טים קוק מאשר: אפל עובדת על תוכנה למערכות אוטונומיות

המנכ"ל הבהיר שהענקית מקופרטינו מתייחסת אל הפרויקט כאל מפעל מרכזי בתחום הבינה המלאכותית, והדגיש כי לא מדובר על מנגנון שייעוד למכוניות בנהיגה עצמית דווקא אלא על כזה שמיועד לפעולה במערכות שונות

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

זו הפעם הראשונה שבה אישר טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), שהענקית שאותה הוא מנהיג בונה טכנולוגיה שתוטמע (אולי) במכוניות אוטונומיות. בראיון לאתר בלומברג (Bloomberg) אמר קוק כי החברה "מתמקדת בימים אלה במערכות אוטונומיות", אך הבהיר שמדובר לאו דווקא במכוניות, כפי שניתן להבין, אלא לצורך שימוש במערכות שונות.

"אנו רואים זאת כאם כל הפרויקטים של התבונה המלאכותית", אמר קוק. "פעולה עצמית היא משהו שמלהיב אותנו מאוד, אבל עוד נראה לאן זה יוביל אותנו. אנחנו לא אומרים מה בדיוק נעשה בהיבט של מוצר, אלא מבהירים שזו טכנולוגיית ליבה שאנו רואים בה חשיבות גדולה".

עניינה של ענקית הטכנולוגיה ברכבים אוטונומיים הוא סוד די גלוי בעמק הסיליקון. השמועות על מאמציה של החברה בתחום (תחת שם הקוד 'פרויקט טיטאן' – Project Titan) מסתובבות במדיה כבר זמן רב. רק לפני חודשיים קיבלה אפל אישור לבצע ניסויים במכוניות אוטונומיות במדינת קליפורניה.

לפי דיווחים שונים, אפל גייסה יותר מ-1,000 מהנדסים לפרויקט טיטאן שלה, אבל באוקטובר האחרון דווח כי החברה צמצמה את שאיפותיה בתחום, ושעברה מתכניתה לבנות מכונית חשמלית משלה להתמקדות בצד של פיתוח התוכנה. דבריו של קוק בראיון מאשרים שאפל נותנת לנושא עדיפות גבוהה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים