במיוחד אשר מהיר יותר מכל כרטיס אחסון, מה שמכונה "כונן" בעולמות מחשוב בגדלים פיזיים הרבה יותר גדולים.

אז אולי אפליקציה אחת זה לא נורא, וכך גם שתיים או שלוש – אבל אני בטוח שרובכם לא ממש זוכר כמה אפליקציות כבר פתח וסגר מאז שהמכשיר שלו נדלק מחדש לאחרונה. בסופו של דבר, זה יכול גם במקרה של טלפונים להשפיע על מהירות העבודה של המכשירים.

להיות ראש קטן

אז מה לעשות? כמובן לנקות. אנדרואיד תומכת כברירת מחדל בניקיון זיכרון המטמון, ובהשבת זיכרון לשימוש האפליקציות שבאמת צריכות אותו, אבל זה לא ממש עובד חלק, וזה גם דורש לעיתים קרובות קצת מעורבות שפירושה שצריך גם מעט ידע על האפליקציות שפועלות במכשיר.

Cache Cleaner Super clear cache & optimize זה שם ארוך לאפליקציה שדווקא עושה דבר מאוד פשוט: לנקות את זיכרון המטמון במהירות ובקלות, בלי צורך לחשוב יותר מדי, בלי לדעת מה קורה שם מאחור באמת, ועם יכולת לגרום למכשיר לעבוד קצת יותר מהר לאחר מכן.

הכניסה לאפליקציה גורמת מיד לסריקה של המערכת. מניסיון אני יכול לומר לכם שמדובר באחת הסריקות המהירות ביותר בהן תתקלו בהיבט הזה, והיא מהירה פי כמה וכמה ממה שמערכת האנדרואיד הבסיסית מאפשרת. לאחר הסקירה, שבכמות של כ-500 אפליקציות מותקנות נמשכה פחות מחצי דקה, מוצגת רשימה של כל האפליקציות שהיו בשימוש לאחרונה, בסדר הולך וקטן, במיון לפי כמות זיכרון המטמון המבוזבז שהושאר מאחור כבלתי שמיש. מעבר לכך מוצג הסך הכולל וזה יכול להגיע לכמות נכבדת של ג'יגה-בייטים.

לבצע ניקוי מדויק יותר

לחיצה על ציור פח האשפה מאפשרת לקבל החלטה: למחוק מיד את כל זיכרון המטמון (ניקוי בלחיצה אחת) או לבצע "ניקוי ידני". לחיצה על ניקוי ידני תעביר אתכם להגדרת דף האחסון של המערכת בו מוצגת תמונת הקבצים המלאה של המכשיר, וברוב המקרים אפשר לבצע כך ניקוי מדויק יותר.

כמובן שאפשר גם לגשת לנתוני כל אפליקציה בפני עצמה כשבדף הניהול והמידע  שלה אפשר לראות את שטח האחסון שהיא דורשת ואז לבצע ניקוי מטמון. אי אפשר שלא להבין שמדובר בתהליך הרבה יותר ממושך עבור כל אפליקציה בנפרד, ובוודאי במקרים בהם יש הרבה מאוד אפליקציות שהשאירו זכרן מאחור.

בכל מקרה, בדרך כלל אפשר בהחלט לבחור באפשרות הניקוי האוטומטי כדי לבצע את העבודה.

לאפליקציה אין הגדרות רבות, וכאמור היא פשוטה מאוד לשימוש. יש לה רק אפשרות אחת נוספת והיא לקבוע בהגדרות בכל כמה זמן רוצים לבדוק מה קורה: כל כמה שעות, ללא תזכורת, בהפרש של יום ואפילו בכל רגע נתון.

Cache Cleaner Super clear cache & optimize אינה מציעה משהו שלא מוצאים בחבילות כלים אחרות שמוצעות לטיפול בטלפונים, אבל היא מתמקדת רק בניקיון זיכרון המטמון, היא קלה בכל היבט, והיא עושה את ממש מהר.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים