יש לכם מכונית עם מערכת אנדרואיד? תפעילו Waze!

כולנו מכורים לו, אבל עד כה הוא לא היה חלק ממערכת ההפעלה של מכוניות הדור החדש המתקדמות ● כעת סוף סוף זה קורה - יישום הניווט החברתי מגיע לרכבים מבוססי אנדרואיד

נועם ברדין, המנכ"ל, פורש. ווייז

לאחר שבועות של בדיקות בטא, משחררת Waze את אפליקציית האנדרואיד (Android) המיוחלת. החברה, שנמצאת בבעלות גוגל (Google), הכריזה אתמול (ד') על החדשות, ובישרה למשתמשים שכל מה שעליהם לעשות הוא להוריד את העדכון האחרון של Android Auto בכדי להיות מסוגלים להשתמש ביישום במכוניתם החדישה.

Android Auto של גוגל הושקה בשנת 2014 ונועדה לאפשר שליטה חכמה על רכבים תוך כדי נהיגה.

Waze הייתה אחד היישומים המבוקשים ביותר ב-Android Auto כמעט מאז השקת הפלטפורמה, וזאת מכיון שהיא מציעה מספר תכונות שלא נמצאות ב-Google Maps – למשל, התראות מפני מכמונות מהירות, הודעה על תאונות דרכים או עדכונים אודות עומסי תנועה (תכונה שדווקא הגיעה גם היא אל כלי המפות לאחרונה).

התראות משתמשים וידיים על ההגה

Waze כפי שיודע כל ישראלי, היא מערכת פשוטה אך רבת עוצמה הבנויה על קהילה נאמנה של משתמשים. מעצם היותה של Waze אפליקציה חברתית במקורה, נהגיה – במידה שהם מעוניינים בכך – מדווחים על תנאי הכביש, והאפליקציה אף מבקשת מהם לאשר את מה שנהגים אחרים דיווחו.

כעת, באמצעות האפשרות להציג אותה על צג האינפוטיינמנט (infotainment) של גוגל המובנה במכוניות החכמות, היא תהפוך לאפילו יותר נוחה ומדליקה.

למרות שנוכחות של התצוגה הגדולה יותר במכונית מבוססות האנדרואיד הופכת בלאו הכי את הניווט לקל יותר, ב-Waze מקווים שהכנסת היישום שלהם תחזק את ביטחון הנוסעים בזכות האפשרות להשארת ידיי הנהגים על ההגה ולהפעלת הניווט באמצעות שימוש קולי. האפליקציה תומכת בפקודות OK Google, כך שניתן יהיה להתחיל את הנסיעה מבלי להתעסק במפה שעל המסך.

היישום גם עובד בסנכרון עם המגוון המלא של אמצעי השליטה והבקרה המובנים במכונית החכמה, כולל לחצני ההגה, תכונות ההתאמה האישית החזותית והתראות השמע.

Waze עדיין לא תומכת ב-Android Auto בתצוגת הטלפון, אך החברה אומרת שגם התכונה הזו תגיע בעדכון העתידי. יתר על כן, כמה תכונות נוספות, כמו מחווני מגבלת המהירות, יגיעו אף הם בשלב מאוחר יותר, כך על פי דיווח ב-The Verge.

בשלב זה, אין תכניות להביא את היישום ל-CarPlay של אפל (Apple), בשל מגבלות כנגד יישומי ניווט של צד שלישי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עפר גל

    יש לי מערכת כזאת באוטו שקניתי. מישהוא יודע איפה להוריד מדריך הפעלה? אני מנסה להוסיף אפליקציה ולא יודע איך תודה

אירועים קרובים