אפל הפסידה – "סטיב ג'ובס" יישאר שמה של חברת אופנה איטלקית

שני אחים מנאפולי החליטו להיאבק בענקית הטכנולוגיה וניצחו אותה בקרב זכויות יוצרים על השם המסחרי "סטיב ג'ובס" - על שמו של מייסד החברה המיתולוגי - שבו בחרו לכנות את חנות האפנה שלהם

מאסק דומה לו או שונה ממנו? עניין של שיתוף פעולה עם ביוגרפים. סטיב ג'ובס. צילום: מתוך ויקיפדיה

שני אחים מנאפולי שבאיטליה ניצחו את אפל (Apple) הענקית בקרב זכויות יוצרים על השם סטיב ג'ובס.

הכל החל כשבשנת 2012 החליטו וינצ'נזו וג'אקומו ברבטו להקים חברת אופנה ובחרו לכנות אותה בשם סטיב ג'ובס. לטענתם עשו זו מפני שג'ובס מייצג חדשנות. אפל חשבה להילחם בהם על כך, רק שכחה שמעולם לא הסדירה סימן רשום על שמו של המייסד האגדי שלה.

כעת, ולאחר 5 שנים של מאבקים משפטיים, הצליח זוג האחים ברבטו לזכות במאבקם המשפטי נגד אפל, והורשו להמשיך ולכנות את החברה שלהם בשם "סטיב ג'ובס", כך על פי דיווח של לה רפובליקה (La Repubblica) מנאפולי.

אגב, חברות בגדים שעושות מחוות לאנשים אמיתיים ולנושאים שאין להם לכאורה שום קשר אליהן הן תופעה מוכרת באיטליה. "עשינו את מחקר השוק שלנו", סיפרו השניים לתקשורת, ושמנו לב שאפל, אחת מהחברות המוכרות בעולם, מעולם לא חשבה על רישום המותג של המייסד שלה, ולכן בחרנו לעשות זאת".

תכניות לעתיד – קו מוצרי אלקטרוניקה באיטליה

ואכן האחים זכו במקרה, כשהתנגדותה של אפל נדחתה במלואה. אפל תבעה את האחים על הסימן המסחרי, אבל בסופו של דבר הפסידה בבית המשפט גם בכל הנוגע בלוגו של המותג, שמתכתב עם הסגנון שלטענת החברה הזכיר בעיצובו את הלוגו של אפל.

האחים טוענים כי כיום יש להם כעת זכויות משפטיות מלאות להשתמש בשם ובלוגו ברחבי העולם, והם מקדמים תכניות להתרחב לקווי מוצרים אחרים, כולל אלקטרוניקה.

בעוד שבני ברבטו מייצרים כעת שקיות, חולצות, ג'ינס, בגדים אחרים ופריטי אופנה, הם אמרו שבמסגרת העסקים בתוך איטליה הם מתכננים בעתיד גם לייצר מכשירים אלקטרוניים תחת המותג סטיב ג'ובס. ספק אם אפל תניח לזה לקרות אבל את ההתפתחויות הללו ניאלץ כנראה להמתין כדי לגלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים