אפל חושפת פניה בכל הנוגע לטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה

עושה רושם כי החברה להוטה להראות כי צפתה מראש חלק מן הדאגות הציבוריות בקשר ל-Face ID, למרות שרבות מהן ייבדקו על ידי המשתמשים רק לאחר שחרור ה-iPhone X

חושפת פנים וסודות. אילוסטרציה: crazydesign/BigStock

אפל (Apple) עדכנה אתמול (ד') באתר שלה מידע בנוגע לאבטחה ופרטיות, וחשפה פרטים על טכנולוגיית זיהוי הפנים שלה.

בעוד כחודש תחל המכירה של מכשירי iPhone X המתקדמים ביותר של החברה, שתכונת הדגל שלהם היא טכנולוגיית זיהוי הפנים לשחרור נעילת המכשיר, המכונה בפי החברה Face ID, שתחליף את חיישן טביעות האצבע.

נראה כי לאור החששות שהועלו בקרב אנשי טכנולוגיה וצרכנים באשר לפגיעה בפרטיות בעקבות השימוש בטכנולוגיה, פרסמה אפל פרטים, בהם סקירה של אבטחת Face ID, דף תמיכה הנוגע לטכנולוגיה ועמוד הנוגע לפרטיות, שבו אפל מציינת כי הנהלת החברה מאמינה כי "פרטיות היא זכות הומנית בסיסית".

נראה כי החברה להוטה להראות כי צפתה מראש חלק מן הדאגות הציבוריות בקשר ל-Face ID, למרות שרבות מהן ייבדקו על ידי המשתמשים רק לאחר שחרור המכשיר החדש.

סיבה להעדיף דווקא את ה-iPhone על פני המתחרים

לדברי החברה, הסיכוי שהטכנולוגיה תאפשר שחרור המכשיר על ידי מי שהוא לא בעליו – הוא אחד למיליון. סיכון אחר הוא האפשרות לשטות במצלמה בעזרת צילום פנים של בעל המכשיר, שאפל ציינה כי בדקה ובחנה אותו באמצעות מסיכות 3D.

בעדכון שלה ציינה אפל שישה מצבים שבהם הטכנולוגיה לא תאפשר שחרור נעילה, ותבקש סיסמה: כיבוי והדלקה, כאשר המכשיר לא נפתח במשך יותר מ-48 שעות, כאשר הסיסמה לא שימשה לפתיחת המכשיר במשך 156 השעות האחרונות ו-Face ID לא שימש לשחרור הנעילה במשך ארבע השעות האחרונות, כאשר המכשיר קיבל הוראת נעילה מרחוק, לאחר חמישה ניסיונות כושלים של שחרור נעילה באמצעות הטכנולוגיה, ולאחר כיבוי או העבר למצב SOS באמצעות לחיצה בו זמנית של שתי שניות על כפתור הווליום והכפתור הצידי.

לבד מן המידע על Face ID, אפל גם פרסמה פרטים על תכונות נוספות, כמו למשל מחיקת קוקיז בדפדפן ה-Safari, או מצב SOS הנועל את המכשיר כאשר המשתמש לוחץ על כפתור הבית חמש פעמים, ועוד.

נראה כי חלק חשוב ממדיניות האבטחה של אפל הוא הביומטריה, וכי החברה תשווק את היתרונות האלה כסיבה להעדיף דווקא את ה-iPhone על פני המתחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים