גפני: "התקציב לא יעבור עד לפתרון סוגיית עובדי להב"ה"

עובדי להב"ה מבקשים להיקלט כולם כעובדי מדינה - אולם הנושא תקוע בגלל מחלוקת בין משרדי האוצר והמדע, והתדיינויות משפטיות ● יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מאיים לנקוט בצעדים בעקבות כך

מימין: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ושר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. צילום: יצחק הררי, באדיבות דוברות הכנסת

אם בתוך שלושה שבועות משרדי המדע והאוצר לא יפתרו את המחלוקת ביניהם סביב התקנים המוקפאים של עובדי להב"ה, תקציב 2019 לא יעבור – כך הזהיר אתמול (ג') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בישיבת הוועדה. התקציב אמנם עבר אתמול בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אולם, ככל חקיקה, עליו לעבור עוד את הוועדה וקריאות שנייה ושלישית.

להב"ה הוא פרויקט שמביא את המחשוב והטכנולוגיה לאזרחים שידם אינה משגת, בפרט בפריפריה. עובדי הפרויקט מנהלים בימים אלה מאבק בדרישה להעביר את אופן ההעסקה שלהם מעובדי קבלן לעובדי מדינה. זאת, על רקע המכרז השנוי במחלוקת שמנהל משרד המדע והטכנולוגיה להרחבת פעילות מועדוני להב"ה והחשש של העובדים שכל הפעילות תופרט – דבר שהשר אופיר אקוניס מכחיש.

הדיון נסב סביב כלל תקציב משרד המדע והטכנולוגיה, וסוגיית להב"ה עלתה בעקבות שאילתא שהגישה באחרונה במליאת הכנסת ח"כ מיכל בירן. מנכ"ל משרד המדע, פרץ וזאן, ציין בדיון בוועדה ש-"האחריות על להב"ה היא אמנם עלינו, אבל אנחנו במבוי סתום ולא יכולים לגייס מדריכים, משום שהאוצר מחליט כמה מדריכים יוקצו לנו ולהיכן לגייסם – מה שמקשה עלינו להוציא את התוכניות שלנו לפועל".

נציג האוצר, דניאל פרג, השיב כי "הפרקליטות מתנגדת להמשך העסקת מדריכים חיצוניים בלהב"ה ויש מספר רב של מדריכים שרוצים להיות עובדי מדינה. הנושא נמצא בדיון משפטי וקיימת הנחייה של הפרקליטות לצמצם ככל האפשר את מספר המדריכים עד להכרעת בית המשפט".

ח"כ גפני לא הסתיר את מורת רוחו מהתנהלות הדברים ואמר:" אי אפשר לנהל מדינה בצורה כזו. אנחנו דורשים להוציא לפועל את כל התוכניות של משרד המדע. משרד המדע הוא שקובע ולא משרד האוצר, ואני לא מוכן לקבל הסברים מיועצים משפטיים בעניין זה. זו תופעה שלא נשלים אתה. לא יעלה על הדעת שהפריפריה תסבול בגלל מחלוקת בין משרדים". כאמור, ח"כ גפני קצב למשרדים שלושה שבועות כדי למצוא פתרון למחלוקת, ולא – תקציב המדינה יתעכב ולא יאושר.

"יש להגדיל את תקציב משרד המדע והטכנולוגיה"

בחלק אחר של הדיון אמר ח"כ גפני שיש להגדיל את תקציב משרד המדע, שאמנם עלה בהצעת התקציב ל-2019 ל-515 מיליון שקלים אולם בינתיים קוצץ, במסגרת קיצוץ רוחבי שנעשה בתקציבי משרדי הממשלה. כך או כך, התקציב לא מספיק, לדעתו של יו"ר ועדת הכספים. "על מנת לשמר את מעמדה של ישראל כמעצמה טכנולוגית, יש להגדיל את ההשקעות של המדינה, באמצעות העלאת תקציב משרד המדע והטכנולוגיה", אמר. השר אקוניס הביע תרעומת על כך שהתקציב קוצץ ללא ידיעתו והסכמתו.

בהמשך הציג שר המדע את עיקרי היעדים של משרדו: הנגשת המדע והטכנולוגיה לכלל אזרחי מדינת ישראל, כולל לפריפריה ולמגזרים החרדי והערבי; הגדלת פרויקט ליל המדענים, שחושף משפחות שלמות לעולם המדע; והעצמת פרויקט להב"ה – שכאמור, תקוע בגלל המחלוקת עם משרד האוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים