בשל כריית מטבעות וירטואליים – מחסור בכרטיסי תצוגה לגיימרים

כורי המטבעות הדיגיטליים הפופולריים שמים את ידם כמעט על כל כרטיס תצוגה פנוי והתוצאה - חוסר משמעותי בכרטיסי תצוגה המיועדים לגיימרים בשוק ● היצרנית Nvidia המליצה לשותפים המסחריים שלה לספק ראש וראשון את צרכי הגיימרים, כרגיל

גיימרים, היזהרו. אילוסטרציה: BigStock

חוסר משמעותי בכרטיסי תצוגה המיועדים לגיימרים מתחיל להתגלות בשוק. מדובר בדור החדש של הכרטיסים, שבעיקרון יועדו בעבור המשחקים התובעניים של ימינו, אבל בפועל משמשים כיום באותה מידה את כורי המטבעות הקריפטוגרפיים, ששמים יד כמעט על כל כרטיס פנוי שאפשר להשיג.

למעשה, לפי דיווחים שעולים לרשת, יש חנויות מקוונות ופיזיות כאחת, שמוכרות גם 4 ו-6 כרטיסים בבת-אחת, וזאת לצד דיווחים על פניות לרכישת עשרות כרטיסים, בעיקר מגופים במזרח אירופה שמתמחים בהקמת חוות לכריית מטבעות.

המצב הנוכחי הוביל גם להכפלה ויותר של מחירי כרטיסי התצוגה. אם מחיר מומלץ לצרכן של כרטיס המבוסס על שבב GeForce GTX 1080 של Nvidia הוא כ-499 דולרים, כיום קשה להשיג כרטיסים כאלה, באופן גלובלי, גם במחיר של 1,000 דולרים.

Nvidia – יכולה רק לבקש

הנפגעים העיקריים הם הגיימרים שרוצים לשדרג את המחשבים שלהם עם כרטיסי הקצה העליון, כשתופעה דומה נרשמת גם בביקוש לכרטיסי ה-Radeon VEGA של AMD, עד כדי חוסר יכולת של היצרניות לעמוד בביקושים.

התופעה הביאה את Nvidia לצאת בפנייה לספקים ברמות השונות לשמור את הכרטיסים למה שהם באמת מיועדים – להניע משחקי מחשב. האתר הגרמני Computer Base אף פרסם פנייה רשמית של החברה.

"עבור Nvidia גיימרים הם לפני הכל. כל הפעילויות הקשורות למוצרי GeForce מכוונות לקהל העיקרי שלנו. כדי להבטיח שהגיימרים ימשיכו ליהנות מהזמינות של כרטיסי תצוגה ממשפחת ה-GeForce. במצב הנוכחי המלצנו לשותפים המסחריים שלנו לבצע את כל הסידורים ההכרחיים כדי לעמוד בצרכים של הגיימרים, כרגיל", אמר דובר החברה בגרמניה, בוריס בוהאלס, שציין בנוסף ש-Nvidia בעצם יכולה רק לבקש, כך שקשה לראות שינוי משמעותי במגמה הנוכחית בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים