iPhone 8: אפל חוקרת דיווחים על סוללות המתנפחות בזמן הטעינה

עד כה נרשמו כבר תשעה דיווחים על מכשירי iPhone 8 ו-iPhone 8 Plus שהסוללה שלהם התנפחה בעת טעינה, מה שהביא לפתיחת המכשיר והתנתקות הפאנל מגופו ● האם אפל עומדת בפני סקנדל בדומה לזה שהתלווה ל-Galaxy Note 7 של סמסונג?

iPhone. צילום אילוסטרציה: לזק קובוסינסקי, BigStock

חברת אפל (Apple) חוקרת דיווחים של לקוחותיה שטענו כי מכשיר ה-iPhone 8 Plus שלהם, נפתח בזמן טעינה בגלל שהסוללה שלו התנפחה.

iPhone 8 ו-iPhone 8 Plus החלו להימכר ברחבי העולם רק בחודש שעבר. מכשירי ה-iPhone החדשים מתפארים בתצוגה משופרת עם טכנולוגיית True Tone, בתמיכה בטעינה מהירה ובמעבד A11 Bionic מהיר. ה-iPhone 8 Plus כולל גם את תכונת הצילום החדשה Portrait Mode – המשתמש למיפוי עומק לצורך הוספת אפקטים ייחודיים באופן מלאכותי.

אפל וחובבי ה-iPhone הרבים תלו תקוות גדולות במכשיר החדשני, אבל למרבה הצער תלונותיהם של מספר בעלי המכשיר על סוללה מתנפחת מצביעות על כך שאפשר, לכאורה, שדגמי מכשיר הדגל החדשים של אפל סובלים מבעיה, ואפילו מבעיה קשה.

ראשונת המדווחים הייתה הבעלים של מכשיר ה-iPhone 8 Plus מטייוואן, שטענה כי הטלפון החכם שלה נפתח בזמן טעינה שבוצעה, לדבריה, באמצעות הכבל הרשמי של היצרנית. האשה טענה שאחרי כ-3 דקות של טעינה מכשירה התחיל להתנפח ואז גופו נפתח מעצמו.

שיעור כשל צפוי של אחת מתוך 10 מיליון סוללות

מקרה דומה דווח ביפן בשבוע שעבר, ואז הצטרפו לדיווחים בעליהם של מכשירי iPhone 8 Plus חדשים בקנדה, סין, יוון והונג קונג, שגם אצלם, לכאורה, חווה ההתקן החדש את אותה תופעה – גוף המכשיר נפתח ככל הנראה בגלל התנפחות הסוללה.

Mashable מדווח גם כי קיבל פנייה מקורא שטען כי ה-iPhoneiPhone 8 Plus החדש שלו נפתח אחרי שבוע של שימוש, וכן טוען האתר כי מצא גם תקרית דומה נוספת שפורסמה ב-Reddit. לדבריו, כעת יש כבר תשעה מקרים של סוללות שהתנפחו לכאורה בזמן טעינה.

אפל עדיין לא סיפקה תשובות ברורות על התקריות המדווחות. הענקית מקופרטינו אישרה כי היא בוחנת את האירועים האלה, כך אמר דובר החברה ל-Mashable.

ראוי לציין כי כמו לכל רכיב אחר המשמש בסמארטפון מודרני, גם לסוללות ליתיום יון יש שיעור מסוים של כשלים. שיעור זה נמוך למדי, ובדרך כלל עומד סביב אחת מתוך 10 מיליון סוללות. מכיוון שיותר ממיליארד מכשירי iOS פעילים נמצאים בשימוש ברחבי העולם, מבחינה סטטיסטית יכולות להתגלות ברחבי העולם לפחות 100 סוללות שבהן חל כשל בדמות פתיחת המכשירים והתנפחות הסוללות.

לעת עתה יש לפיכך רק סיכוי קלוש שהבעיה שנחשפה ב-iPhone החדש מעידה על פיאסקו בסגנון זה שחוותה חברת סמסונג (Samsung) עם מכשיר ה-Galaxy Note 7 בשנה שעברה, שפשוט התלקח ועלה באש בכמה וכמה מקרים – אבל אם מספר הדיווחים על התופעה ימשיך יעלה, הבעיה תהפוך לכזו שבהחלט לא כדאי להתעלם ממנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים