קספרסקי נסוגה מתביעה כנגד מיקרוסופט בנוגע להגבלים העסקיים

חברת אבטחת המידע הרוסית ביטלה את תלונות ההגבלים העסקיים שהגישה נגד מיקרוסופט ברוסיה, ואמרה כי השינויים שעשתה ענקית התוכנה במערכת ההפעלה שלה סיפקו אותה לחלוטין

יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד החברה. צילום ארכיון: אלון אקונינה

לפני כשנה, ביוני 2016, הגישה קספרסקי (Kaspersky), שפועלת מבסיסה שבמוסקבה, תביעה לרשות הפדרלית הרוסית, FAS (ר"ת The Federal Antimonopoly Service) שמפקחת על ההגבלים העסקיים, כנגד מיקרוסופט (Microsoft).

חברת האבטחה טענה שענקית התוכנה צמצמה באופן משמעותי את התקופה שבה מפתחים עצמאיים יכולים להתאים את תוכנת האנטי-וירוס שלהם ל-Windows 10, כשבמקום חודשיים בגרסאות הקודמות, קוצר הזמן לשישה ימים בלבד.

בנוסף, טענה קספרסקי, שכאשר משתמש של Windows משדרג לגרסה 10, תוכנת האנטי-וירוס שלו מושבתת ומערכת ההגנה של מיקרוסופט, ה-Windows Defender, משתלטת על המחשב כברירת מחדל. אותו הדבר מתרחש עם אפליקציות אחרות שהותקנו על ידי משתמשים במקרים שבהם למיקרוסופט יש הצעה מתחרה, כך כתב בזמנו יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל החברה שקרויה על שמו, בהודעה שפרסם בבלוג.

מיקרוסופט, אשר כפרה במקור בהאשמות, הודתה לאחר מכן, ב-Windows 10 Creators Update, שהשביתה תוכנת אנטי-וירוס של צד שלישי שאינה תואמת את העדכון.

כעת, בפוסט שהופיע בבלוג של החברה מרדמונד בשבוע שעבר (ד'), הודיעה ענקית התוכנה שהיא עושה שינויים בגישה שלה לתוכנת האנטי-וירוס, כולל אפשור למפתחי צד שלישי להתריע בפני הלקוחות לפני ואחרי תפוגת המינוי ואספקת מידע מדויק יותר בנוגע למועד העדכונים. החברה גם אמרה שתעבוד עם ספקיות אנטי-וירוס בכדי לעזור להן להיות מוכנים וזמינים ללקוחות לפני הגעת עדכונים עתידיים מערכת ההפעלה.

מסופקת מהשינויים ומברכת על הפעולה

קספרסקי מצידה הודיעה מיד כי השינויים הללו מספיקים אותה ומספיקים לה בכדי לוותר על התביעה, כך על פי הפוסט שלה שבו כתבה החברה כי "אנו מרוצים לחלוטין מהשינויים שיבוצעו ב-Windows 10 Fall Creators Update, וננקוט בכל הצעדים הדרושים בכדי לבטל את התביעות שלנו ולהודיע לכל הגורמים הרגולטוריים שאין לנו עוד עניינים שמיקרוסופט צריכה לטפל בהם. אנו מודים על כך שמיקרוסופט מטפלת בבעיות אלה לחלוטין, מוודאת ששתי השותפויות והגיוון יישמרו בשוק, הן לטובת המשתמשים והן לטובת התעשייה".

לדברי קספרסקי, לאחד פתרון אבטחה בודד בעבור כל מערכת ההפעלה אינו דבר בריא, בהתחשב בכך שפושעי אינטרנט מיומנים בהונאת אנשים באינטרנט.

החברה טוענת שצריך להיות יותר מפתרון אבטחה אחד שממנו יאלצו הפושעים להתחמק. "שותפויות וגיוון הולכים יד ביד. זה מועיל במיוחד כאשר המגוון הזה נתמך על ידי מפתח מערכת ההפעלה", כתבה החברה בפוסט שפרסמה.

חברת אבטחת המידע הדגישה במיוחד את המהלך שעשתה מיקרוסופט לספק למפתחי אמצעי אבטחה יותר זמן להתכונן לעדכונים של מערכת Windows, דבר שיאפשר להם לבדוק את כל ההיבטים של פתרונות האבטחה שלהם מול הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לקראת שחרורה, מהלך אשר יבטיח כי המוצרים שלהם יתאמו את העדכונים.

"ככל שפתרון האבטחה שלך תואם יותר למערכת ההפעלה שלך, כך הוא משפיע פחות על הביצועים והיציבות", נכתב בבלוג.אם שילמת בעבור פתרון אבטחה, תוכל לצפות שהוא יתעדכן בזמן, כך שהוא יוכל לפעול בצורה חלקה עם כל עדכוני מערכת ההפעלה שתתקין".

החלטתה של מיקרוסופט לאפשר למפתחי תוכנה של צד שלישי להתריע בפני המשתמשים כאשר המנוי שלהם עומד לפוג או כבר פג זכתה אף היא לשבחי קספרסקי, שאמרה כי שמירה על הרישיון מעודכן היא קריטית על-מנת להבטיח שהמחשב יישאר מוגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים