רוסיה: הרשויות חוקרות את מיקרוסופט – בעקבות תלונה של קספרסקי

ענקית הטכנולוגיה נמצאת תחת חקירת הרשות הרוסית להגבלים עסקיים, בטענה שהיא מקשה באופן לא הוגן על ספקיות האנטי וירוס להתחרות בה

עדכון חדש עם מרכז הגנה חדש. אילוסטרציה: BigStock

הרשות הרוסית להגבלים עסקיים פתחה בחקירה נגד מיקרוסופט (Microsoft) בטענה לניצול הדומיננטיות שלה בשוק תוכנות האנטי וירוס ולמניעת תחרות חופשית בתחום. החקירה נפתחה לאחר תלונה שהגישה ענקית אבטחת המידע הרוסית קספרסקי (Kaspersky), שאף היא שחקנית בולטת בשוק זה.

הרשות הפדרלית הרוסית, FAS (ר"ת The Federal Antimonopoly Service), חוקרת האם ענקית הטכנולוגיה הפרה את החוק שעוסק בהגנת על התחרות. החוק אוסר על חברות שלהן מעמד דומיננטי בשוק מלעסוק בפעילויות המביאות או שיכולות לגרום ל-"מניעה, הגבלה וביטול תחרות" או ש-"מפרות את האינטרסים של אנשים אחרים (גופים כלכליים – ג"פ) בפעילויות עסקיות או בשירות צרכנים רבים".

קספרסקי טענה שהגישה את התלונה לה-FAS לאחר "חודשי דיונים עקרים וניסיונות מתישים מרובים כדי לפתור את הבעיה באופן ישיר מול מיקרוסופט".

תקופת ההסתגלות צומצמה משמעותית

על פי ענקית אבטחת המידע, שבסיסה במוסקבה, הענקית מרדמונד צמצמה באופן משמעותי את התקופה שבה מפתחים עצמאיים יכולים להתאים את תוכנת האנטי וירוס שלהם ל-Windows 10. במקום חודשיים בגרסאות הקודמות, בזו הנוכחית מדובר בשישה ימים בלבד.

בנוסף, כאשר משתמש של Windows משדרג לגרסה 10, תוכנת האנטי וירוס שלו מושבתת ומערכת ההגנה של מיקרוסופט, ה-Windows Defender, משתלטת על המחשב כברירת מחדל.

אותו הדבר מתרחש עם אפליקציות אחרות שהותקנו על ידי משתמשים במקרים שבהם למיקרוסופט יש הצעה מתחרה, כתב יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל החברה שקרויה על שמו, בהודעה שפרסם בבלוג שלה.

"מיקרוסופט משמידה את היתרון התחרותי העיקרי של הפלטפורמה"

בשל הצמצום הדרמטי בזמן שיש להן בכדי לבצע את השינויים הדרושים כדי להבטיח תאימות, ספקיות צד שלישי של תוכנות אנטי וירוס, כמו קספרסקי, לא מספיקות לספק ללקוחות שירות נאות, טען קספרסקי בפוסט. בכך הן מסתכנות שהלקוחות יוותרו על המוצרים שלהן לטובת ה-Defender של מיקרוסופט.

הוא הוסיף שמיקרוסופט מסתירה אזהרות תפוגת רשיון אנטי וירוס באופן אוטומטי כאשר ה-Defender נכנס לפעולה, אם תקופת הניסיון של המוצר מהצד השלישי עומדת לפוג.

עוד טען קספרסקי ש-"הפעולות של מיקרוסופט לא רק מזיקות למשתמשים והורגות את כל המערכת האקולוגית של המפתחים העצמאיים, אלא שהן גם מערערות את האמון של המשתמשים במיקרוסופט, ויוצרות אשליה של ביטחון תוך השמדת היתרון התחרותי העיקרי של הפלטפורמה – פתיחות ודמוקרטיה".

אנטולי גולומולזין, סגן ראש ה-FAS, אמר שהמצב מוביל ל-"יתרונות בלתי סבירים" למיקרוסופט והוסיף כי הרשות מעוניינת להבטיח תנאים שווים לכל המשתתפים של השוק.

ממיקרוסופט נמסר כי היא טרם קיבלה כל פנייה מה-FAS ותגיב לכשתקבל אחת כזו. ככלל, אמר דובר מטעם החברה, "יש למיקרוסופט רוסיה ולקספרסקי היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה בנושאים שונים. מיקרוסופט מחויבת לפעול בהתאמה מלאה לחוק הרוסי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים