אקוניס: "פרויקט להב"ה לא יופרט; לא תהיה פגיעה בעובדים"

"גם אם יגידו אלף פעם ויפתחו דפי פייסבוק שקריים שבהם כתוב שלהב"ה תופרט - זה פשוט לא נכון", אמר שר המדע והטכנולוגיה במענה לשאילתות בכנסת - והבטיח שהפרויקט יורחב

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. צילום: ניב קנטור

פרויקט להב"ה, שפועל לצמצום פערים באמצעות הטכנולוגיה, לא יופרט ואף עובד בו לא ייפגע – כך הבטיח היום (ד') במליאת הכנסת שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס (הליכוד). הוא אמר את הדברים במענה לשאילתות שהגישו הח"כים מיכל בירן (המחנה הציוני) ודב חנין (הרשימה המשותפת).

פרויקט להב"ה החל ב-2001 והיה באחריות משרד האוצר עד סוף 2014, אז הממשלה החליטה להעביר אותו לאחריות משרד המדע והטכנולוגיה. במסגרת הפרויקט פועלים ברחבי הארץ, ובעיקר בפריפריה, מרכזים טכנולוגיים, שמאפשרים גישה למחשב גם למי שידו אינה משגת. השאילתות הוגשו בעקבות מכרז שפרסם המשרד לבחירת חברות במיקור-חוץ, שיפעילו מרכזי להב"ה חדשים שיוקמו, והחשש של העובדים כי הם ייפגעו בעקבות זאת.

ח"כ בירן שאלה את אקוניס מדוע הופסקה קליטת כוח אדם במרכזי להב"ה והאם זה נכון שיש כוונה להוציא את כל המרכזים למיקור-חוץ. ח"כ חנין אמר כי "מקריאת המסמכים הבנתי שב-2018 כל פרויקט להב"ה יוצא למיקור-חוץ, מה שאומר שהשיקולים יהיו כלכליים-עסקיים ואז תהיה פגיעה בעובדים".

אקוניס אמר בתשובה ש-"גם אם יגידו אלף פעם ויפתחו דפי פייסבוק (Facebook) שקריים שבהם כתוב שלהב"ה תופרט – התשובה היא שזה פשוט לא נכון. לא רק שהיא לא תופרט, אלא יש כוונה להרחיב ולהגדיל את להב"ה". הוא ציין כי מראשיתו היה פרויקט להב"ה באחריות המדינה, אבל התפעול שלו בוצע בידי חברות חיצוניות שזכו במכרזים. עוד אמר השר כי "בישיבה הראשונה, כשנכנסתי למשרדי ב-2015 והוצגה לי התכנית למכרז להקמת מרכזי להב"ה חדשים, אמרתי במפורש שהמכרז יחול רק על המרכזים החדשים ולא אאפשר שום פגיעה בעובדים. להיפך – הפרויקט מתרחב, והוא אחד הפרויקטים הלאומיים החשובים ביותר".

"האוצר מונע גיוס כוח אדם ללהב"ה – בגלל התביעה"

בהמשך תקף אקוניס את משרד האוצר והאשים את פקידיו בכך שהם מונעים במתכוון גיוס כוח אדם חדש לפרויקט. הוא ציין כי "פרויקט להב"ה הועבר למשרד המדע אבל משום מה, גיוס כוח האדם נשאר בידי החשב הכללי – והוא עוצר כל גיוס נוסף". להערכתו, הסיבה לכך היא חשש של אנשי האוצר כי העובדים שיגויסו יצטרפו לתביעה שהגישו העובדים נגד המדינה ושמתנהלת בימים אלה בבית המשפט. שר המדע אמר כי "עד כה, הדיונים עם האוצר לתוספת כוח אדם לא צלחו, אבל אני מקווה שהעניין ייפתר בקרוב".

אקוניס ציין שמאז שהחל לכהן כשר המדע והטכנולוגיה גדלה פעילות להבה ב-50%. "השקענו יותר מחמישה מיליון שקלים בחידוש ציוד, לומדות ותמיכה שוטפת. אני לא מכיר הרבה משרדים שחוו קצב גידול כזה בפעילות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח שהחליט לבדוק

    גם אם אקוניס יגיד אלף פעם בנאומיו שקרים שהפרוייקט משגשג בקדנציה שלו, זה לא עושה אותנו האזרחים למפגרים שלא מבינים מה שכתוב במסמכים רשמיים שהמשרד שלו מוציא. או שקרן, או מנותק ממה שקורה מתחת לאף שלו במשרדו. או שני הדברים.

  2. נועה כהן-אורלוב

    אז למי שיש ספק - אנחנו לא משקרים (צריך פשוט לקרוא את המכרז ולהחליט אם יש שם הפרטה או לא) ואנחנו ממשיכים להילחם בעוולה הרעה הזאת שמתרגשת עלינו - על העובדים, על כל מי שנהנה משירותינו, על הרשויות המקומיות שלנו ועל כל מי שקשור לתוכנית המצליחה שלנו, שמנכל משרד המדע כינה "תוכנית הדגל של משרד המדע".

אירועים קרובים