סטטוסים ומיתוסים על הטרנספורמציה הדיגיטלית

אם נבקש מאנשים שונים להגדיר מהי טרנספורמציה דיגיטלית, נקבל תגובות שונות באופן משמעותי, משום שמדובר במשהו שהפך למונח גג שחברות מכל הסוגים רוצות להשתמש בו לתועלתן ● חלק א'

06/09/2017 11:25
אריה עמית, יועץ אסטרטגי וניהולי בכיר ב-I-amIT

הטרנספורמציה דיגיטלית הוא אחד הביטויים הנשמעים ביותר היום בכל התכנסות של אנשי  טכנולוגיה. הביטוי התחיל לצבור תאוצה בתחילת 2014, ועולה כפי שמוצג ב-Google Trends להלן:


אבל גם היום, אם נבקש מאנשים שונים להגדיר מהי טרנספורמציה דיגיטלית, נקבל תגובות שונות באופן משמעותי, משום שהוא הפך למונח גג, שחברות מכל הסוגים רוצות להשתמש בו לתועלתן.

משיחות עם מומחים שונים אודות הטרנספורמציה הדיגיטלית במשך מספר שנים, שיחות עם ספקי שירותי IT, יועצים ומנמ"רים בארגונים ציבוריים ועסקיים עולות כמה תובנות.

השינוי דיגיטלי הוא אמיתי ונמצא בכל מקום

אף אחד אינו מטיל ספק היום שהטרנספורמציה הדיגיטלית היא נושא אמיתי ולא רק שיווקי. היא מציעה מערכות עקביות וקוהרנטיות של ערוצים ליצירת אינטראקציה עם המותג, החל מנייד ועד שולחן עבודה פיזי, מכירה, שיווק ותקשורת.

כל תהליך וכל שירות בתוך הארגון, ולא רק ב-IT יכול לעבור דיגיטציה. לחדשנות הדיגיטלית של היום יש פוטנציאל לעצב מחדש את השווקים מהר יותר מכל מעבר בהיסטוריה.

המסר השתנה, מטכנולוגיות הרסניות (Disruptive) שיכולות להניע הזדמנויות חדשות, עסקים חדשים או חוויות לקוח חדשות, לנכס ליבה שיש להטמיע בכל נכסי הארגון: במוצרים מחוברים, בתהליכים ובמשימות תפעוליות.

אפילו בתעשיית מוצרי היוקרה, למרות שרוב הצרכנים מעדיפים קניות בחנות לעומת ערוצים אחרים ורוב המכירות בפועל קורות בחנות. 81% מהקונים רוצים לקיים אינטראקציה עם הטלפונים שלהם בחנות, בעוד 41% של הקונים עורכים מחקר מקדים על המוצרים בערוצים מקוונים וקונים אותם בחנות, לאחר שקבלו החלטה.

מזהים עלייה בחשיבות של נתוני מיקום במתן השירותים. טכנולוגיות לזיהוי המיקום הופכות לגורם מרכזי המאפשר למשתמשים לנתח נתונים ולשתף תובנות בזמן אמת בהתבסס על אלמנט המיקום בתוך הנתונים, ובסופו של דבר מאפשר לעסקים להיות חדשניים יותר, לשפר את היעילות ולספק שירות טוב יותר ללקוחות.

צריך לפעול היום מהר, אם לא אתמול

הדיון על הטרנספורמציה הדיגיטלית חוזר ומדגיש את המהירות בה מתחוללים השינויים, הקצב הוא אקספוננציאלי, והזוכים יהיו אלה שיתקדמו מספיק מהר.

מצופה מהחברות היום לספק חוויית לקוח מותאמת אישית באינטרנט או באפליקציות לנייד, ליישם טכנולוגיות לזיהוי קול, או ניתוח נתונים בזמן אמת. המצליחים הם אלה שמסוגלים לנוע במהירות ולאמץ גישה של ניסוי וטעייה.

המפתח לעסקים הגדולים והמסורתיים טמון באופן בו יתמודדו עם המתחרים החדשים, היזמים, שאינם משועבדים לדרכי פעולה בעבר. כאן בולט ההבדל בין מנהיגים מובילים לבין נגררים שקובע  את היכולת לשרוד ולא והיכשל.

התמודדות עם מיתוס הטרנספורמציה הטכנולוגית

אחד המיתוסים הגדולים ביותר על שינוי דיגיטלי הוא שהוא רק טכנולוגי. הטכנולוגיות הדיגיטליות הן ללא ספק, הגורם העיקרי המאפשר את החדשות בעסקים, לכן מנהלים ועובדים חייבים להבין את היתרונות הפוטנציאליים שהטכנולוגיה הדיגיטלית יכולה להביא. אבל אם הארגונים לא יטפחו את התרבות הנכונה הנדרשת במקום העבודה, אפשרי שהיוזמות הדיגיטליות יכשלו.

מחקר של Capgemini Consulting מצא כי העובדים משתוקקים למנהיגות דיגיטלית ברורה כדי לקדם את הארגון ולהבטיח שהדיגיטלי יספק את הבטחתו לסייע בפרודוקטיביות וביעילות הארגונית. כדי להשיג זאת, חשובה ביותר הכשרת העובדים הנותנת להם ביטחון להשתמש בטכנולוגיות דיגיטליות חדשות ולהשיג ערך מהם.

בין אם זה באמצעות אימון ייעודי או אינטראקציה פנים אל פנים, חברות צריכות לדבר עם העובדים על איך להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית חדשה ולהסביר איך זה ישפיע על התפקידים שלהם.

המיתוס הגדול באמת של השינוי הדיגיטלי הוא שזהו משהו חדש. אך בעצם, זהו המשך של שימוש בטכנולוגיית המחשב כדי לשפר את שיטות העבודה העסקיות ואת היעילות שהתחילה עם השימושים הראשונים במחשבים בעסקים כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת.

מיתוס נוסף הוא, שמשמעות השינוי הדיגיטלי היא, שצריך לשנות לחלוטין את הדרך בה מנהלים את העסק, אך זה לא המקרה. צריך להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את האופן שבו עובדים, לשפר את השירות ללקוח ולהעצים כוח עבודה זריז, גמיש, מודע ויצרני.

ביצוע שינוי דיגיטלי בארגון שלם דורש ייעוץ, מעורבות ותקשורת מוגברת. מבחינה זו, השינוי הדיגיטלי גורם לעתים קרובות ליצירת תרבות עבודה חדשה לגמרי.

הדרך עוד ארוכה

סקר של מקינזי (McKinsey) מציג כי ארצות הברית פועלת מתחת לחמישית הפוטנציאל הדיגיטלי שלה ובאירופה, אפילו פחות משמינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים