אקזיט ספורטיבי: אינטל רוכשת את Replay הישראלית ב-175 מיליון דולר

הטכנולוגיה שפיתחה הנרכשת מאפשרת לצלם אירועי ספורט ב-360 מעלות, גם מזוויות שמצלמות רגילות לא מגיעות אליהן

הטכנולוגיה של Replay מככבת באולם ההתעמלות ששימש את אולימפיאדת לונדון

אינטל (Intel) הודיעה הבוקר (ד') כי היא רוכשת את Replay הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לצילום ולהצגת שידורי ספורט, תמורת 175 מיליון דולר. שתי החברות ניהלו משא ומתן מזה מספר חודשים והמגעים ביניהן הואצו באחרונה.

הטכנולוגיה שפיתחה Replay, שנקראת FreeD (ר"ת Free Dimensional Video), מאפשרת להקליט ולשדר מכל מיני זוויות, גם כאלה שאין בהן מצלמה פיזית. כך, באמצעות ראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה מתקדם, יכול לראות הצופה את המתרחש על המגרש או באולם הספורט גם ממקומות שבהם אין מצלמה "רגילה" או שהיא לא יכולה להגיע אליהם. הוא אף יכול לצפות באמצעותה בהילוכים חוזרים מכל זווית אפשרית.

בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת לחברות המצלמות אירועי ספורט, או אירועים אחרים, חיסכון בעלויות ובכוח אדם, שכן היא מחליפה את מקומן של חלק מהמצלמות הנדרשות – ועדיין מתקבל כיסוי של האירוע מכל הזוויות.

הפריצה הגדולה – באולימפיאדה

Replay הוקמה ב-2011 ומעסיקה 110 עובדים, מהם 80 בישראל. הם יצורפו למצבת עובדיה של אינטל, שגם כך היא המעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי, עם כ-10,000 עובדים.

רכישה זו מצטרפת לרכישות נוספות של חברות ישראליות על ידי אינטל. בין היתר, החברה רכשה ב-2014 את Ginger, ב-2013 את Omek Interactive, ב-2011 את Telmap וב-2010 את חטיבת המודמים בכבלים של טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments).

עד כה גייסה Replay הון של 27 מיליון דולר, כמחצית ממנו בגיוס שנסגר בשבוע שעבר, בהובלתה של דויטשה טלקום (Deutsche Telekom).

הטכנולוגיה של Replay עשתה את הפריצה הגדולה שלה באולימפיאדת לונדון 2012. שנתיים לאחר מכן הכתיר אותה פורבס (Forbes) כאחת מ-10 החברות החדשניות ביותר בתחום הטכנולוגיה לעולם הספורט. באותה השנה היא אף זכתה בפרס אמי על שיתוף הפעולה הטכנולוגי שלה עם קבוצת הבייסבול ניו-יורק יאנקיז ועם רשת הכבלים האמריקנית Yes Network.

יצוין כי בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, הציג את הטכנולוגיה של Replay מעל הבמה בתערוכת CES, שהתקיימה בינואר השנה – כשהמגעים בין שתי החברות כבר היו בעיצומם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים