גרהרד פייפר, SUSE: "הקוד הפתוח הופך את ניהול האחסון לגמיש"

SUSE הכריזה בכנס SUSECON בפראג על SUSE Enterprise Storage 5 ● לדברי פייפר, סגן נשיא בחברה, "הקוד הפתוח יאפשר את העברת האחסון למערכות מהמדף וכן להוזלה עצומה בעלויות"

גרהרד פייפר, סגן נשיא למוצרים ותוכניות טכנולוגיה ב-SUSE. צילום: אבי בליזובסקי

מצלמות אבטחה, אחסון מידע רפואי ומיפוי גנטי הם דוגמאות לתחומים התורמים להתפוצצות המידע הארגוני – ומערכות האחסון המסורתיות פשוט לא מסוגלות לנהל את הכל ולספק רמת ביצועים מתקבלת על הדעת. אחסון מוגדר תוכנה (SDS), שבו נעשית הפרדה בין החומרה לתוכנה – היא השלב הבא כדי לעבור ליעד הגדול יותר – דטה סנטר מוגדר תוכנה.

"כשהדבר נעשה נכון, SDS עשויה לאפשר לארגונים פתרון הניתן לשדרוג תוך הפחתת עלויות השקעות ההון וההוצאות השוטפות של האחסון באופן משמעותי, תוך הצעת פונקציונליות גמישה", אמר בראיון לאנשים ומחשבים גרהרד פייפר, סגן נשיא למוצרים ותוכניות טכנולוגיה ב-SUSE.

פייפר דיבר במהלך כנס SUSECON  שהתקיים באחרונה בפראג שבצ'כיה. בכנס הכריזה SUSE על SUSE Enterprise Storage 5. מדובר בפתרון ניהול אחסון מבוסס תוכנה המציע קלות ניהול, שיפור בביצועים ותכונות נוספות לרבות גיבוי מדיסק לדיסק".

לדברי פייפר, "מדובר בפתרון תוכנה המאפשר לנהל סטורג'ים שונים ואף להרכיב מערכי אחסון מסוגי חומרה שונים. מה שמתקבל היא מערכת שעובדת יחד, אך בעלויות נמוכות יותר, שכן אם אין צורך לרכוש מערך אחסון ממותג ויקר וניתן להרכיב אותו מחלקים שונים ויקרים פחות, עלות האחסון בכלל יורדת".

להסדיר את בעיות האחסון מערכות המחשוב בעידן התפוצצות המידע

"מדובר בגישה חדשה של SUSE – גישת ה- OPEN Open Source, אשר שמה לעצמה למטרה לנתק את נעילות הספק (Vendor locking) ולאפשר לארגונים לפעול עם סוגים שונים של מערכות – הכל על מנת להסדיר את בעיות האחסון והמורכבות של מערכות המחשוב בעידן התפוצצות המידע".

SUSE Enterprise Storage 5 מבוססת על גרסת Luminous של פרויקט הקוד הפתוח Ceph, והוא מתאים לצורך מענה לרגולציות, אירכוב, גיבוי ואחסון נתונים בנפח גדול.

"המחשבים ומערכות האחסון צריכות לדבר אלו עם אלו, למשל אם צופים שמערך אחסון עומד להתפרק, וזה קורה די הרבה, המערכת בעצמה מפנה את הנתונים והאפליקציות מהמתקן המקולקל ואת זה אפשר בקלות להעביר אותם למקום בטוח. יתרה מכך, אנו דואגים להצפין את כל הנתונים משום שגם דיסק פגום עשוי להיות ניתן לשחזור ואיננו רוצים שמישהו יגנוב נתונים ממזבלה של דיסקים", אמר פייפר.

"הענן הולך לפעול באמצעות קונטיינרים שניתן יהיה לתכנת ואשר יתבססו על אוטומציה, והדבר מנוגד למה שעשו בעבר – כאשר בנו מערכות עם כללים המתאימים לקבוצה זו או אחרת של משתמשים. מדובר במערכת המכונה CaaS- Container as a service. המערכת מאפשרת לגופים גדולים לעשות שימוש בקונטיינרים ולחלוק את הקונטיינרים השונים בין המתכנתים הרבים בארגון. כך ניתן לחסוך זמן יקר של תכנות של הקונטיינרים וליצור שיתוף פעולה טוב יותר בפיתוח האפליקציות השונות".

מימין: טרי שלוסר, מנהלת מוצר ושירותי אחסון ב-SUSE ודיוויד בייט, אסטרטג טכנולוגי בכיר לתחום שותפים ו-SUSE Embedded. צילום: אבי בליזובסקי

מימין: טרי שלוסר, מנהלת מוצר ושירותי אחסון ב-SUSE ודיוויד בייט, אסטרטג טכנולוגי בכיר לתחום שותפים ו-SUSE Embedded. צילום: אבי בליזובסקי

טרי שלוסר, מנהלת מוצר ושירותי אחסון ב-SUSE אמרה בשיחה עם אנשים ומחשבים כי "SUSE Enterprise Storage 5 מאפשרת ביצוע פעולות באופן יעיל יותר באמצעות BlueStore Object Store, לרבות שיפור ביצועי הכתיבה (שיפור של 200%), דחיסת נתונים כדי להפחית את נפח הנתונים, קודים קלים לבלוקים ולמחיקות קבצים. גם מערכת הניהול שופרה באמצעות פרויקטי הקוד הפתוח nextgen openATTIC ו- DeepSea לרבות ממשקים גרפיים משופרים, שיפור בניטור ההתקנים ותזמון פשוט יותר של קלאסטרים".

"בזכות השיפורים הצליחה SUSE להגיע לדחיסה של נתונים בסביבת BlueStore שיאפשרו להכפיל את ביצועי הכתיבה לעומת הגרסה הקודמת, וכן הפחתה בשיהוי הקלט והפלט. הדבר מאפשר שיפור יעילות הדיסקים ואפשרות להשתמש בקודם כדי להחליף התקני בלוקים ונתוני CephFS, ממשק לענן של אמזון ועוד".

"ההכרזה כוללת גם קישור ליישומי גיבוי ואירכוב לרבות קומוולט (Commvault), Veritas NetBackup, ו-Micro Focus Data Protector. לפיכך אנו יכולים להעלות נתונים מיישומים מסורתיים ולהשתמש בהם באפליקציות מודרניות כדי לנצל את הנתונים הקיימים בארגון.  הגרסה החדשה של מערכת האחסון מאפשרת שיפור במערכות מחשוב בביצועים גבוהים (HPC). בין היתר הדבר בא לידי ביטוי בשיתוף פעולה עם HPE ולנובו (Lenovo), וכמובן פתרונות איחסון למערכות סאפ (SAP). ההכרזה הזו מביאה את SUSE לעידן חדש ומרתק".

משקיעים בשוק הישראלי

דיוויד בייט, אסטרטג טכנולוגי בכיר לתחום שותפים ו-SUSE Embedded, אמר כי "למערכת SUSE Enterprise Storage 5 יישומים רבים בתחום המדע, לדוגמה פרויקט מיפוי הרקמות האנושיות, שמהווה למעשה את ה-Google Earth של גוף האדם".

"מדובר בכמות אדירה של נתונים שמופקת מכל הדמיה של רקמה – מאות ג'יגה-בייטים. צרכן גדול נוסף של יכולת אחסון אלו מערכות אירכוב וידיאו, שדורשות טיפול בנפחים גדולים בלי לפגוע בביצועים וכאמור – מחשוב עתיר ביצועים הוא נושא חם, ול-HPE יש יכולות אחסון מקביליות מהרכישה של SGI.

פייפר מוסיף ומסכם כי "SUSE מתמחה גם בתרומה לקהילת הקוד הפתוח וגם בשימוש בחדשנות של הקהילה כדי ליצור פתרונות מאובטחים ברמה שמתאימה לארגונים גדולים ושניתן לשלב אותם עם טכנולוגיות נוספות כדי לענות על צרכי הלקוח. גישה זו נכונה גם לאחסון מוגדר תוכנה המספק פתרונות סקלביליים המפחיתים את עלות האחסון הן בהוצאות הון והן בתפעול שותף".

לפייפר יש גם הערכה להיי-טק הישראלי. "אני מגיע מאוסטריה, שאיננה מדינה גדולה, אולי באותו גודל כמו ישראל ובמונחים מסוימים ישראל אפילו גדולה יותר. אני נדהם כאשר אני מגלה דברים על ישראל מבחינת מספר הסטארט-אפים שיש שם. אני וכל הבכירים של SUSE מגיעים לישראל בתדירות גבוהה, במיוחד אם לוקחים בחשבון שהם לא מגיעים לכל המדינות. משמעות הדבר הוא שאנחנו משקיעים בשוק הישראלי. בעוד כמה חודשים נקיים 'יום מומחים' בתל אביב ונביא אליו את כל הגורואים והמומחים בתחומים השונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים