המשתמשים ביקשו וקיבלו – מיקרוסופט תשיק בקרוב את Microsoft Edge

הענקית מתכוונת להוציא בקרוב את הדפדפן שלה מ-Windows 10 לסביבות אנדרואיד ו-iOS ● אמנם ים הדפדפנים גועש ורועש, אך ייתכן ומדובר במוצר השווה בדיקה

Microsoft Edge ל-iOS ו-Android. צילום: יח"צ

במקביל להשקה של Fall Creators Update, העדכון הגדול החצי שנתי עבור Windows 10, יצאה מיקרוסופט (Microsoft) בהכרזה שהיא מתכוונת להשיק בקרוב את הדפדפן שלה מ-Windows 10 לסביבות האנדרואיד ו-iOS. מדובר בהמשך המסע עליו כנראה החליטה החברה, ולא ממש לאחרונה, אל עבר הפיכתה ליצרנית אפליקציות כל מערכות ההפעלה הניידות, וזאת על חשבון נטישת Windows 10 Mobile, גרסת המובייל של מערכת ההפעלה הנוכחית שלה.

במסגרת המסע ממשיכה החברה לנסות להנגיש את כל היישומים והאפליקציות המובילים שלה לסביבות ההפעלה של גוגל (Google) ושל אפל (Apple), ולטענתה, לפחות במקרה של הדפדפן – שזכה עכשיו לשם Microsoft Edge – מדובר במענה למשוב שקיבלה רבות ממשתמשי הדפדפן ב-Windows 10 במחשבים, שביקשו להביא את חוויית השימוש המוכרת להם גם אל הטלפונים בהם הם משתמשים, כי הרי Windows 10 Mobile, לכל דבר ועניין, כבר מצאה את חלקת הקבר שלה בהיסטוריה של העולם הדיגיטלי.

אסור לשכוח ש-Edge לא ממש נכנס לחלל ריק. מעבר לדפדפנים המסורתיים, אם אפשר לומר כך, לסביבת האנדרואיד וגם iOS כמו כרום (Chrome) של גוגל עצמה, Firefox של מוזילה (Mozilla), וגם Opera, שלא לשכוח את Safari המולך במכשירי אפל, יש עוד מספר רב של יצרניות תוכנה שכתבו דפדפן כזה או אחר, במיוחד לסביבת אנדרואיד, שבה גם הרטיבה ידיה סמסונג (Samsung) לאחרונה עם דפדפן לא רע ומעודכן היטב.

לסנכרן בין הדפדפן בטלפון לדפדפן בשולחן

אז מה יש ל-Edge להציע שאין לאחרים? קודם כל אינטגרציה טובה יותר עם Windows 10. אין מה לעשות, זה עדיין מוצר הדגל של החברה, והיא מאפשרת בשני תהליכים, לפחות לאחר התקנת עדכון הסתיו במחשב, לסנכרן בין הדפדפן בטלפון לדפדפן בשולחן.

למה הכוונה? בתפריט ההגדרות של המחשב מוצאים עכשיו קבוצה חדשה בשם "טלפון" שמאפשרת לחבר טלפונים/טאבלטים למערכת ההפעלה, אבל רק כאלה שמצוידים בסים. לאחר מכן אפשר להתחיל לדוגמה גלישה במספר אתרים ב-Edge הנייד וכשמתקרבים לבית/למשרד, אל המחשב שמקושר לטלפון, אפשר בקלות לשלוח את העמודים – או לסנכרן במילים אחרות – אל המחשב, ולהמשיך לגלוש/לקרוא בדיוק מאותה נקודה.

כמו בכל דפדפן מובייל אחר, גם Edge מאפשר בקלות לעבור בין אתר מותאם לאתר בצורתו השולחנית, וזה מבוצע באמצעות הגדרה בתפריט של הדפדפן שנמצא בצד שמאל למטה. מהר מאוד תוכלו להבחין שהמעבר הזה בדרך כלל מבוצע מהר מאוד.

למעשה, אחד הדברים הראשונים שהתרשמנו ממנו היה מהירות העבודה של Edge. על פניו הוא מגיב מהר מאוד והעמודים עולים מהר מאוד, ובאופן חלק ללא כל השתהות. יש לכך שתי סיבות עיקריות: סנכרון מאחורי הרקע, כך שהאתר יכול לעלות בחלקו הראשון ולהמשיך לאחר מכן להיטען ולהיות מוכן לגלילה, וגם שכברירת מחדל, כחלק מהגנות הפרטיות המפורטות היטב של הדפדפן, פועל חוסם פרסומות – שכמובן לא מצליח לחסום את כל הפרסומות שיש, בעיקר באתרים עמוסים במיוחד בפרסומות כמו Sport 5 או Ynet, אבל גם שם הוא מצליח לחסוך פרסומת אחת או שתיים.

בעת הגלישה, וכדי להביא למקסימום את שטח המסך המוקדש לקריאה, הדפדפן מעלים את פס הכתובת וצלמית המועדפים בחלק העליון של המסך ואת פס התפריט בחלק התחתון ברגע שהוא מזהה גלילה בעמוד. כדי להחזיר את השדות הללו יש לגלול חזרה לראש הדף, עד הסוף, או לבצע משיכה קלה פנימה מחלקו העליון של הדף.

וכאן נכנס לתמונה עוד אלמנט נחמד של הדפדפן. משיכה קלה נוספת פנימה משורת הכתובת מציגה את האתרים הפתוחים בלשוניות השונות של האתר, כמובן בתצוגת סקירה מוקטנת, כשיש הפרדה ברורה ונקייה בין אתרים בהם גולשים רגיל לבין אתרים בהם גולשים באופן פרטי ומוסתר מעין, או לפחות מקווים שכך, כמובן.

תהליך נגיש וקל לביצוע

המעבר בין האתרים בצורה הזו, ובין גלישה בצורה גלויה/מוסתרת הינו נוח וקליל. וזה נחמד. אפשר גם בלחיצה קלה בתפריט לסגור את כל הלשוניות בבת אחת, כדי ולהתחיל שוב מחדש מגלישה נקיה, אז חוזרים לעמוד הבית של הדפדפן, אלא אם משנים זאת בהגדרות כמובן.

מעבר לכך אפשר לשמור אתרים לרשימת קריאה, למועדפים שמוצגים במסך הבית של הדפדפן, לבדוק היסטוריה וכדומה, וזאת באמצעות לחיצה על הכוכב לצד שורת הכתובת. וגם במקרה הזה מדובר בתהליך נגיש וקל לביצוע.

עוד אלמנט נחמד ששמים לו לב אחרי זמן מה הוא הצבע המשתנה של שורת הכתובת. בדרך כלל היא תהיה לבנה, אבל באתרים בהם הרקע הוא אדום לדוגמה, או כחול או כל צבע אחר, לעיתים קרובות שורת הכתובת וכל מה שסובב אותה משנים את הצבע בהתאם, אולי כדי להראות שהדף נמתח מקצה עד קצה.

הדפדפן נמצא כעת במה שמוגדר כבדיקת בטא וכדי להוריד אותו, בין אם ל-iOS ובין אם לאנדרואיד, צריך להירשם באתר החברה, אך מדובר בתהליך קצר שאחריו מקבלים קישור להורדה, כשלאחר מכן אפשר בעצם להוריד את הדפדפן לכל טלפון.

למרות שהדפדפן מוגדר כאמור כבטא, לפחות באנדרואיד הוא יציב מאוד, עובד חלק ומהר. אם תרצו הנה עוד אפשרות לבחירה בין שלל הדפדפנים שיש שם בחוץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים