אפל לא מכילה: פיטרה בכירה לאחר התבטאות לא הולמת

דניס יאנג סמית' קודמה על ידי הענקית מקופרטינו לתפקיד סגנית הנשיא לתחום הגיוון וההכלה בחברה במאי 2017, אלא שלפני כחודש אמרה הבכירה כהת העור בכנס שגיוון יכול להתקיים גם בקרב לבנים, וכעת החברה משחררת אותה משורותיה

השבוע - עוד השקה של אפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) פיטרה את דניס יאנג סמית', סגנית הנשיא לתחום הגיוון וההכלה שלה, זמן קצר לאחר הצהרתה של הבכירה כי אנשים לבנים יכולים לבוא מתוך מגוון רחב של רקעים.

סמית' סיפקה את ההצהרה השנויה במחלוקת בכנס המנהיגים הצעירים "One Young World Summit", שנערך בבוגוטה שבקולומביה בתחילת באוקטובר. בנאום שנשאה באירוע הסבירה סמית' כיצד אפל מתמקדת בגיוון, והעירה כי יכולים להיות תריסר גברים בלונדינים כחולי עיניים בחדר ועדיין להיות מגוונים.

בנאום אמרה גם כי "הגיוון הוא החוויה האנושית", והוסיפה "אני הופכת לקצת מתוסכלת כאשר גיוון או המונח 'גיוון' מתויגים כלפי אנשים בעלי צבע עור שאינו לבן, נשים, או להט"בים". סמית' הבהירה בנאומה שלתפישתה גם בהירי העור יכולים להציג גיוון במובן של חוויית חיים שונות ופרספקטיבה אחרת לשיח מסוים.

דבריה זכו לביקורות רבות במדיה החברתית ובחוגים טכנולוגיים שונים, מה שהביא אותה לשלוח מזכר התנצלות והבהרה לכוונתה, באמצע אוקטובר, ובו כתבה כי הדברים "לא ייצגו את האופן שבו אני חושבת על גיוון או על האופן שבו אפל רואה אותו".

אמירה מזיקה שאין לה מחילה

אלא שההתנצלות לא הספיקה והגיעה לאחר שהנזק כבר נעשה. דבריה של סמית' פורשו כסימן לתמיכתה במה שרבים רואים כהיררכיה הגברית השלטת בענקית הטכנולוגיה, בהתחשב בעובדה שמרבית מתפקידי ההנהגה באפל אינם מאוישים על-ידי נציגי קבוצות מיעוטים. נכון לשנת 2017, רק 3% ממנהיגי אפל הם שחורים, ו-23% מסך כל המשרות הטכנולוגיות של החברה מאוישות על-ידי נשים, כך על-פי פורצ'ן (Fortune).

סמית' כיהנה כמנהלת משאבי אנוש עולמיים של אפל אך עברה לתפקיד החדש בתחום ההכללה והגיוון אולי לא רק בזכות כישוריה, אלא גם בשל העובדה שהיא גם אשה וגם כהת עור. עם מנויה הסבירה ענקית הטכנולוגיה כי המאמצים בתחום זה הם "בעלי חשיבות מכרעת לעתידה של אפל".

סמית', שקודמה למשרת סגנית הנשיא בחודש מאי, תעזוב את התפקיד בסוף השנה, רק שישה חודשים לאחר שזכתה בו. "אנו מאמינים במיוחד כי המגוון מניע חדשנות", כתב דובר אפל בהצהרה שפרסם TechCrunch, והסביר כי החברה שכרה מנהלת חדשה שתפעל "לקראת מקום עבודה מגוון יותר".

ניכר כי אפל עושה כל שביכולתה בכדי לתקן את דרכיה בנושא שהפך לכבד משקל בשנים האחרונות. דו"ח המגוון האחרון שלה ציין כי "50% מהשכירים החדשים הם מקבוצות שלא ייוצגו היסטורית בטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים