בקרוב: מסלול ליזמים בתחום הספורט

המסלול ייפתח במסגרת האקסלרטור של הקריה האקדמית אונו, במטרה לפתח את הטכנולוגיה הבאה באצטדיון

מיזמים על קו הזינוק. צילום אילוסטרציה: דולגצ'וב, BigStock

חדשנות וטכנולוגיה הם מונחים שקשורים לתחומים שונים, בהם פיננסים, בריאות ואופנה. מסלול חדש מקשר אותם לתחום הספורט. המסלול ייפתח במסגרת המחזור השני של StartOno – האקסלרטור של הקרייה האקדמית אונו, שייפתח באמצע החודש הבא.

את המסלול יובילו עדי ביכמן, בעלת תארים ראשון ושני בניהול ספורט מארצות הברית ומבלגיה, ויוסי מולדבסקי, משקיע הון-סיכון בעל מוניטין בתחום. לדברי ביכמן, "במסגרת הקריה האקדמית אונו אנחנו מפעילים שני מסלולי לימוד בתחום הספורט ומעניקים ארגז כלים לעיסוקים מגוונים כמו ניהול, חינוך, הדרכה, אימון ועסקים בספורט. ארגז כלים זה יעמוד גם לרשות מיזמי האקסלרטור בתחום הספורט, לרבות קשרים עם גורמים בולטים בענף והיכרות עם קהלי היעד הרלוונטיים לעיסוק בו".

היא אמרה כי תעשיית הספורט היא בעלת פוטנציאל רב, לרבות בתחום הטכנולוגי. "תעשיית הספורט מתפתחת ומתעצמת בשנים האחרונות באופן יוצא דופן, כולל טכנולוגיית ספורט. הדבר מביא אותה להיות התעשייה השישית בגודלה בארצות הברית, ובאירופה היא לא רחוקה מכך. הצופים, שלוקחים חלק מהותי בחוויית הספורט, מצפים כל הזמן לשיפור ביצועים, שיפור המשחק ושיפור טכנולוגי. ישראל, כמדינת היי-טק, מובילה לא מעט מיזמים בקנה מידה עולמי בתחום הספורט ואנחנו רק בתחילת הדרך של תעשייה זו".

מולדבסקי ציין כי "הספורט-טק – שילוב של טכנולוגיה בספורט, כושר ובריאות – ישנה את הדרך בה נצפה בשידור ספורט, דרך מרקע הטלוויזיה או בישיבה באצטדיון, והדרך בה נעשה ספורט, אם כמקצוענים ואם כחובבנים".

לדבריו, "הליגות והאתלטים המובילים בעולם מחפשים כולם את הדבר הבא, אם מתוך רצון לשפר ביצועים – לרוץ מהר יותר, לקפוץ גבוה יותר, לבעוט חזק יותר – או למנוע פציעות, ואם מתוך רצון להגדיל הכנסות. בהקשר זה, לישראל יש את כל הכלים להפוך למובילה עולמית בתחום, בשל הידע והניסיון הרב בעולמות הטכנולוגיה הרלוונטיים – Computer vision, בינה מלאכותית, Big Data, אינטרנט של הדברים והדפסת תלת ממד. בשנה שעברה נמכרה Replay הישראלית לאינטל (Intel) בתמורה ל-175 מיליון דולר, בזכות טכנולוגיה שמאפשרת לצופה לקבל תמונה מלאה מהמשחק, ב-360 מעלות. Replay הייתה החלוצה שסימנה את הדרך לחברות ישראליות מצוינות בתחום הספורט-טק, ושוק ההשקעות והאקזיטים בתחום ילך ויגדל בשנים הקרובות".

האקסלרטור של הקרייה האקדמית אונו מתפרס על פני ארבעה חודשים. בסיומו מקבלים היזמים מצגת משקיעים מהודקת ואסטרטגיית התפתחות וצמיחה. התוכנית כוללת 13 מפגשים בהם ישולבו סדנאות תוכן שונות עם מרצים בעלי שם ומומחים בתחום היזמות העסקית לגווניה, וכל מיזם זוכה לליווי צמוד של מנטור רלוונטי ושעות ייעוץ למתן כלי יזמות. בתוכנית סדנאות Hands On בנושאים כמו Lean Startup ו-Business Model Canvas – תכנים ייחודיים לאקסלרטור אונו, מצגות בפני מומחי תחום וביקורת ועוד.

המחזור הראשון של המאיץ הסתיים לא מכבר והמיזמים שביימו אותו הציגו ב-Demo Day, כאשר שלושה מהם זכו בפרסים כספיים. מחזור ב' יתמקד בכמה תחומי התמחות המתאימים להתמחויות בקרייה האקדמית אונו, בהם מוזיקה, עסקים חברתיים וכאמור, ספורט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים