מה באמת קורה למכירות ה-PC – האם חלה התייצבות או שהירידה ממשיכה?

כנראה שתלוי איזו חברת מחקר שווקים אתם בודקים ● בעוד שלפי הדו"ח של IDC מדובר בירידה של חצי אחוז בלבד במונחים של שנה לשנה, לפי גרטנר אין כל עצירה וגם הפעם יש ירידה של 3.6%

מה מתרחש בשוק המעבדים למחשבי ה-PC? צילום אילוסטרציה: BigStock

האם משלוחי ה-PC התייצבו ברבעון השלישי של 2017, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, או המשיכו במגמת הירידה גם אם קצת מתונה יותר? כנראה שתלוי איזו חברת מחקר שווקים אתם בודקים. בעוד שלפי הדו"ח של IDC מדובר בירידה של חצי אחוז בלבד, במונחים של שנה לשנה, לפי גרטנר (Gartner) אין כל עצירה וגם הפעם יש ירידה של 3.6%.

זה גם כמובן בא לידי ביטוי בכמות המשלוחים. בעוד שלפי IDC הוציאו היצרניות ממחסיהן 67.19 מיליון מחשבים ברבעון שהסתיים בחודש שעבר, לפי גרטנר הכמות הייתה 67 מיליון "בלבד".

אבל יש דבר אחד זהה בשני הדו"חות: HP הובילה את השוק במשלוחים ברבעון הנוכחי כשלנובו (Lenovo) יורדת למקום השני. זו גם החברה היחידה שרשמה בשני הדיווחים עלייה במשלוחים ברמה של 6% לפי IDC וברמה של 4.4% לפי גרטנר. לנובו לפי IDC עלתה ב-0.1% ולפי גרטנר נחתה ב-1.5%, ובכל מקרה המשלוחים שלה לא היו מספיק גבוהים כדי למנוע, כאמור, ל-HP לטפס למקום הראשון עם נתח שוק של 21.8% לפי גרטנר ו-22.8% לפי IDC.

דל (Dell) נותרה במקום השלישי, אך בעוד לפי IDC חלפה על פני אסוס (Asus), וזאת בעקבות עליה קלה של 0.4% לעומת ירידה ענקית של 14.6% במקרה של החברה הטייוואנית, לפי גרטנר, למרות ירידה של 9% במשלוחים של אסוס ברבעון השלישי של 2017 לעומת הרבעון השלישי של 2016, עדיין נתח השוק שלה קצת גבוה יותר מזה של אפל (Apple) שהמקום החמישי עם נתח שוק של 6.9%.

אחת הסיבות העיקריות שהובילו לעוד ירידה במכירות ברבעון האחרון היא בעיית החוסרים באספקה של זיכרונות ה-DRAM עבור החברות, דבר שהוביל לעליית מחירים, לפי גרטנר.

לדברי מיקה קיטגאווה, אנליסט בגרטנר, "העלייה במחירי הרכיבים השפיעה על שוק ה-PC הצרכני מכיוון שרוב היצרניות בדרך כלל העבירו את עליית המחיר לצרכנים במקום לספוג את העלויות בעצמן. אנחנו מאמינים שהחיסרון בזיכרונות DRAM יימשך עד סוף 2018, גם אם זה לא יבוא באופן מיידי לידי ביטוי במחירים של ה-PC"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים