פנייה למשרה ששלח סטיב ג'ובס ב-1973 מוצעת במכירה פומבית

אם תרצו תוכלו לנסות לשים עליה את ידיכם - כרגע המחיר עומד על 50 אלף דולרים ● ומה ניתן ללמוד מהמסמך ההיסטורי של האיש ששינה את פני ההיסטוריה? שהמייסד המיתולוגי של אפל היה באותם ימים סטודנט אמריקני מבולבל שחיפש עבודה

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק בימים הראשונים של אפל. צילום: קימברלי וויטס

על סטיב ג'ובס, המייסד המיתולוגי של חברת אפל (Apple) וממציא הסמארטפון, כבר שמענו וקראנו המון, כמו גם צפינו בשני סרטי דרמה. ומה עוד לא הזדמן לציבור לגלות על היזם המפורסם בעולם? כיצד נראו קורות החיים שלו כששלח כשפנה למקום עבודה בשנת 1973.

במכירה פומבית, שמתקיימת כעת באינטרנט על ידי חברה הנקראת RR Auction, מוצע בדיוק המסמך הזה, כמו גם עוד מספר פריטים. ההצעות לרכישה מתקבלות עד ה-15 במרץ. מכתב הפנייה למשרה ששלח סטיב ג'ובס ב-73' זוכה בהתעניינות הציבור, וההצעה הגבוהה ביותר הנוכחית לרכישתו עומדת על 50,000 דולר.

המסמך נכתב בכתב יד וג'ובס בן ה-18 מציין בו ככתובת מגוריו באותה עת את ריד קולג (Reed College) באורגון, שם למד בפועל רק סמסטר אחד. באופן משעשע, בהתחשב באיך שהדברים התגלגלו לאחר מכן, על פי המסמך – לג'ובס של אותם ימים לא היה טלפון.

בכל אופן, הפנייה מספקת הצצה מעניינת לאופן שבו הציג את עצמו ג'ובס הצעיר. כפי שניתן לראות במסמך, הוא טען שהוא מומחה בספרות אנגלית. עוד יותר מעניין לגלות כי כ"יכולות מיוחדות" מפרט ג'ובס: "אלקטרוניקה, טכנולוגיה, או מהנדס עיצוב". הוא מציין כי ברשותו גם ידיעות בתחום המחשב והמחשבונים. יתר על כן, טופס בקשת העבודה של ג'ובס כולל התייחסות מהירה לניסיון העבודה הקודם שלו בחברת Hewlett-Packard.

"החלטתי לנשור ולהאמין כי כל זה יהיה בסוף בסדר גמור"

מבחינה היסטורית, מה שמרתק במסמך הזה הוא העובדה שרק שלוש שנים מאוחר יותר, סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק ייסדו כבר את חברת אפל, ואת ה-Apple Computer.

בשנת 1980, רק שבע שנים לאחר שמילא את בקשת העבודה הזו, היה כבר ג'ובס מגה-מיליונר, כשאפל הנפיקה את עצמה לציבור במחיר מנייה שעמד על 2.75 דולר. ב-1981 גייסה החברה מיליארד דולר וחלשה על שוק מחשבי ה-PC יחד עם המתחרה שלה אז, IBM.

כמעט 34 שנים מאוחר יותר, בינואר 2007, עלה ג'ובס על הבמה ב-MacWorld והציג את ה-iPhone של אפל, ששינה את העולם הטכנולוגי מקצה לקצה. כיום אפל היא החברה היקרה ביותר בעולם, ושוויה עומד על כמעט 900 מיליארד דולרים.

בדיעבד מרתק לגלות כי ג'ובס סיפר בעבר מדוע עזב את הקולג' כה ומהר וחיפש עבודה בגיל צעיר כל כך. הוא אמר ש"אחרי חצי שנה לא יכולתי לראות את הערך שבכך. לא היה לי מושג מה אני רוצה לעשות עם החיים שלי ולא מושג איך קולג' הולך לעזור לי להבין את זה. והנה אני מבזבז את כל הכסף שהורי חסכו במהלך כל חייהם. אז החלטתי לנשור ולהאמין כי כל זה יהיה בסוף בסדר גמור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים