צחי וייספלד מונה למנכ"ל Microsoft for Startups

וייספלד, שכיהן עד כה כמנכ"ל פעילות האקסלרטורים העולמית של מיקרוסופט, ירכז תחתיו את שלל תוכניות העזרה ושיתוף הפעולה של הענקית עם סטארט-אפים ברחבי-העולם

צחי וייספלד, מנהל תוכנית איגנייט של אינטל. צילום: יורם רשף

צחי וייספלד (45) מונה למנכ"ל Microsoft for Startups, וינהל את כלל שיתופי הפעולה והפעילות של מיקרוסופט (Microsoft) מול סטארט-אפים ברחבי העולם.

וייספלד, בעל תואר שני במנע"ס מאוניברסיטת נורטווסטרן ואוניברסיטת תל אביב, יזם את הקמת האקסלרטור הראשון של מיקרוסופט בעולם – שיחגוג בסוף החודש חמש שנים להקמתו, ומאז שוכפל לשבעה אקסלרטורים נוספים בברלין, לונדון, הודו, סין ובמטה מיקרוסופט העולמית בסיאטל.

הסטארט-אפים, בוגרי תכנית האקסלרטורים, גייסו כשלושה מיליארד דולר וממוצע של 5.2 מיליון דולר לסטארט-אפ. נתונים אלו ממצבים את תוכנית האקסלרטורים במקום שני בעולם לאחר Y Combinator.

להוביל את היזמות החדשנית מישראל

במסגרת תפקידו החדש, ינהל וייספלד את כלל האינטרקציה של מיקרוסופט עם קהילת הסטארט-אפים העולמית במגוון תכניות כגון תכנית האקסלרטור של מיקרוסופט לחברות מתקדמות, תכנית BizSpark המסייעת לסטארט-אפים בגישה לשירותי Azure, שיתוף פעולה עם למעלה מ-200 אקסלרטורים ב-47 מדינות דרך תכנית BizSpark+, תוכניות פוסט-אקסלרציה, ותכנית שיתוף פעולה עם קרנות הון-סיכון בשיתוף עם זרוע ההשקעות, Microsoft Ventures.

יזמות וסטארט-אפים אינם זרים לוייספלד, במהלך 25 השנים האחרונות ניהל יזמויות בישראל ובעולם – בין השאר כמנכ"ל נטקינג, מנכ"ל מוצרי אנטרפרייז בקומטאץ, מנכ"ל פעילות msystems בארצות הברית, מנהל העסקים, מוצר ושיווק של מודו, ולאחרונה שותף-יזם למינטיגו.

וייספלד הצטרף לראשונה למיקרוסופט בשנת 1998 כשותף ומנהל הקמת הפורטל MSN ובהמשך דרכו סייע בהקמת מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל בשיתוף עם משה ליכטמן והמנכ"ל הנוכחי של המרכז, יורם יעקובי.

וייספלד אמר כי "אני גאה מאוד להוביל את תכניות הסטארט-אפ העולמיות של מיקרוסופט מישראל, הסטארט-אפ ניישן. מאז הקמת האקסלרטור הראשון של מיקרוסופט, לפני כחמש שנים במרכז המחקר והפיתוח בישראל, הצלחנו לייצר דו-שיח חשוב, מועיל וחדשני עם קהילת הסטארט-אפים בישראל ובעולם. נמשיך להוביל את היזמות החדשנית מישראל ובכך לסייע לחברה במגוון תחומים, באמצעות הטכנולוגיה".

כיזם בעצמי, אמר וייספלד, "אני יודע שהדבר החשוב ביותר להצלחתם של סטארט-אפים, הוא הקשרים העסקיים המניבים הכנסות ושתופי פעולה. מיקרוסופט יוצאת דופן ביכולת שלה לגרום לקשרים שכאלו לקרות, סטארט-אפים הלוקחים חלק בתוכניותנו מקבלים יתרון יוצא דופן לעומת כל מתחריהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים