אפל מתכננת להשקיע מיליארד דולר בתוכן וידיאו מקורי

תוכן מקורי בהזרמה לטלוויזיה הוא תחום שענקית הטכנולוגיה מקופרטינו רק החלה מתעניינת בו אבל כעת מסתמן שהיא בוחרת להשקיע בכיוון וכשאפל משקיעה בכיוון כלשהו אין ספק שמדובר על כוונות גדולות ולא אחת - על הצלחות ענק

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

חברת אפל (Apple) עומדת להשקיע מיליארד דולרים בהפקת תוכן מקורי משלה במהלך השנה הבאה. על הדברים דיווח לראשונה הוול סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journal).

לצורך פרופורציות והשוואה – ההשקעה הראשונית המתוכננת עולה בקנה אחד עם הסכום שאיתו החלה אמזון (Amazon) את דרכה בתחום בשנת 2013; נטפליקס (Netflix) מתכננת להשקיע 6 מיליארד דולר בשנה הבאה; ו-HBO הוציאה סביב ה-2 מיליארד דולר על תוכן מקורי בשנה החולפת בלבד – סכום הגיוני בהתחשב בשמועות שבעונה 6 היא משקיעה בכל פרק ב"משחקי הכס" כ-10 מיליון דולר.

על פי הדיווח של הג'ורנל, אפל עומדת להניע את יצירת התוכן המקורי שלה בקרוב. כבר כעת מפיקה אפל את Planet of the Apps ואת התכנית Carpool Karaoke – מעין ספין-אוף על The Late Late Show עם ג'יימס קורדן, אבל תכניות אלו לא התקבלו בהתלהבות אשר להציפתה ענקית ההיי-טק.

אפל מתכננת כבר מזה זמן מה כניסה לתחום הזרמת המשחקים החיים, אבל עכשיו זה בהחלט מסתמן כעיתוי הנכון לכך, במיוחד מאחר שהענקית החלה להעסיק את המנהלים הבכירים ג'יימי ארליכט וזאק ואן אמבורג מ-Sony Television.

לפזר מעט קסם על ההפקות

בעוד שההשקעה הראשונית של אפל נראית דומה לזו שעשו החברות האחרות שנכנסו לעסקי ההזרמה הגדולים, זו רק טיפה מסך כלל ההשקעה שהחברה תידרש לה אם תחליט לטבול את בהונותיה בנהר ההזרמות. ארליכט ו-ואן אמבורג בוודאי שלא היו רכש זול, שכן מדובר בצמד שפיקח על הפקות של סדרות הענק "שוברים שורות" ו"הכתר", כך שזה די ברור שאפל השקיעה בצמד המוכשר בתקווה שיצליח לפזר מעט מהקסם שלו על תכני המקור שתפיק. בכלל, לפי וול סטריט ג'ורנל, הפקת תכניות טלוויזיה היא עסק יקר בהתחשב בכך שכל פרק בסדרות קומיות עולה כ-2 מיליון דולרים בזמן שבסדרות דרמה יכולה העלות להסתכם בממוצע בעד 5 מיליון דולרים לכל פרק.

כסף הוא לא ממש בעיה בעבור אפל, וכבר כעת ניתן להניח שאם הכל ילך כמתוכנן יש סיכוי גבוה שהחברה תרוויח כסף רב מהפקות המקור האלו וזאת בעיקר משום שעד כה למדנו עליה שאם היא רוצה יש לה את הכוח והיכולת להגשים פרויקטים שאפתניים ואת הכסף לשכור לשם כך יוצרים, במאים ושחקנים מאוד גדולים ומפורסמים. השוק של הזרמת תוכן מקור הופך למעט צפוף כרגע, אבל אם אפל תצליח לייצר להיט, יש לה בהחלט סיכוי להפוך למתחרה רצינית בשחקניות היותר וותיקות שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים