Go Keyboard: פחות מקלדת חביבה – יותר רוגלה מטורפת

מסתבר כי המקלדות הפופולרית לאנדרואיד מעבירה נתונים על המכשיר בה היא מותקנת, אל שרתים מרוחקים, כך טוענים חוקרי האבטחה של Adguard

לא חושפת את הפרצוף האמיתי. Go Keyboard

אחת המקלדות החלופיות הפופולריות לאנדרואיד, Go Keyboard, היא למעשה רוגלה (Spyware) שמעבירה נתונים על המכשיר בה היא מותקנת, אל שרתים מרוחקים. כך טוענים חוקרי האבטחה של Adguard, יצרנית תוכנה שנחשבת לאחת המובילות בתחום חוסמי הפרסומות. לפי החברה, המקלדת הזו הורדה כבר על יד יותר מ-200 מליון משתמשים, והיא אף זכתה לציון משתמשים ממוצע יחסית גבוה ב-Google Play.

מעבר לכך טוענים החוקרים כי האפליקציה משתמשת ב-"טכניקות אסורות" כדי להוריד למכשירים קוד מרושע שיכול לפגוע במכשירים ולגנוב מידע נוסף, גם באמצעות התוספים הזמינים למקלדת.

המידע, שמועבר לשרתים בסין, כולל בין השאר את כתובת הדואר ב-Gmail של המשתמשים, את השפה בה הם משתמשים, את המיקום שלהם, ואפילו נתונים כמו סוג המכשיר וגרסת האנדרואיד המותקנת בו. האנשים שאוספים את המידע מרחוק יכולים אפילו לדעת מהו גודל המסך והרזולוציה שלו.

"הודענו על ההפרות הללו לגוגל (Google) ואנו מחכים לתגובה שלהם. תהיה התגובה שלהם אשר תהיה, אנחנו מוצאים את ההתנהגות הזו בלתי מתקבלת על הדעת ומסוכנת. העובדה שיש יותר מ-200 מיליון משתמשים עדיין לא הופכת אפליקציה לאמינה", מסרה החברה.

נכון לכתיבת שורות אלו המקלדת, יחד עם כל התוספים שלה, עדיין זמינים להורדה ב-Google Play.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים