טים קוק: "מקווה לחיות כדי לראות את חיסול הכסף"

קוק לא דיבר על תשוקה לחזות בהיעלמות של כל הדברים החומריים מהעולם, אלא התייחס לפתרון התשלום הנייד של החברה, Apple Pay, שיש לפניו "עתיד יוצא דופן", כך לדבריו

טים קוק, מנכ"ל אפל.

מפגש בעלי המניות השנתי של אפל (Apple) התקיים שלשום (ג') בתיאטרון סטיב ג'ובס שבפארק אפל. כחלק מהאירוע הפנו בעלי המניות מספר שאלות לבכירי ענקית הטכנולוגיה, בעיקר אל טים קוק, המנכ"ל.

מרבית האירוע הוקדש לדיון בהצעות לבעלי מניות, שחלקן היו הצעות שגרתיות ישירות מטעם אפל בנוגע לבחינה מחודשת של הדירקטוריון, לפיצויי מנהלים, למינויה של ארנסט אנד יאנג (Ernst & Young) כחברת רואי החשבון הציבורית של אפל, ולאישור Director Stock Plan שאינו שייך לעובדים. כל אלה עברו בהצבעות עם יותר מ-95% תומכים, כך לפי דיווח של AppleInsider.

אבל קוק נדרש גם לעסוק בשלל שאלות שסבבו היבטים נוספים כשחלק מתשובותיו האירו תכניות של אפל לעתיד לבוא.

במקום כסף – שירות תשלומים של אפל

"אני מקווה לחיות כדי לראות את חיסול הכסף", אמר קוק בשלב מסוים במהלך פגישת בעלי המניות.

קוק לא דיבר על תשוקה לחזות בהיעלמות של כל הדברים החומריים מהעולם, אלא התייחס לפתרון התשלום הנייד של החברה, Apple Pay, שיש לפניו "עתיד יוצא דופן", כך לדבריו. "התשלומים הסלולריים המריאו לאט יותר מכפי שהייתי חושב, אילו הייתי יושב כאן לפני כמה שנים", אמר.

ה-Apple Pay, לפי דיווחים, לא הצליח להפוך לכלי התשלום שבו עושים שימוש רוב בעלי ה-iPhone, אבל קוק הביע בכל זאת את השאיפות שלו לחזות בסיום על תוחלת החיים של הכסף הפיזי. עם זאת הוא בחר להתחמק באלגנטיות משאלה בנוגע לבלוקצ'יין, ונדמה כי בדבריו התכוון המנ"כל שעל ענקית הטכנולוגיה בעיקר לכך שאינו שואף דווקא למהפכה כמו החלפת הכסף במטבעות קריפטוגרפיים או דומיהם, אלא רוצה בעיקר לראות את השירות של אפל מצליח להביא למותו של שטר הדולר, כמו גם של כל סוגי המזומנים והמטבעות הפיזיים, ועוד בימיו.

מעניין עם זאת לגלות כי דווקא בנושא של האופן שבו יתבצעו מכירות מוצרי החברה, הבהיר קוק שאפל לא מאמינה כי חנויות פיזיות ייעלמו. "אנו מאמינים כי אינטראקציה עם אנשים עדיין מנצחת בכל דבר", אמר.

הצלחה גדולה בתחום הלביש

"אני לא מעריץ גדול של המילה הזאת, "אמר קוק, בהתייחסו למלה מונח Wearables שבעברית מכונה "פריטים לבישים".

ואולם לא משנה איך המנכ"ל מעדיף לכנות את התחום, מכירות המוצרים של הענקית שיושבים תחת מעטפת הגג הזאת – האזניות האלחוטיות AirPods ואזניות Beats, או השעון החכם Apple Watch, גדלות, וכיום הן נחשבות כמובילות בקטגוריית הלבישים, לפחות במונחים של הכנסות, כשבראשן מתייצב ה-Apple Watch היקר והיוקרתי.

קוק, סיפק פירוט כללי על עסקי החברה הלבישים במהלך הישיבה, והשתמש בהסבר ייחודי לעצמתם של העסקים הלבישים כשאמר כי שילוב הכנסות מה-Apple Watch, ה-AirPods וה-Beats מתקרב לזה של חברות הפורצ'ן 300 (Fortune 300).

לפי הנתונים, בזכות הביקוש הגדול לסדרה 3 של ה-Apple Watch זכה השעון החכם לרבעון הטוב ביותר שלו אי-פעם, וסיים את הרבעון הראשון של השנה פיסקלית 2018 בגידול של 50% במכירות בהשוואה לשנה שעברה.

במהלך אותה תקופה, לפי הערכות של אנליסטים מ-Canalys, שיווקה אפל יותר יחידות של השעון החכם שלה מאשר מכירות כלל תעשיית השעונים השווייצרית, והייתה הראשונה במכירות מקרב כל יצרניות השעונים החכמים. על פי קוק, מעבר לשעון החכם, ה-AirPods הם המוצר המבוקש הבא בתחום, ותמיד נמצאים במחסור במלאי חנות האונליין של אפל.

השקעות מתוך אמון מלא בעתיד של אפל

אפל הוציאה 12 מיליארד דולר בשנה שעברה על מחקר ופיתוח, אמר קוק למשקיעים, והסביר כי מרבית הסכום הושקע בקליפורניה.

עוד נמסר כי השנה מתכננת אפל לתעל 16 מיליארד דולר להוצאות הון. "זה מספר יוצא דופן, אבל הוא נובע מהאמון שלנו בעתיד של אפל", אמר קוק. בנוגע למיזוגים ורכישות, אפל רכשה 19 חברות בשנה החולפת, והיא "כל הזמן" מחפשת רכישות נוספות, הבהיר קוק.

מצבת העובדים של אפל תפחה מאז ראשית שנותיה, ומשרדיה הוותיקים, שבהם הועסקו כ-2,800 עובדים, הפכו לקטנים על מימדיה העצומים. עובדי החברה החלו לעבור למטה "החללית" החדש השוכן באפל פארק בחודש אפריל, ובסופו של דבר יגיעו אליו 12 אלף מהם. בנוגע לאפשרות לארח תיירים בקמפוס החדש שלה, אכזב קוק את העולם כשאמר כי אפל לא תפתח את הבניין הראשי בעל צורת הטבעת שלה למבקרים, כיוון ש-"יש לנו כל כך הרבה דברים סודיים מסביב".

אפל תתרום 350 מיליארד דולר לכלכלת ארה"ב

קוק אמר מוקדם יותר השנה כי אפל מתכננת לפתוח עוד קמפוס בארצות הברית, אם כי עדיין לא גילה את המיקום. ההודעה באה בינואר, לאחר שאפל זכתה בניצחון בקונגרס, שיאפשר לה להחזיר את המזומנים שהיא שומרת בחו"ל לאמריקה, בשיעור מס נמוך יותר.

החל מהרבעון הראשון, שהסתיים בחודש דצמבר, רשמה אפל שיא של 285.1 מיליארד דולר במזומן, כאשר רוב אחזקותיה נוהלו בחו"ל.

לפי הסיכומים, החברה תשלם 38 מיליארד דולר כמסים בכדי להחזיר את הכסף לארצות הברית. אפל אמרה כי בכוונתה להשקיע 30 מיליארד דולר בארצות הברית בחמש השנים הקרובות, על ידי בניית הקמפוס החדש ויצירת 20 אלף מקומות עבודה חדשים.

בתוך שהיא לוקחת בחשבון הוצאות שוטפות, מס מכירות מוצרים ומסים על שכר העובדים, אפל אמרה כי היא מצפה לתרום 350 מיליארד דולר לכלכלת ארצות הברית במהלך התקופה המדוברת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים