מנכ"ל אפל ישראל נחקר עקב האטת מכשירי ה-iPhone

אחרי הרשויות בארצות הברית ובאירופה, גם הרשות להגנת הצרכן הישראלית פתחה בחקירת הפרשה, והזמינה אליה את המנכ"ל, רוני פרידמן ● החקירה בישראל נפתחה לאחר שגולשים ישראליים התלוננו בפני אפל וכתבו על כך ברשתות החברתיות

השבוע - עוד השקה של אפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

פרקטיקת האטת הגלישה במכשירי iPhone שנקטה אפל (Apple) מגיעה לחקירה גם בישראל, ועלולה להוביל לקנס שיושת על החברה. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כי מנכ"ל אפל ישראל, רוני פרידמן, נחקר היום (ג') על רקע הפרשה, שהתפרסמה לפני כמה חודשים.

אפל הודתה בדצמבר האחרון כי הטמיעה במכשירי ה-iPhone שלה מגרסאות 6 ו-7 רכיב שגורם להאטה מכוונת בגלישת המכשיר, בשדרוג מערכת ההפעלה ל-iOS 10.2.1 או 11.2. החברה טענה כי היא עושה זאת מתוך כוונה להאריך את חיי הסוללה.

מספר ימים לאחר מכן אפל אף הודיעה כי תאפשר למשתמשים לנטרל את ההאטה והוזילה את מחירי הסוללות ל-29 דולר במקום 79 דולר. היא אף התנצלה וכתבה בהודעה רשמית כי "אנחנו יודעים שכמה מכם מרגישים שאפל אכזבה אתכם ואנחנו מצטערים". הדבר לא השביע את רצונה של קבוצת צרכנים מדרום קוריאה, שחודש לאחר מכן הגישה תביעה נגד מנכ"ל החברה, טים קוק, בטענה להרס רכוש ולהונאה. בסוף ינואר האחרון אף הודיע משרד המשפטים האמריקני על פתיחת חקירה נגד הענקית מקופרטינו, מה שגרר חקירות גם באירופה.

כעת עושה זאת גם הרשות להגנת הצרכן הישראלית, שמהווה חלק ממשרד הכלכלה והתעשייה. החקירה בישראל נפתחה לאחר שגולשים ישראליים התלוננו בפני אפל וכתבו על כך ברשתות החברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים