"הבינה המלאכותית תעצים את חיי האנשים"

"היא משנה ותשנה את האופן שבו בני אדם פועלים - בעבודה ובבית", אמר סת' ווארז, יועץ לפיתוח בענן במיקרוסופט, והסביר על שלוש דרכים לפיתוח אפליקציות AI

סת' ווארז, יועץ לפיתוח בענן במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

"המטרה היא להעצים כל אדם וכל ארגון, כך שהם יוכלו להשיג יותר. אחד הכלים המרכזיים לעשות זאת הוא באמצעות בינה מלאכותית. היא משנה ותשנה את האופן שבו בני אדם פועלים – בעבודה ובבית", כך אמר סת' ווארז, יועץ לפיתוח בענן במיקרוסופט (Microsoft).

ווארז דיבר בכנס Future of AI Tel Aviv 2018, שנערך היום (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,200 איש. את המליאה המרכזית הנחה הילל פולד, יועץ אסטרטגי.

לדברי ווארז, "תחום הבינה המלאכותית אינו חדש, הוא נדון בהרחבה כבר בשנות ה-50' של המאה הקודמת. מה שקורה כיום הוא שישנן היכולות לממש את זה בצורה קלה יחסית".

הוא הוסיף כי "לכשעצמה, בינה מלאכותית היא רק עוד טכניקה לכתיבת קוד. הרעיונות לפיתוח אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית הם אלה שיביאו להתקדמות התחום ולשיפור ההיבטים השונים בבית ובעבודה. האתגר הוא המעבר מהרעיון המקורי, שנמצא בעולם התיאורטי, אל המימוש שלו בעולם המעשי, כך שבסופו של דבר הוא יביא לשיפור שניתן לכמת אותו בכסף".

"מה שאנחנו, המפתחים, עושים, הוא כתיבת קוד. אנו רוצים לפתור בעייה, ולשם כך, יש לשאול מהם השלבים, הצעדים שבדרך", אמר.

שלוש דרכים לפתח אפליקציה מבוססת AI

ווארז ציין ש-"יש שלוש דרכים לפתח אפליקציה מבוססת AI. האחת היא לפתח רעיון שנבנה מראש עם שירותי בינה מלאכותית. למיקרוסופט יש שורת שירותים קוגניטיביים שכאלה – למשל ראייה, דיבור, שפה, ידע, חיפוש ומעבדות. כך, כל שנדרש הוא לבדוק מהו השירות שמתאים לרעיון, לטובת מימוש מהיר ויעיל שלו".

"החלופה השנייה היא עריכת התאמה של אפליקציית בינה מלאכותית", אמר. "פה אנחנו מציעים שירות מותאם ל-וידיאו, דיבור, שפה, קבלת החלטות או חיפוש: 'אתה רוצה נקניקיה – החלט, כן או לא'. יש לקחת את השירותים שלנו ולבדוק האם מי מהם מתאים". לעתים, אמר ווארז, "כל זה אינו מספיק ואז אופציה ג' היא שתבנה את אפליקציית הבינה המלאכותית בעצמך. עצתי במקרה זה היא להתחיל בקטן ופשוט ולגדול בשלבים מדודים בהמשך".

"הדרך הטובה לפעול בעולם הבינה המלאכותית היא שילוב של Deep Learning, נתונים ושאלה. כך ניתן לפוגג את המסתורין שנלווה לתחום. מכניסים קלט ומקבלים פלט – וכך הופכים את העיסוק בנושא למובן ופשוט יחסית. עושים זאת בעזרת שימוש באלגוריתם מבוסס נתונים שמייצר שאלה".

ווארז סיכם באמרו כי "יש לנו, במיקרוסופט, פלטפורמת בינה מלאכותית עם שירותים, תשתיות ואקו-סיסטם. כל אלה מאפשרים לקחת את הנתונים, לטפל בהם באופן מושכל ולבנות אפליקציות AI מבוססות Deep Learning. בדרך זו ניתן להעצים פרטים וארגונים בצורה שמביאה לשיפור בממדים השונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים