CES 2018: באר המשאלות הטכנולוגית שם – רק תעזו לבקש

מחשבים חדשים, מכוניות חכמות, טלוויזיות ענק, עוזרות אישיות והשקעה מכובדת בגיימרים - כל מה שרציתם לדעת על תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם

CES

בעוד חודש מהיום, פחות או יותר, בצד המזרחי של אירופה, תתחיל חגיגת הסלולר השנתית המתרחשת בכל שנה בברצלונה. שם התחרות תהיה מי מכריזה יותר על מוצרי מובייל, וטלפונים חדשים בעיקר.

לא שב-CES 2018 שנפתחת היום באופן רשמי לא יהיו טלפונים, אבל מה שיפה בתערוכה הזו במיוחד הוא שזה ממש אבל ממש לא נקודת הליבה שלה. בעצם , זה כי אין ממש נקודת ליבה – כל אחד יוכל למצוא הפעם, והפעם במיוחד, כמעט כל היבט טכנולוגי צרכני שמעניין אותו, והרבה. אז ריכזנו כמה דברים מעניינים שאמורים להתרחש במהלך הימים הקרובים בתערוכה בלי התחייבות להזכיר את הכל.

למעשה, במקום טלפונים, ברמת המחשוב המאוד אישית, הבמה תיתפס בידי הרבה מאוד יצרניות מחשבים שדווקא ימלאו את תיבות הדואר של העיתונאים הטכנולוגיים בהודעות על מכשירים חדשים, וכל הגדולות – כרגיל, בלי אפל (Apple) – יציגו מחשבים חדשים.

לנובו (Lenovo) אמורה להציג שורה ארוכה של מחשבים חדשים, HP כבר הציגה כמה מחשבים עם תמיכה ב-Chrome OS של גוגל (Google), אייסר (Acer) כבר הציגה את הנייד הכי דק בעולם וגם דל (Dell) הציגה כבר עדכון רשמי לנייד הדגל שלה XPS 13.

ובכלל, אין ספק שכל יצרניות המחשבים ימשיכו את מגמת השנה הקודמת ויציעו מרכולת שמיועדת לשחקני מחשב – זו אחת הסיבות העיקריות שיש הרגשה של התעוררות בשוק המחשוב, וזה גם אומר התקנים מסביב כמו מסכי משחק מיוחדים ומהירים ועוד.

אבל מי שמחפש את הכיוון ההפוך לחלוטין, מכוניות חכמות, ימצא גם הוא את מבוקשו. לא בטוח שמה שתמצאו שם זה מכוניות שמיועדות למכירה מיד, אבל יהיו כמה דברים מעניינים לבדוק, כמו SUV חשמלית של חברת סטארט-אפ בשם בייטון (Byton), טכנולוגיה של ניסאן (Nissan) שאמורה לקשר טוב יותר בין הנהג למכונית עצמה כך שהמכונית תגיב מהר יותר לאיומים בכביש לצורכי מניעת תאונות, הכרזות של פולקסווגן (Volkswagen) ויונדאי (Hyundai) על מכוניות אוטונומיות ברמה 4 עד 2021, ועוד.

אוהב להיות חכם בבית

האם הבית החכם יתפוס כותרות? ללא ספק. במיוחד אם חושבים בית חכם במובן הרחב של המילה – כי כיום כמעט כל דבר שמניחים בבית הוא חכם בפני עצמו, וזה עוד לפני שהגענו לעידן שהמקרר מדבר אלינו כי שכחנו לקנות חלב השבוע.

בכל מקרה, חובבי הטלוויזיה, הפיזית, צפויים לכמה מעדנים מיוחדים. סמסונג (Samsung), למשל, תציג בין השאר מכשיר עם מסך בגודל מפחיד של 146 אינץ', ומצד שני טלוויזיה "צנועה" יותר עם מסך 85 אינץ' שמכילה מנגנון שיכול לשפר את התצוגה עד 8K.

סוני (Sony) אמורה גם היא להציג מספר טלוויזיות חדשות שמציעות מסכי OLED וגם מקרני 4K חדשים שאמורים להיות יחסית נוחים לכיס. LG, לצד טלוויזיה בגודל של 88 אינץ' ב-8K מלא תציג את אחד הדברים המעניינים ביותר בתחום – טלוויזיה בגודל 65 אינץ' נפתחת כמו רול-אפ: כשצריך אותה פשוט מושכים אותה מתוך תיבת האחסון מעלה. גם החברה הזו אמורה להציע מקרן 4K אבל בעיצוב מאוד ייחודי ושונה, ועם יכולת הקרנת תמונה בגודל מירבי של 150 אינץ'.

החוכמה גם באה לידי ביטוי כמובן בהתקנים אחרים, ואחת הציפיות היא לראות לא מעט מכשירים שמשלבים את העוזרות האישיות של המתחרות הגדולות בתחום: גוגל ואמזון (Amazon), שממש לפני התערוכה הכריזה על השקת ערכת פיתוח ליצרניות צד שלישי. אל תופתעו אם תגלו מכשירים שמשלבים יותר מסייעת אחת. אחד מהחפצים הללו יהיה רמקול חכם של LG שהוא בעצם מכשיר Google Home עם כמה תוספות אחרות.

גוגל משתלטת על העיר?

אחד הדיווחים הראשונים שהגיעו מלאס וגאס הוא שגוגל משתלטת על כל פינת פרסום פנויה כמעט עם פרסומות ענק, שכוללות גם סוג של פסלים, שכולן מתרכזות במה שכנראה החברה רוצה הכי הרבה לדחוף כרגע – Google Assistant.

אם תרצו מדובר בעצם בפסקת המשך לזו שלעיל: החברה הגיעה מוכנה לתחרות אליה מתכוננות חברות אחרות, ואמזון בראשן – לסייעת האישית שלה.

לקראת התערוכה הודיעה גוגל שיש כבר יותר מ-400 מליון מכשירים בעולם שכוללים את Assistant, והיא רוצה הרבה יותר. החברה מתכוונת להציג במקום מרכזי אחד, תחת קורת הגג שלה, "כמה דרכים חדשות בהם אתם יכולים להשתמש ב-Assitant", גם אם כנראה שאף אחת מהן לא תהיה של גוגל עצמה.

אחד הדברים המעניינים בהיבט הזה הוא יחידת מדיה למכוניות תוצרת קנווד (Kenwood) שמבוססת על מערכת ההפעלה Android Auto ומציעה לראשונה קישוריות אלחוטית מלאה בתוך המכונית עצמה, בלי צורך להתחבר לטלפון כדי לקבל את ה-"השראה" הדרושה.

אינטל במבחן ציבורי גדול

אינטל (Intel) תנסה במידה מסוימת לשדר הכל כרגיל, אבל גם בתוך החברה יודעים ש-CES 2018 יכולה להפוך לסוג של סיוט בגלל סיפור הפגיעויות במעבדי החברה שהובילו כבר לתביעות משפטיות בארצות הברית, בדיוק על סף פתיחת התערוכה, וזה עוד לפני שמישהו ישאל מתי 10 ננו-מטר.

אחת הדרכים לנסות להשיג קצת רגיעה היא להציג דברים ממש מעניינים, וזה בדיוק מה שהחברה מנסה לעשות – אם באופן מתוכנן מראש או כצעד להטיית האש – עם הצגה ראשונה של מעבדי אינטל בהם משולבים שבבים גרפיים של AMD. מדובר בפתרון שעל פניו נראה בהחלט מעניין עבור רוב המשתמשים הביתיים שהם גם גיימרים, אבל לא מקצועיים, שבכל זאת רוצים עוצמה גרפית שתספיק להריץ את רוב המשחקים.

יחד עם מחשב חדש זעיר חדש בסדרת ה-NUC שמביא את עוצמת המעבדים החדשים באריזה מאוד קומקפטית, אינטל מקווה לקבל גם קצת כותרות חיוביות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים