פלאפון השיקה פתרון IoT לעסקים ומערכת לרכבים חכמים

החברה מציעה אינטגרציה מלאה - החל מאפיון הצורך וכלה בבחירת הפתרון, התקנה, תמיכה ושירות ללקוחות עסקיים ● כמו כן, היא השיקה את פתרון פלאפון Car

פלאפון

פלאפון הודיעה היום (ב'), במסיבת עיתונאים שערכה במשרדיה בגבעתיים, על השקת פתרון אינטרנט של הדברים, שלדבריה הוא הפתרון השלם הראשון בישראל בתחום. הוא כולל רשת ייעודית, פלטפורמות מתקדמות, שותפות עסקיות ופתרון מלא לעסקים, שיכלול אינטגרציה מלאה – החל מאפיון הצורך וכלה בבחירת הפתרון, התקנה, תמיכה ושירות ללקוחות עסקיים. החברה תשקיע השנה בתחום עשרות מיליוני שקלים.

יצוין כי פלאפון מפעילה כיום שתי רשתותIoT ייעודיות – CAT-M וNB-IoT – בשיתוף אריקסון (Ericsson). אלה מאפשרות קצב העברת נתונים תואם לדרישות האינטרנט של הדברים, אבטחת מידע והגנה מפני מתקפות סייבר, חיסכון בצריכת החשמל (עד 10 שנים לסוללה), כיסוי סלולרי משופר בתוך בניינים ובאזורים מרוחקים מאנטנות, קישור למערכות ניהול Big Data ואינטגרציה עם מערכות שליטה, ופלטפורמת IoT לניהול ולבקרה, המאפשרת תמיכה בניהול היקף נרחב של יחידות קצה.

פלאפון IoT - מתחילים. מקור: פלאפון

מקור: פלאפון

פלטפורמת האינטרנט של הדברים בענן של פלאפון הוקמה בשימוש בכלים של יבמ (הענן ו-ווטסון ל-IoT) וטליט (Telit). בחברה בחרו לפעול בכמה סקטורים עסקיים בעלי פוטנציאל מימוש גבוה בישראל: מפעלי תעשייה, חקלאות, רשתות קמעוניות, חברות יצרניות, קמפוסים ובניינים חכמים, וערים חכמות. בפלאפון אומרים שפתרון ה-IoT שלהם יאפשר ללקוחות עסקיים וציבוריים לנהל את העסק או הארגון בצורה יעילה יותר ולשפר את השירות והמוצרים, תוך חיסכון במשאבים וצמצום נזקים. הפלטפורמה תומכת בניהול של אלפי חיישנים ומכשירים המחוברים בו זמנית.

כרטיס SIM ייעודי ל-IoT

במקביל לשירותים, החברה השיקה כרטיס SIM ייעודי למכשירי אינטרנט של הדברים, בעלות המותאמת לצריכת הנתונים – החל משקל לנפח גלישה של מגה-בייט ועד לחמישה שקלים לנפח גלישה של 25 מגה-בייט – בשני המקרים הן בארץ והן בחו״ל. ה-SIM מתאים לתנאי מזג אוויר קיצוניים ולתנאי שטח שונים. בנוסף, פלאפון השיקה מגוון חיישנים, מודולים ואביזרים שיכולים להתחבר לפלטפורמת השליטה והבקרה שלה.

מחירי חבילות תקשורת. מקור: פלאפון

מקור: פלאפון

במהלך השנה האחרונה הפכה פלאפון את בניין המשרדים שלה לבניין IoT חכם. במרכז העצבים של החברה מותקנת מערכת שליטה ובקרה, המושתתת על מאות חיישנים שפזורים בבניין ובסביבתו. המערכת קולטת מידע והתראות ממכלול פרמטרים שמנוטרים בזמן אמת, בהם מצלמות אבטחה, ניהול צי רכב, ניהול הסעות עובדים, ניהול אשפה חכם, השקיה חכמה, מידע על תפוסת חניה, תנאי האוויר ואיכות הסביבה, מעקב אחר הצפות, כמות החומר במכונות ובציוד, ועוד. המידע זמין ומנותח בזמן אמת ומאפשר מתן פתרון מהיר, חיסכון כלכלי וניהול כוח אדם בצורה יעילה ומיטבית, ושיפור השירות לעובדים – כך אומרים בחברה.

פלאפון לרכב

שירות נוסף שהשיקה השיקה היום הוא פלאפון Car – פתרון לרכב מחובר. השירות מבוסס על רכיב חומרה חכם שפותח בחברה, שמתחבר לשקע OBD2 שברכב, שיש בו SIM סלולרי, המנוהל באמצעות אפליקציה. הנהג יכול להתקין את המכשיר באופן עצמאי.

מחירי הרכב החכם של פלאפון. מקור: פלאפון

מקור: פלאפון

השירות פותח בשיתוף ואיוסופט. הוא לא מוגבל ללקוחות פלאפון והוא כולל: Wi-Fi לנוסעי הרכב באמצעות מודם סלולרי 4G; שימוש בשירותי המוזיקה והטלוויזיה של פלאפון לנוסעים ברכב; הצגת מידע על התנהגות הנהג – קבלת התראות 24/7 על אופן נהיגת הילד או העובד, חריגה ממהירות מותרת, האצות חריגות, בלימות, תאונה ועוד; הצגת מידע דיאגנוסטי ממחשב הרכב וקבלת מידע על תקלות, טיפולים נדרשים, התראות, צריכת דלק ועוד; ואיתור ומעקב אחר מיקום הרכב על גבי מפה.

בפלאפון מציינים שבאמצעות הפלטפורמה שמחברת את הרכב לאינטרנט ניתן יהיה לחבר בעתיד אביזרים, התקנים וחיישנים שונים, שיאפשרו לנוסעים בו מגוון רחב וחדש של מוצרים, כגון לחצן מצוקה, מצלמה חכמה, משחקים, רדיו דיגיטלי, ספרים קוליים וחיבור לעולמות הקמעונות.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי השקת פעילות ה-IoT של החברה היא "המשך ישיר של המהלכים שעשינו בשנתיים האחרונות". לדבריו, "פלאפון היא החברה היחידה שמציגה פתרון שלם, הכולל רשתות ייעודיות פועלות, פלטפורמות מתקדמות ואינטגרציה מלאה ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים