אפל הודיעה: החברה מופעלת על ידי 100% אנרגיה מתחדשת

חברת הענק טוענת שהצליחה במשימה שעליה היא שוקדת כבר מזה שנים - הפעלת כל מתקניה, הממוקמים ב-43 מדינות, באמצעות אנרגיה נקייה, שחיונית לשמירת איכות האוויר והסביבה

אנרגיה. צילום אילוסטרציה: פדרו סאלה, BigStock

ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) הודיעה שלשום (ב') כי השיגה יעד של "100% אנרגיה נקייה", שבאמצעותה היא מפעילה את המתקנים שלה ברחבי העולם.

החברה מסרה שהחנויות, המשרדים, הדטה סנטרים ושאר המתקנים שלה, שממוקמים ב-43 מדינות, פעלו עד כה – חלקם באמצעות אנרגיה מתחדשת וחלקם לא, וכעת המצב השתנה ל-100% פעולה באנרגיה זו.

עוד בישרה אפל שתשעה שותפי ייצור שלה התחייבו להעביר את כל הייצור שלהם עבורה לאנרגיה מתחדשת, מה שמביא את המספר הכולל של הספקיות שלה שהתחייבו לעשות זאת ל-23.

"אנחנו מחויבים להשאיר את העולם יותר טוב מאשר מצאנו אותו", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, והוסיף כי "אחרי שנים של עבודה קשה, אנחנו גאים שהגענו לציון הדרך המשמעותי זה".

אפל בעקבות גוגל

החדשות מאפל מגיעות בעקבות הודעה דומה מטעם המתחרה, גוגל (Google), שמסרה בדצמבר שהשיגה את היעד ושכל מתקניה משתמשים באנרגיה מתחדשת בלבד.

אפל מסרה שהחברה ושותפיה בונים פרויקטים של אנרגיה מתחדשת ברחבי העולם, כולל מערכים סולאריים וחוות רוח, ומשתמשת גם בטכנולוגיות מתפתחות כמו תאי דלק ביו-גז, מערכות ייצור מיקרו-הידרו וטכנולוגיות אחסון אנרגיה.

החברה מסרה שיש לה 25 פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת ברחבי העולם, בהיקף יכולת ייצור של 626 מגה-וואט. כמו כן, יש 15 פרויקטים שנמצאים בפיתוח ובנייה. לאחר שייבנו, יותר מ-1.4 ג'יגה-וואט של אנרגיה מתחדשת מהדור הבא יופצו ב-11 מדינות נוספות.

מאז 2014, כל הדטה סנטרים של אפל פועלים באמצעות 100% אנרגיה מתחדשת ומאז 2011 הפחיתו הפרויקטים שלה בתחום את פליטת גזי החממה ב-54% מכלל המתקנים שלה בעולם, ומנעו כמעט 2.1 מיליון טון מטרי של גזים אלה מלהגיע לאוויר שכולנו נושמים.

קוק אמר ש-"אנחנו הולכים להמשיך להרחיב את הגבולות של מה שאפשרי בתחום זה עם החומרים שבהם אנחנו משתמשים במוצרינו, הדרך שבה אנחנו ממחזרים אותם והמתקנים שלנו, ואנחנו מתכוונים לעבוד עם ספקים על מנת להקים מקורות יצירתיים חדשים של אנרגיה מתחדשת הצופים אל העתיד. אנחנו יודעים שהעתיד תלוי בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים