פרשת דליפת המידע: פייסבוק פרסמה מודעות התנצלות בעיתונים

מארק צוקרברג והחברה שלו מנסים לכבות את שריפת הענק שמשתוללת סביב פרשת דליפת המידע על 50 מיליון ממשתמשיה באמצעוצ מודעות בעיתונים הגדולים של ארצות הברית ובריטניה ● האם הציבור יקנה את ההתנצלות?

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook) – אחת מחברות המדיה הגדולות בעולם, בחר אתמול (א') לפנות לציבור באמצעות התקשורת המודפסת. הוא פרסם מודעות עמוד במספר עיתונים מרכזיים בארצות הברית ובבריטניה, שבהן החברה שלו מתנצלת על השערורייה שבמסגרתה דלפו נתונים של כ-50 מיליון משתמשי הרשת החברתית ועברו לידי קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica), שעשתה בהם, ככל הנראה, שימוש ציני במיוחד.

"ייתכן ששמעתם על אפליקציית שאלון שנבנתה על ידי חוקר מאוניברסיטה, שהדליפה נתוני פייסבוק של מיליוני אנשים ב-2014", נכתב במודעה. ב-"חוקר מאוניברסיטה" התייחס צוקרברג לפרופסור מאוניברסיטת קיימברידג', אלכס קוגן, שפייסבוק טוענת שהפר את מדיניות הפרטיות שלה על ידי העברת נתוני משתמשים לחברת המחקר, ללא רשותה.

במודעה, שנחתמה על ידי צוקרברג ושדומה מאוד להצהרה הראשונה שלו בנושא, נכתב כי "זו הייתה הפרת אמון ואני מצטער שלא עשינו יותר באותו הזמן. עכשיו אנחנו נוקטים בצעדים כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב". הוא הבהיר כי "עצרנו יישומים כמו זה מלקבל כל כך הרבה מידע".

המודעות הופיעו בעיתוני יום ראשון הבריטיים – הסאנדיי טיימס (Sunday Times), סאנדיי אקספרס (Sunday Express), סאנדיי מירור (Sunday Mirror), סאנדיי טלגרף (Sunday Telegraph), אובזרוור (Observer) ו-Mail on Sunday. כמו כן, המודעה מתפרסמת היום בעיתונים האמריקניים ניו-יורק טיימס (New York Times), וושינגטון פוסט (Washington Post) ובוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

"אני מבטיח לעשות טוב יותר עבורכם"

"אנחנו בודקים גם כל אפליקציה שהייתה לה גישה לכמויות גדולות של נתונים לפני שתיקנו את הדברים, ואנחנו צופים שיש אחרות כאלה, וכאשר נמצא אותן, נחסום אותן ונודיע לכל מי שמושפע מכך", המשיך צוקרברג.

במודעות שהתפרסמו הוא ציין שפייסבוק תזכיר למשתמשיה "לאילו אפליקציות נתתם גישה למידע שלכם, כך שתוכלו לסגור את פעולתן של אלה שאינכם רוצים עוד".

את פנייתו במודעה סיכם צוקרברג בכך שהודה למשתמשים על כך שהם "מאמינים" בקהילת פייסבוק ומתחייב שוב בנוגע לעתיד במילים: "אני מבטיח לעשות טוב יותר עבורכם".

למרות ההתנצלות, פייסבוק עדיין נמצאת במצב לא פשוט – מניותיה צנחו והיא איבדה עשרות מיליארדי דולרים מערכה; משתמשים רבים, חלקם מפורסמים ואנשי מפתח מעמק הסיליקון, כמו אילון מאסק, מבטלים את חשבונותיהם בפלטפורמה שלה; אחרים, למשל מייסד ווטסאפ (WhatsApp), בריאן אקטון, תובעים את סגירתה לאלתר; ודמויות בולטות כמו טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), קוראים להחלת רגולציה קפדנית על התנהלותה.

לא משנה מה יפורסם בתקשורת, צוקרברג ייאלץ להעיד מול הקונגרס בנושא בעתיד הקרוב ועושה רושם שמלוא ההיקף של השלכות הפרשיה עדיין רחוק מלהתגלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים