סירי הצילה ילדה חולה מהשיטפון שבא בעקבות ההוריקן הארווי

ילדה חולה, שנתקעה עם משפחתה על גג בית מוצף בשל ההרס שגרמה הסופה, הצליחה לקרוא לעזרה באמצעות העוזרת האישית, שהצילה את המצב

טוב שיש את סירי... צילום אילוסטרציה: פטי, BigStock

סירי (Siri), העוזרת האישית של אפל (Apple), הצליחה לעזור לילדה אמריקנית חולה ליצור קשר עם משמר החופים, שאסף וחילץ אותה ואת בני משפחתה שביתם הוצף בשיטפון שהגיע בעקבות סופת ההוריקן הארווי. אפשר שבכך היא קנתה את עולמה אל מול העוזרות האישיות האחרות והחדשות יותר, כגון אלקסה (Alexa) של אמזון (Amazon) ו-Home של גוגל (Google).

טיילר פרנק, נערה בת 14 החולה באנמיה חרמשית, נתקפה בכאבים וחום גופה עלה בשיאה של מתקפת ההוריקן. הכול החל כשבני משפחת פרנק – טיילר, אמה ושלושת אחיה – התעוררו מוקדם בבוקר ה-27 באוגוסט וגילו כי שיטפון הציף את ביתם. יוסף, אחיה הבכור, בן ה-18, נשא את טיילר על גבו אל הגג, בזמן שבריילנד בן ה-16 עשה את אותו הדבר עם האח הצעיר, ז'אקארוס בן ה-8.

טיילר ומשפחתה החלו במאמצים רבים בכדי להזעיק עזרה ואז מצבה של הנערה החולה החל להחמיר. לפי הידוע לרפואה, אדם הסובל ממשבר שכזה, בפרט כאשר הוא חולה, יכול לחוות כאב חריף יותר מאשר כאבי לידה. הסיבה לכך היא שכדוריות הדם האדומות סותמות את כלי הדם ומפריעות את מעבר החמצן לחלקים מסוימים של הגוף. אין כל ספק שטיילר סבלה מאוד.

סוף טוב – לא הכול טוב

ניסיונותיהם של בני משפחת פרנק להתקשר למוקד החירום 911 נכשלו, כמו גם בקשות העזרה ששלחו באמצעות פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram).

אבל אז, למרות הכאבים, מי שחשב (או יותר נכון חשבה) על הרעיון לבקש מסירי עזרה הייתה טיילר. היא פנתה אל העוזרת ואמרה לה: "סירי, התקשרי למשמר החופים", ולהפתעת כולם דווקא ערוץ התקשורת הזה עבד והפנייה נמסרה.

מסוק ההצלה אמנם הגיע – אבל רק למחרת, ב-28 באוגוסט, ועדיין לא אסף את טיילר ואת יתר בני המשפחה מגג ביתם, שכן העדיפות באותו היום הייתה לאיסוף הקשישים שחייהם נמצאו בסכנה. טיילר השתמשה שוב בסירי בכדי להזעיק עזרה ממשמר החופים, ולמחרת בבוקר הגיע סוף סוף מסוק נוסף בכדי לקחת אותה ואת בני משפחתה למקום מבטחים.

טיילר הועברה בסופו של דבר לבית החולים לילדים של טקסס, שם קיבלה טיפול רפואי. היא שבה לאיתנה אבל למרבית הצער, היא ומשפחתה עסוקים כעת בעיקר בשיקום הריסות חייהם, שאמנם ניצלו, אבל כל רכושם אבד באסון ההוריקן הנורא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים