HP הכריזה על הכרומבוק הנתיק הראשון בהיסטוריה

בעת שמשחררים את המסך מהמקלדת, המחשב למעשה משמש כטאבלט לכל דבר, והוא מבוסס על Chrome OS ולא על אנדרואיד

הכרומבוק הנתיק הראשון של HP. צילום: יח"צ

רק לאחרונה הכריזה אייסר (Acer) על טאבלט ראשון שמבוסס על Chrome OS, וכבר נראה שהתופעה קצת מתרחבת.

HP הכריזה על פתרון דומה אבל קצת שונה: מחשב כרומבוק (Chromebook) שהוא הראשון אי פעם בשוק המסוים הזה להציע מסך נתיק. בעת שמשחררים את המסך מהמקלדת, הוא למעשה משמש כטאבלט לכל דבר, וכאמור, הוא מבוסס על Chrome OS ולא על אנדרואיד (Android).

המחשב מצויד בציר שיכול לאפשר להשתמש בו גם במצב הפיך – לסובב את המסך ב-360 מעלות לאחור למצב בו הוא יכול למשש, בדיוק כמו במצב הניתק שלו, כטאבלט לכל דבר ועניין.

הנתונים של המחשב, שמכירתו תתחיל ביוני במחיר בסיסי של 599.99 דולרים, מרשימים למדי עבור התחום המסוים הזה. הוא מגיע עם Core m3 מהדור השביעי של מעבדי אינטל (Intel), והוא מלווה ב-4/8 גיגה-בייט זיכרון RAM לצד 32 גיגה-בייט זיכרון אחסון. את זיכרון האחסון ניתן להרחיב באמצעות כרטיס הרחבת זיכרון בעוד 256 גיגה-בייט לכל היותר.

מסך המגע הוא בגודל 12.3 אינץ' והוא מציע רזולוציה של 2,400×1,600 פיקסלים וכן הגנה באמצעות זכוכית Gorilla Glass 4. המחשב מלווה גם בעט אלקטרוני אקטיבי שמאפשר רישום ישירות על המסך.

למחשב יש גם מצלמה קדמית בגודל 5 מגה-פיקסל, מצלמה אחורית בגודל 13 מגה-פיקסל, שתי יציאות USB C שמאפשרות גם הטענה, וסוללה שאמורה להספיק לכ-10 שעות עבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים