אינטל הכריזה על מעבדי Xeon חדשים לשוק הארגוני ובעלי ביצועים גבוהים

Intel Xeon Scalable יכללו תמיכה בלימוד מעיק, יכולת לקבל מסקנות שמאפשרות קבלת החלטות מיודעת ושירותים אחרים המבוססים על בינה מלאכותית

מעבדי Intel Xeon Scalable. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) הכריזה  על משפחה חדשה של מעבדי Xeon המיועדים לשוק הארגוני ומציעים ביצועים גבוהים במיוחד המיועדים לעומסי העבודה הנדרשים בדטה סנטרים ולצורך חישובים עבור תרחישי בינה מלאכותית.

המעבדים יכללו תמיכה בלימוד מעיק, יכולת לקבל מסקנות שמאפשרות קבלת החלטות מיודעת ושירותים אחרים המבוססים על בינה מלאכותית.

המעבדים החדשים, שזכו לשם Intel Xeon Scalable, כדי להראות את ההתאמה שלהם לעומסי עבודה משתנים, מבוססים על ארכיטקטורת ה-Skylake של החברה, וברשימה ניתן למצוא מעבדים עם עד 28 ליבות שתומכים בעד 6 טרה-בייט זיכרון במיעון ישיר, בלוחות בהם יש ארבע תושבות מעבדים, עם אפשרות הקטנה לשתי תושבות והרבה עד ל-8 תשובות ובעתיד אף ליותר.

משפרים כל היבט בפלטפורמה

לפי החברה מעבדים אלו מספרים ביצועים חזקים יותר בתרחישים בהם נדרשת התמודדות עם מטלות שזקוקות למשאבי מחשוב רבי במיוחד כגון אנליטיקה בזמן אמת, תשתית וירטואלית ומחשוב עתיר ביצועים.

אינטל טוענת שמעבדי ה-Xeon החדשים מספקים גידול כולל בביצועים בשיעור של פי 1.65 לעומת הדור הקודם של המעבדים העסקיים, ואם רוצים להשוות אותם למעבדי היריבה AMD, אינטל, מבלי להזכיר את היריבה באופן מפורש, טוענת כי הם מציעים "ביצועים גבוהים פי 1.28 באופן כללי וביצועים גבוהים פי 1.46 ברמת הליבה בהשוואה למעבדי x86 של המתחרים".

Intel Xeon Scalable processors. צילום: יח"צ

Intel Xeon Scalable processors. צילום: יח"צ

המעבדים החדשים כוללים מספר טכנולוגיות חדשות של אינטל: Intel Advanced Vector Extensions 512 – תכונה שמאפשרת האצת ביצועים של מטלות עתירות חישובים; ארכיטקטורת Intel Mesh חדשה – מטרתה לקצר השהיות במערכת; Intel QuickAssist Technology – האצת חומרה בפעולות הצפנה ודחיסת נתונים; ו-Intel Omni Path Architecture – יכולת שמאפשרת פריסה חסכונית של אשכולות מחשוב על.

"מעבדים אלה משפרים למעשה כל היבט בפלטפורמה לרבות ליבה חדשה לגמרי, ארכיטקטורת Intel Mesh, היררכיית מטמון, בקר זיכרון משופר ועוד, והם מחזקים את ההובלה של אינטל בתחום המעבדים", אמרה ליסה ספלמן, סגנית נשיא ומנהלת כללית של מוצרי Intel Xeon בקבוצת מרכזי הנתונים של אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים