יד ושם יהפוך טקסטים וקטעי קול על השואה לסרטונים

הפרויקט יבוצע על ידי הסטארט-אפ Wibbitz, מתוך הכרה במעבר ההולך וגובר לצריכת תוכן בווידיאו והרצון להנציח את השואה בדרך זו

יד ושם. צילום: Rparys, BigStock

השואה מתועדת בכל מיני דרכים – טקסט, קטעי קול, סרטוני וידיאו ועוד. אלא שכמו שאומרים, אין טוב ממראה עיניים כדי להמחיש על הצד הטוב ביותר את הזוועות של הימים ההם, את סיפורי הניצולים ואת ההתמודדות שלהם ושל צאצאיהם עם הנושא. בנוסף, יותר ויותר משתמשים מעדיפים לצרוך את התוכן באמצעים ויזואליים, ובעיקר בווידיאו. לכן, החליטו ביד ושם להמיר קבצי טקסט וקטעי קול שנמצאים ברשותם לסרטונים.

לצורך כך, חברו אנשי המוסד להנצחת השואה לסטארט-אפ הישראלי Wibbitz, שפיתח פלטפורמת יצירת וידיאו מבוססת בינה מלאכותית, שמאפשרת להפוך קבצי טקסט וקול לסרטונים באופן אוטומטי ובלחיצת כפתור. החברה יוצרת תוכן וידיאו ליותר מ-400 אתרי תוכן, ומתאימה את הפלטפורמה שלה למחשבים, מובייל וכלל הרשתות החברתיות.

הקבצים שיומרו לסרטונים כוללים סיפורים שמתועדים ביד ושם בשפות שונות מתקופת מלחמת העולם השנייה, שמנציחים את סיפורי הניצולים והקורבנות, ומידע על חסידי אומות העולם ועל חיי היהודים לפני השואה.

זוהר דיין, מנכ"ל וממייסדי Wibbitz, אמר כי "אנחנו מתרגשים עד עומק ליבנו להפוך לשותפים של יד ושם. הטיפול בתוכן חשוב זה הוא אבן דרך משמעותית מבחינתנו, ואנחנו עוזרים בכך להנציח ולהפיץ את המורשת החשובה של השואה".

Wibbitz הוקמה על ידי דיין ויותם כהן ב-2011. היא מעסיקה 100 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו-יורק ופריז, ומתכננת להגדיל את מספרם ל-150 בחודשים הקרובים. בין שותפות המדיה המרכזיות שלה ניתן למצוא את טיים (Time), רויטרס (Reuters), פורבס (Forbes) ו-The Street.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים