מהנדס גוגל המפוטר: סונדאר פיצ'אי לא טיפל במקרה כראוי

בראיון טלוויזיה אמר דמור כי הוא מתכוון להגיש תביעה כנגד ענקית הטכנולוגיה בשל פיטוריו וסיפר כי נותר מופתע מהפיטורים כיוון שבסך הכל פרסם מזכר פנימי שכוונתו הייתה לתקן את התרבות הארגונית הכושלת של החברה, לתפישתו

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל. צילום: טוויטר

ג'יימס דמור, כותב מסמך הגיוון שהיה מהנדס בגוגל (Google) ושפוטר בשבוע שעבר, התראיין ל-CNBC אתמול (ב'). במהלך הראיון נשאל דמור אם היה משנה משהו בתזכיר שלו בדיעבד ואמר כי הוא אינו מתחרט על שאמר, שהוא עדיין מקווה שהמסמך יתרום לשינוי חיובי ולגישור בין גישות שונות בעולם. דמור הודה כי הוא מצטער רק על השימוש במונח "נוירוטיזם" בהתייחסו לנשים ואף החווה את דעתו על תפקודו הלא מוצלח של הבוס שלו סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, במקרה.

בפתיחת הראיון, כשהמראיינת שאלה אותו מדוע, אחרי 3 וחצי שנות עבודה בגוגל, החליט לפתע לפרסם את המסמך השנוי במחלוקת שלו, ענה לה המהנדס כי "פשוט זיהיתי בעיות רבות בתרבות הארגונית בגוגל ורציתי לתקן אותן".

"לפני כחודש וחצי הייתי בתדרוך גיוון פרטי שבו נחשפו הרבה נהלים שלא הסכמתי איתם", סיפר דמור, "גיליתי שלחצו על מנהלים עצמאיים להגדיל את "הגיוון" של הצוותים שלהם, ושאנחנו ממש מתנהגים לאנשים באופן שונה בהתבסס על המוצא שלהם או מגדרם. הרגשתי שזו ממש טעות שעלולה לגרום לקונפליקטים פנימיים, שבסופו של דבר יעשו רע לכולם".

בדבריו ציין דמור כי לתפישתו לא ייתכן שהחלטות על דברים כמו העלאת שכר או קידום ייקבעו באופן שרירותי רק בגין מגדר, ושב וטען כי יש בגוגל עובדים נוספים שחושבים כמוהו ואף ציין שהמצב הורע לאחרונה ושהתופעה אינה טיפוסית כיום רק לגוגל אלא רווחת גם בחברות הטכנולוגיה האחרות.

דעות קדומות שמקדמות סטריאוטיפים

כזכור, דמור פרסם מכרז פנימי בן 10 עמודים שבו יצא נגד מדיניות הגיוון של החברה וקבע כי גברים הם מנהיגים טובים יותר בתעשיית הטכנולוגיה וגם עובדים יעילים יותר מנשים. דבריו של המהנדס עוררו סערה גדולה בגוגל בפרט ובעמק הסיליקון בכלל, והביאו גם תגובות נזעמות מרבים, כולל מנשים בכירות בתעשיית ההיי-טק. סוזן ווייציצקי, מנכ"לית יוטיוב (YouTube) אמרה בתגובה למסמך, למשל, כי זה "טראגי שדעות קדומות על נשים נחשפות לדור חדש".

המסמך גרם לסילוקו של דמור משורות גוגל, ועוד לפני כן הביא את פיצ'אי, מנכ"ל החברה, לעצור חופשה ולשלוח לעובדיו הודעת מייל נסערת שבה כתב כי "עוברים עלינו זמנים קשים מאוד. אני רוצה שתדעו שאנחנו תומכים בזכות של הגוגלרים (הכינוי של עובדי גוגל – ג"פ) להביע את עצמם, ורבים מהדברים ראויים לדיון, ולא משנה אם מרבית הגוגלרים לא מסכימים איתם. בכל אופן, חלקים מהדברים מפרים את קוד ההתנהגות שלנו וחוצים את הקו, בכך שהם מקדמים סטריאוטיפים מגדריים מזיקים במקום העבודה שלנו", הוסיף פיצ'אי.

בראיון איתו אמר דמור כי פיצ'אי לא נהג כראוי באופן שבו טיפל בנושא אך סירב לומר האם לדעתו גוגל צריכה לפטר את פיצ'אי עקב הדברים. כשנשאל אם בכוונתו לתבוע את החברה על הפיטורים ענה דמור כי הוא בודק את הנושא.

המהנדס טען כי לדעתו גוגל לא הייתה אמורה לפטרו כיוון שכוונותיו המקוריות היו לשפר אותה ולא לפגוע בה. הוא הוסיף ואמר שהוא בעד גוגל ולכן גם אינו מצטרף או מעורב למחאה כנגד החברה, ושמטרתה להביע לכאורה תמיכה בו.  

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים