חברה יפנית תובעת את אפל בגלל ה-Animoji

על אף שכל אחת מהחברות עושה בשם שימוש לתיאור מוצר אחר, Emonster מחזיקה בבעלות על הסימן המסחרי Animoji בארצות הברית ● כעת היא תובעת את הענקית מקופרטינו על השימוש במילה לצורך כינוי התכונה שמופיעה ב-iPhone X החדש שלה

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

Emonster מטוקיו, יפן, תובעת את ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל (Apple) בשל שימוש שעשתה בשם של תכונה ב-iPhone X שלה. לטענתה, היא הבעלים החוקיים של הסימן המסחרי של השם Animoji בארצות הברית.

Emonster פיתחה אפליקציית iOS שנקראת Animoji, המאפשרת לאנשים לשלוח לחבריהם אמוג'ים נעים במתכונת של לולאה, כמו קבצי GIF.

מאידך התכונה Animoji, שמופיעה במכשיר הדגל המתקדם של אפל, ה-iPhone X, מאפשרת לאנשים להפוך את הבעות הפנים שלהם לאימוג'ים מלאי הבעה, המותאמים להם אישית, וזאת בעזרת טכנולוגיית זיהוי הפנים של אפל, FaceID. זאת אומרת שהאימוג'ים מתמזגים עם פניו של המשתמש ועם הבעתם.

מצלמת TrueDepth החדשנית שנכללת במכשיר ה-iPhone X, אשר צפוי להגיח לאוויר העולם ב-3 בנובמבר, מפיחה חיים באמוג'ים בדרך חדשה, ייחודית ומהנה במיוחד, וזאת באמצעות מה שאפל מכנה Animoji. בעבודה עם A11 Bionic, מצלמת ה-TrueDepth לוכדת מעל 50 תנועות שרירי פנים שונות של המשתמש ואז ממזגת ביטויים אלה אל תוך אחד מתריסר איורי Animoji שונים, שכוללים דב פנדה, חד קרן ורובוט.

התכונה זמינה כ-iMessage App שמותקנת כברירת מחדל ב-iPhone X, ומאפשרת למשתמשים להקליט ולשלוח Animoji כהודעות עם הקול שלהם ועם יצורים מאוירים שיכולים לחקות את בעליהם – להזעיף פנים, לחייך ועוד.

לשלול את השם Animoji מאחת המשתמשות בו

בתביעה, שהוגשה בבית משפט פדרלי בארצות הברית, נאמר כי "אפל קיבלה החלטה מודעת לנסות לנכס את השם לעצמה".

לפי דיווח של The Verge מיום ו' האחרון, התביעה טוענת כי מאחר שגם האפליקציה Animoji וגם את התכונה שנכללת ב-iPhone X נמצאות על פלטפורמות של אפל, ושבשתיהן מערבות אנימציה נעה, בית המשפט צריך לשלול את השם של אחת מהן.

על פי התביעה, אפל הייתה מודעת לסימן המסחרי של Emonster, משום שהיישום זמין בחנות Apple Store שלה. האפליקציה של Emonster עולה 0.99 דולרים ב-Apple iTunes.

"זהו מקרה טיפוסי של הפרה מכוונת מרצון של סימן מסחרי. מתוך מודעות מלאה לזכויות התובעים על סימן ה-Animoji, החליטה אפל לקחת את השם ולהעמיד פנים לעולם שה-Animoji הוא מקורי של אפל", כך נכתב בתביעה.

הענקית עדיין לא הגיבה לדבר התביעה או לטענות התובעת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים