אמזון מאפשרת ללקוחות למדוד בגדים בחינם

הענקית השיקה שירות חינמי שמביא את הבגדים עד לבית הלקוח, מאפשר לו לראות אם הם לטעמו, ולרכוש אותם בהנחה או להחזיר אותם לחברה ● השירות מוצע בתחילה רק בארצות הברית

מה נלבש? הטכנולוגיה תסייע לקבוע. אילוסטרציה: אלכס קלינה, BigStock

אמזון (Amazon) השיקה את שירות Prime Wardrobe, שמאפשר ללקוחות הפריים שלה – ילדים ומבוגרים כאחד – למדוד ולהחזיר בגדים בחינם. החידוש יספק למי שמתעניין בבגדים או באקססוריז אבל לא רוצה להשקיע ברכישתם "על עיוור" את האפשרות לקבל אותם עד הבית, לנסותם, לקנות את מה שימצא חן בעיניו לאחר המדידה ולהחזיר לאמזון את מה שלא התאים בלי כל קושי.

השירות – שפרסומת שלו כבר רצה ביוטיוב (YouTube) – נמצא כעת בשלב הבטה, אבל ניתן להירשם אליו בכדי לקבל הודעה כשהוא יושק רשמית. ההשקה היא בתחילה בארצות הברית בלבד.

איך מודדים בגדים עם Prime Wardrobe?

זה הולך ככה: ראשית יצטרך הלקוח לבחור לפחות שלושה פריטים ועד ל-15, מתוך יותר ממיליון פריטי האופנה שאמזון מציעה למכירה, כולל בגדים, נעליים ואביזרים נלווים, ולמלא בהם את המלתחה שלו (ה-Prime Wardrobe) – ללא כל עלות. בין הפריטים זמינים גם מותגים כמו קלווין קליין (Calvin Klein), ליווייס (Levi’s), אדידס (Adidas), לקוסט (Lacoste) ועוד רבים אחרים.

בשלב הבא תשלח אליו אמזון את הקופסה עם המלתחה למדידה, וזו תישאר אצל הלקוח במשך עד שבוע, שבמהלכו יוכל להתרשם, למדוד ולהחליט אם לרכוש את המוצר או המוצרים אם לאו. במידה שיבחר להחזיר חלק או את כל המשלוח, כל שעל הלקוח לעשות הוא להשיב את הסחורה לקופסה ולחכות לשליח של אמזון שייקח אותה ממנו.

יש גם הנחה: אם הלקוח יחליט לשמור אצלו שלושה או ארבעה פריטים מהקופסה הוא ישלם 10% פחות ואם ישאיר בידיו חמישה פריטים או יותר הוא ישלם 20% פחות. התשלום, כמובן, הוא רק עבור הפריטים שהלקוח יחליט לקנות.

המטרה: להקל רכישת אופנה אונליין

על ידי נטרול הטרחה סביב החזרת פריטים שלקוחות רכשו ולא מצאו חן בעיניהם – כמו שנהג לעשות שירות Zappos לפני שאמזון קנתה אותו – מקווה הענקית להקל על אנשים את הליך הרכישה אונליין בתחום האופנה. העידוד לבחור יותר ולקבל הנחת בונוס אמור אף הוא לגרום ללקוחות לפתוח את הארנקים ביתר פשטות וקלילות.

המהלך עשוי להיות רווחי למדי בעבור אמזון, שכן ההוצאות על מדור ההלבשה מסך כלל ההוצאה הדיגיטלית גדל בשלוש השנים האחרונות ברציפות – מ-15.4% ב-2013 ל-17% ב-2016, כך על פי נתוני comScore. בנוסף, בעצם אספקת הסחורה למדידה ותהייה בטרם רכישה, עוקפת אמזון עוד מחסום בינה לבין הלקוחות היותר שמרנים, שמחבבים חנויות פיזיות על פני קנייה אונליין.

מי שפחות חרד מהעולם האלקטרוני החדש ישמח גם לשמוע שה-Prime Wardrobe עשוי לאפשר ללקוחות אמזון לבצע את ההזמנה ואף את ההחזרה באמצעות פקודות קוליות שיינתנו לעוזרת הווירטואלית אלקסה (Alexa).

השירות גם יעבוד נהדר עם ה-Amazon Echo Look – שמצלם את המשתמשים עם הביגוד היומיומי שלהם, בוחן את הבחירות שלהם ומשתמש באפליקציית StyleCheck של אמזון בכדי שסטייליסטית וירטואלית מבוססת בינה מלאכותית תעניק להם ציון על ההחלטות האופנתיות שלהם. לבסוף, ה-Prime Wardrobe יוכל להשתלב גם עם Amazon Fashion vertical – שירות שמציע בגדי יוקרה ללקוחות היותר מבוססים של האתר.

לפני כעשור אמר ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, כי "כדי להיות חברה של 200 מיליארד דולר, אנחנו חייבים ללמוד איך למכור בגדים ומזון". בעבור הקמעונית, העצומה בלאו הכי כיום, עשוי שדרוג חוויית המסחר האלקטרוני בתחום הלבוש להרחיב עוד יותר את האימפריה. מה גם שהשבוע, שבו נמסר גם שאמזון מניחה את ידיה על רשת המרכולים הול פודס מרקט (Whole Foods Market), היא מסמנת שני וי-אים בהגשמת חזונו של בזוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים