סופי ומוחלט: אדובי מוציאה לפנסיה את הפלאש

המאורע יתרחש בסוף 2020, כיוון שאת שלוש השנים שנותרו פחות או יותר יהיו צריכים לנצל אתרי אינטרנט שעדיין משתמשים בטכנולוגיה המיושנת ועמוסת הפגיעויות בכדי להמיר אותה למוצרים אחרים לחלוטין

ז"ל, כמעט. Flash

עכשו זה באמת סופי. אדובי (Adobe) הודיעה באופן רשמי כי מוצר הפלאש (Flash) שלה יוצא לפנסיה מוחלטת בסוף 2020. אמנם מדובר לכאורה בתאריך מאוחר למדי, אבל את שלוש השנים שנותרו פחות או יותר יהיו צריכים לנצל אתרי אינטרנט שעדיין משתמשים בטכנולוגיה המיושנת ועמוסת הפגיעויות בכדי להמיר אותה למוצרים אחרים לחלוטין.

במשך התקופה הזו אדובי, יחד עם חברות וארגונים אחרים שפועלות בתחום הגלישה לתכנים באינטרנט – כולל פייסבוק (Facebook), מוזילה (Mozilla) ואפל (Apple) בין השאר – יפעלו כדי להוריד בהתמדה ובאופן משמעותי את כמות היישומים המבוססים על הטכנולוגיה הזו, ואת מספר האתרים שמציעים אותם.

למעשה כבר כיום מונעים כמעט כל הדפדפנים המודרניים הצגת תכני פלאש באופן אוטומטי, ורק אם המשתמש מבקש זאת באופן מפורש, מופעל התוסף שמאפשר לצפות בתכנים. כל החברות דוחפות כיום לשימוש ב-HTML 5 במקום בפלאש.

אמנם מדובר בטכנולוגיה שלאורך השנים, יותר מ-20 במספר, פשוט ניתן היה למצוא בכל אתר ובהרבה מאוד משחקי רשת, אבל במקביל היא גם הייתה פגיעה מאוד ועד היום נחשבת לאחת האפליקציות עם הכי הרבה פגיעויות ובעיות אבטחה, מאלה שגורמות לאדובי להשיק כל מספר שבועות כמעט עדכון אבטחה.

לאחר סיום התקופה הזו תפסיק החברה לספק עדכונים לפלאש וכן לא תספק יותר תמיכה למוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים