מנכ"ל ויו"ר אקוויפקס פרש מתפקידו לאחר דליפת המידע העצומה

הודעתו אמש (ג') של ריצ'רד סמית הביאה לנפילה משמעותית בשווי מניות החברה ● זו אינה הטלטלה הראשונה מאז נודע על המתקפה - שני בכירים נוספים הודיעו באחרונה כי הם עוזבים באופן מידי: המנמ"ר ומנהלת האבטחה הראשית

מי ימלא את החלל? אילוסטרציה: Gustavo Toledo/BigStock

ריצ'רד סמית, מנכ"ל ויו"ר אקוויפקס (Equifax), סוכנות לדירוג אשראי לגורמים פרטיים ולחברות, פרש במפתיע מתפקידו לאחר דליפת המידע העצומה של 143 מיליון איש. הודעתו אמש (ג') הביאה לנפילה משמעותית בשווי מניות החברה.

סמית' זומן לעדות בסנאט על תקיפת הסייבר ב-4 באוקטובר. הוא היחיד שזומן לתת עדות במסגרת הפרשה עד כה.

בריאן שץ, סנטאור מהוואי וחבר בוועדת הבנקאות בסנאט, אמר בעקבות הפרישה כי הוא "מצפה שסמית יעיד בפני הוועדה בשבוע הבא, ללא קשר למועד הפרישה". כזכור, דליפת המידע הובילה לכמה חקירות, כולל חקירת משרד המשפטים באטלנטה, מקום מושבה של החברה.

זו אינה הטלטלה הראשונה מאז נודע על המתקפה. שני בכירים נוספים הודיעו באחרונה כי הם עוזבים באופן מידי: המנמ"ר, דיוויד ס. ווב, ומנהלת האבטחה הראשית, סוזן מאולדין. סמית, בן 57, נכנס לתפקידו ב-2005 לאחר שעבד 22 שנה בג'נרל אלקטריק (GE) במגוון תפקידים בכירים.

אקוויפקס נחשבת לאחת משלוש החברות הגדולות בתחומה. לפני כשבועיים נחשף כי האקרים פרצו למערכות שלה ונחשפו למידע אודות מחצית מאזרחי ארצות הברית, בכלל זה לפרטי האשראי של כ-209 אלף מהם. הפריצה אירעה בין אמצע מאי לסוף יולי, אולם פורסמה רק החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים