שוק הטאבלטים בירידה – אך אפל בשלה, רושמת שיפור במכירות

משלוחי הטאבלטים של אפל ברבעון זה הסתכמו ב-11.4 מיליון יחידות, שהן עלייה של 14.7% לעומת הרבעון השני אשתקד

מחירים לא מספיק אטרקטיביים. iPad. צילום: BigStock

ברבעון האחרון אפל (Apple) שוב רשמה שיפור בתוצאות הכספיות שלה, ואחד הגורמים להצלחה שלה היה מכירות משופרות של מכשירי iPad.

הגידול הזה במכירות בהחלט בא לידי ביטוי בדיווח על שוק הטאבלטים ברבעון השני של 2017 של חברת מחקרי השוק IDC.

לפי הנתונים שפרסמה החברה, משלוחי הטאבלטים של אפל ברבעון זה הסתכמו ב-11.4 מיליון יחידות שהן עלייה של 14.7% לעומת הרבעון השני אשתקד, מספרים שבאו לידי ביטוי גם בגידול בנתח השוק של החברה, ובאופן משמעותי למדי: מ-25.4% ללא פחות מ-30.1%.

אבל זה מגיע על רקע שוק שהולך ומצטמצם. בהשוואה לרבעון השני של 2016 חלה ירידה של 3.4% במשלוחי הטאבלטים באופן גלובלי לכדי 37.9 מיליון יחידות בלבד. הירידה החזקה ביותר נרשמה בקרב היצרניות הקטנות שמכרו רק 12.9 מיליון, עם ירידה של 24.6% במונחים של שנה לשנה.

מבחינת החברות הגדולות, לנובו (Lenovo) ספגה את המכה הגדולה עם ירידה של 14.6% במכירות ואיבוד המקום השלישי. היא מכרה ברבעון השני של 2017 רק 2.2 מיליון טאבלטים, ונתח השוק שלה נחת מ-6.5% ל-5.7%.

במקום השני נשארה סמסונג (Samsung) ללא שינוי במכירות, שש מיליון יחידות, אך עליה קלה מנתח שוק של 15.4% ל-15.8%. למקום השלישי קפצה וואווי (Huawei) עם נתח שוק של 8% ומכירות של שלוש מיליון יחידות, ואמזון (Amazon) שרשמה גידול של 51.7% בכמות היחידות, ועלתה מ-1.6 מיליון יחידות ל-2.4 מיליון יחידות ולנתח שוק של 6.4%. המחירים הנמוכים במיוחד של המכשירים שלה כנראה עזרו במקרה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים